Gjest Slettet-cvVoQz Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 (endret) Hei! Sliter med en oppgave i fysikk. Den lyder som følgende: En stein blir sluppet fra et hustak og faller fritt loddrett nedover. På veien bruker den 0.10 s på å passere et 2.0 m høyt vindu. Hvor langt falt steinen før den nådde vinduet. Jeg har allerede funnet farten ved vinduets ende, og jeg har satt opp et uttrykk for å finne strekningen fra hustaket til vinduets begynnelse. For å løse oppgave må jeg finne farten ved vinduets begynnelse. Stemmer det at denne er 19,019 m/s? Fasiten gir svaret at lengden er 19 m. Takker for all hjelp ! Endret 14. september 2013 av Slettet-cvVoQz Lenke til kommentar
RaidN Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Dette er farten ved toppen av vinduet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cvVoQz Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Dette er farten ved toppen av vinduet. Tusen takk! Har funnet ut at fysikk handler i stor grad i begynnelsen om omforming av likninger. (spesielt bevegelseslikninger) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå