Marius_1337 Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Hei! Jeg sliter med en liten ting i Excel. Jeg har en makro som ser ut som følger: Sub Makro1()Dim LSearchRow As IntegerDim LCopyToRow As IntegerOn Error GoTo Err_ExecuteLSearchRow = 2LCopyToRow = 2While Len(Range("A" & CStr(LSearchRow)).Value) > 0If Range("E" & CStr(LSearchRow)).Value = "TEST" ThenRows(CStr(LSearchRow) & ":" & CStr(LSearchRow)).SelectSelection.CopySheets("Ark2").SelectRows(CStr(LCopyToRow) & ":" & CStr(LCopyToRow)).SelectActiveSheet.PasteLCopyToRow = LCopyToRow + 1Sheets("Ark1").SelectEnd IfLSearchRow = LSearchRow + 1WendApplication.CutCopyMode = FalseSheets("Ark1").SelectExit SubErr_Execute:MsgBox "An error occurred. Number: " & Err.Number & " Description: " & Err.DescriptionEnd Sub Problemet er at denne vil alltid lime inn i rad nr 2 i Ark2. Jeg ønsker at den skal lime inn i den første blanke raden. Jeg må altså forandre "LCopyToRow = 2" til noe annet. (tror jeg). Er det noen som har en anelse? Takk! Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Hei Denne finner radnummer under nederst i kolonne 1 (A) : LCopyToRow = Sheets("Ark2").Cells(Sheets("Ark2").Rows.Count, 1).End(xlUp).Row + 1 Det er ikke nødvendigvis det samme som første blanke rad, f.eks hvis det er en blank linje innimellom. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå