Toolshed Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Etter å ha reinstallert windows flere ganger fortsetter jeg å ha problemer med internett forbindelsen min via kabel som er på ca 20m. Sist tråd ble chipdriveren installert og senere etter en restart fortsatte problemet. Noen i forrige tråd kom med "kan være DNS feil" eller noe. Noen som har noen løsninger? Note: Kabelen virker på andre maskiner, alle untatt min stasjonere som jeg faktisk vil ha kablet nett på. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Bare glem DNS-feil. Det var jo massive pakketap som var problemet. Har du ikke et nettverkskort du kan sette i maskinen? Lenke til kommentar
Toolshed Skrevet 14. september 2013 Forfatter Del Skrevet 14. september 2013 (endret) Bare glem DNS-feil. Det var jo massive pakketap som var problemet. Har du ikke et nettverkskort du kan sette i maskinen? Nei, har kun innebygd på ASUS P8Z77-V hovedkortet. Endret 14. september 2013 av Pushit Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Du får et gigabit PCI-kort for 5$ Lenke til kommentar
Toolshed Skrevet 14. september 2013 Forfatter Del Skrevet 14. september 2013 Du får et gigabit PCI-kort for 5$ Bare for å spørre... vil dette passe i mitt hovedkort? Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Har et Asus HK som begynte å trøble med nettverk. Noen dager måtte jeg restarte pc'en flere ganger for å få tilgang til nett. Dette begynte mens jeg kjørte Windows 7. La inn Windows 8 og det så ut som det vart bedre, men etter en stund begynte samme elendigheten helt til det vart bom stopp. Rotet rundt i noen skuffer og fant et gammelt 100Mbit kort som jeg satte i og siden har det fungert. Har ikke prøvd det integrerte nettverkskortet siden dette, men vil tro det var HW feil. Anbefaler å prøve med et nytt kort. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Bare for å spørre... vil dette passe i mitt hovedkort? Vil passe helt fint så lenge du har ledige kortplasser. 1 Lenke til kommentar
Toolshed Skrevet 14. september 2013 Forfatter Del Skrevet 14. september 2013 Endret innstillingene til Intel® 82579V Gigabit kortet mitt på Speed and Duplex fra 100 Mbps/Full Duplex til 10 Mbps/Full Duplex, da virka alt! Vet ikke helt hva jeg endret på så hvis noen vil forklare hva som er blitt endret hadde det vært fint. Er litt nysgjerrig. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Du har senket hastigheten på forbindelsen fra PC til router. Måler du med speedometer nå, så vil du makse på i underkant av 10Mbit. Lenke til kommentar
Toolshed Skrevet 14. september 2013 Forfatter Del Skrevet 14. september 2013 kan stemme det; Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Da er det i det minste stabilt til du finner en bedre løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå