religion Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Hei, Vi skal ha langsvar (på 15 sider) i norsken og trenger hjelp til å finne tema. Har valgt bøkene Regines bok og Idas dans (som omfatter to sanne historier om Regine og Ida som døde av kreft). Skal helst sammenligne bøkene og temaene må være knyttet opp til norskfaget. Så lurer på om dere har noen innspill? Har tenkt på blant annet personanalyse av Ida og Regine, samt sammenligne hvordan det er å få historien fra en pårørende (Idas dans) og hvordan det er å få den fra personen selv (Regines bok). Men er veldig usikker! Føler dette kan bli litt rotete, så vet ikke om jeg skal ha det. Setter pris på alle innspill! Og kom GJERNE med ideer til temaer! Lenke til kommentar
religion Skrevet 14. september 2013 Forfatter Del Skrevet 14. september 2013 Og hvis dere har noen formeninger om bøkene, skriv det og. Kan forklare hva de handler og hvis noen lurer på det. Lenke til kommentar
religion Skrevet 15. september 2013 Forfatter Del Skrevet 15. september 2013 noen? Lenke til kommentar
religion Skrevet 15. september 2013 Forfatter Del Skrevet 15. september 2013 Er det låv å dumpe forresten? Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Er det låv å dumpe forresten? Nei. Lenke til kommentar
religion Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 Nei. ok Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 ok Kødda! Lenke til kommentar
religion Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 Kødda! Hahah, åja så greit! Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Er det låv å dumpe forresten? Regner med du mener "Bumpe" og ja det er lov, men ikke for ofte. Klarer ikke huske hva jeg hadde som tema for særemne, men den ene gangen hadde jeg "voksne tema skjult i barnefilmer" som handlet om tegnefilmer med skjulte agendaer i bakgrunnen, feks løvenes konge. Donald Duck hadde en periode med mye nazistiske tema, og Mikke mus hadde kraftig rasisme. Nyere barnefilmer har også mange voksne tema, men bedre skjult enn før veldig interessant og enkelt tema, samt får se mye nostalgiske filmer haha 1 Lenke til kommentar
religion Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 Regner med du mener "Bumpe" og ja det er lov, men ikke for ofte. Klarer ikke huske hva jeg hadde som tema for særemne, men den ene gangen hadde jeg "voksne tema skjult i barnefilmer" som handlet om tegnefilmer med skjulte agendaer i bakgrunnen, feks løvenes konge. Donald Duck hadde en periode med mye nazistiske tema, og Mikke mus hadde kraftig rasisme. Nyere barnefilmer har også mange voksne tema, men bedre skjult enn før veldig interessant og enkelt tema, samt får se mye nostalgiske filmer haha Ja mente bumpe, haha. Men takk! Gode ideer, så skal ta de opp til vurdering! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå