norhobo Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 (endret) Pcen mi skrudde seg av, og nå vil den ikke på. reagerer ikke med av og på knapp på kabinettet. men HK lyser grønt Noen som kan hjelpe ? GTX 660 Asus Z87m-plus Corsair 750w Corsair 4x2 vengance ram Intel 4670K 3.4 GHZ 1 Hardisk Endret 14. september 2013 av norhobo Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Slikt kan skyldes at PSU er defekt. Du kan prøve å teste PSU med en jumpstart. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=158981 Lenke til kommentar
norhobo Skrevet 14. september 2013 Forfatter Del Skrevet 14. september 2013 (endret) eg skjønte ikkje helt denne der. eg er heller ikke helt komfortabel med å kortslutte noe, har så lite peiling :/ la meg legge til at eg har brukt strømforsyningen i 2 måneder sammen med skjermkortet. var nå nettop når eg kjøpte upgrade package ting gjikk sjeis. Endret 14. september 2013 av Hårek Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Du kan kjøpe en testboks, det gjør det mye enklere. http://www.ebay.com/itm/A20-24-Pin-PSU-ATX-BTX-ITX-SATA-HDD-Power-Supply-Voltage-Tester-For-PC-Computer-/300964289449?pt=US_Computer_Power_Supply_Testers&hash=item4612de9ba9 PS: man pleier ikke sitere innlegget over når man svarer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Prøv å ta ut bateriet på Hovedkortet. Funket for meg når jeg ikke fikk den til å starte. Lenke til kommentar
norhobo Skrevet 15. september 2013 Forfatter Del Skrevet 15. september 2013 har prøvd å ta ut batteriet, men forsatt ingenting. eg prøvde å jumpstarte psu med grønn og svart kabel. den startet. da er det vel ikke noe galt med psuen? Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Tviler på at PSU er defekt når det lyser grønt på hovedkortet, da kommer det jo strøm gjennom og til hovedkortet. Prøv å ta ut minnebrikkene dine og start opp kun med en og en brikke. Skjer det ingen verdens ting? Ingen vifter som prøver å snurre eller noe? Lenke til kommentar
norhobo Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Tviler på at PSU er defekt når det lyser grønt på hovedkortet, da kommer det jo strøm gjennom og til hovedkortet. Prøv å ta ut minnebrikkene dine og start opp kun med en og en brikke. Skjer det ingen verdens ting? Ingen vifter som prøver å snurre eller noe? PSU er ikke defekt. fordi eg prøvde å ta en binders mellom grønn og svart kabel uten noe tilkoblet den. og viften gjekk på psu. med engang eg koblet den til resten av systemet gjekk ingenting. det som skjer er at når eg trykker på Power switch på kabinettet, så skjer det ingen verdens ting. men eg vet jo at strømforysningen startet, når eg prøvde den aleine. eg har prøvde med en og en ram. ingenting.. eg har omtrent prøvd alt av tips google har gitt meg. det eneste eg ikke har prøvde er å ta et skrujern mellom de to pinsa på HK, for å sjekke om på knappen er defekt.. men vet ikke om eg tørr det. ingen vifter går. viss noe hadde vert galt med HK, hadde den da lyst grønt? som sagt, alt utenom kabinettet er nytt Endret 16. september 2013 av norhobo Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Det grønne LED lyset på HK er kun 5V standby spenningen, PSU kan være herpa selv om det lyser, en del av komponentene kjører jo på 12V. Eventuelt noe galt med HK. Endret 16. september 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
norhobo Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Det grønne LED lyset på HK er kun 5V standby spenningen, PSU kan være herpa selv om det lyser, en del av komponentene kjører jo på 12V. Eventuelt noe galt med HK. PSU er jo helt ny, og vifta gjekk når eg kickstarta den. alt gjekk smooth, ingen svidd lukt eller noe men synest det er rart.. Endret 16. september 2013 av norhobo Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Er du forsiktig skjer det ikke noe galt om du kortslutter de to pins for start knappen på hovedkortet. Som så ofte, dobbelskjekk at alle kabler er koblet til rett (har selv opplevd at jeg har glemt en kabel), 24 pin, 8 pin etc. Lenke til kommentar
norhobo Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 Er du forsiktig skjer det ikke noe galt om du kortslutter de to pins for start knappen på hovedkortet. Som så ofte, dobbelskjekk at alle kabler er koblet til rett (har selv opplevd at jeg har glemt en kabel), 24 pin, 8 pin etc. ja skal sjå om eg får gjort det idag. men pcen funket jo, å etter den skrudde seg av. så sjekket eg etter evnetuelt løse kabler. eg demonterte også alt, for å så sette det på plass igjen. kan det være kabinettet? knappen som er dårlig? jordning? kan ikke se at HK er borti noe men. en kompis sa at eg måtte ha en slags plast skrue som eg skrur nedi først? før eg fester HK? kan dette være problemet? Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Det kan være at det har kommet seg noe bak hovedkortet ditt som gjør at det blir kortslutning ja, har hatt dette problemet før men da var det under bygging av ny PC. Og da så jeg at viftene prøvde å sette igang men stoppet etter kort tid. Du KAN jo ta ut hovedkortet, sjekke festene under og se at det ikke ligger noe i veien og se om det hjelper. Men merkelig hvis det skal ha kommet seg noe under der over natta... Lenke til kommentar
norhobo Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 Det kan være at det har kommet seg noe bak hovedkortet ditt som gjør at det blir kortslutning ja, har hatt dette problemet før men da var det under bygging av ny PC. Og da så jeg at viftene prøvde å sette igang men stoppet etter kort tid. Du KAN jo ta ut hovedkortet, sjekke festene under og se at det ikke ligger noe i veien og se om det hjelper. Men merkelig hvis det skal ha kommet seg noe under der over natta... Men det var det eg gjorde igår eg skrudde ut alt, og sjekket nettop dette. og det var ingenting der... men hvordan kan eg finne ut om HK er defekt/ødelagt? leste på google at viss det er minneproblem skal den pipe. men det er ingen piip eller noe. det er et grønt lys, thats it. er det mulig å få kjøpt en power switch(sånn som er på kabinettet) eventuelt hvor? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Eeh, du monterte avstandsskruene mellom hovedkort og kabinettet? De ser slik ut, se bilde som viser forskjellige typer. Lenke til kommentar
norhobo Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 Eeh, du monterte avstandsskruene mellom hovedkort og kabinettet? De ser slik ut, se bilde som viser forskjellige typer. Distanse stykker.jpg nei, eg har ikke noe sånt. hadde noen vanlig skruer som var fra det gamle HK. fikk ikke med noen skruer eller noe. skrudde det bare ned i kabinettet, der så det gamle sto. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Ikke bra, du må ha de avstandsskruene elllers vil du mest sannsynligvis kortslutte noe på hovedkortet. De er kort sagt et MUST for å unngå problemer. Slike avstandsskruer følger normalt med kabinettet. Har gjort det med alle kabinettene jeg har hatt. Lenke til kommentar
norhobo Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 ah shitt. var mitt første bygg, viste ikke dette... da må eg kjøpe meg nytt kabinett, og HK da? -.- HK var bare 3 dager gammelt og.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Går ut fra at avstandsskruene / brakettene allerede var på plass, siden det høres ut som du har satt nytt HK i en eldre PC? Men når man bytter HK så er det viktig å telle antallet, for det er ikke nødvendigvis samme antall skruehull på alle hovedkort. Hvis f.eks det gamle hadde 9 og det nye har 8, så står det igjen en ubrukt brakett som skaper kortslutning. Lenke til kommentar
norhobo Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 og den kortslutning ødela kortet ikke sant? det var et eldre kabinett ja. 3 år elns. skal sjekke dette til helga når eg kjem heim :9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå