Gå til innhold

Canal digital har økt hastighet og pris

Flymodus

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk plutselig ett brev om at cd hadde oppgradert til fiber, og prisen ville gå opp.

Jeg har i utgangspunktet 2mbit linje, men nå er den oppgradert til 25mbit. Det høres kansje rart ut, men merker ikke så mye forskjell på linja. Spilte fint av musikk på youtube med 2mbit også.

Men problemet er at de har satt opp prisen fra 250 i mnden til 400kr. Uten å spørre om jeg ville ha raskere linje først.

Har de lov til det? De begrunna det med at husholdninger hadde mange datamaskiner og brukte netflix osv... Men jeg har kunn 1 data og den brukes ikke til annet enn musikk på youtube.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De gjorde det med alle som har ulike hastigheter, så du er ikke den eneste som har gjennomgått dette.

Les disse artiklene;

http://www.itavisen.no/nyheter/canal-digital-oppgraderer-internett-hastighetene-89486

http://www.hardware.no/artikler/canal-digital-snur-etter-klagestorm-for-noen/137090

Takk for de linkene..

Det vil si at de ikke har love til å oppgradere prisen ut abbonomentstiden? For de som hadde lavere enn 25mbit fra før.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Takk for de linkene..

Det vil si at de ikke har love til å oppgradere prisen ut abbonomentstiden? For de som hadde lavere enn 25mbit fra før.

Slik jeg har forstått det, så er det dem som har abbonomentstid som ikke betaler mer, mens de som er helt nye kunder må betale de ekstra 200 kr.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva er grunnen til at det er mere problemer med den nye linja?

vis jeg opner 3 faner, og lukker den siste. Så restarter de 2 første også. Har du oppe youtube for eksempel så starter sangen på nytt igjen.

Hadde ikke noe problemer med 2mbits linja.

Målte hastigheten, og den var 25ned/1,5opp... Den skal vel være 25/5.

avogtil så låser internett seg helt i et par minutter også.

Endret av Flymodus
Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at det er mere problemer med den nye linja?

vis jeg opner 3 faner, og lukker den siste. Så restarter de 2 første også. Har du oppe youtube for eksempel så starter sangen på nytt igjen.

Hadde ikke noe problemer med 2mbits linja.

Målte hastigheten, og den var 25ned/1,5opp... Den skal vel være 25/5.

avogtil så låser internett seg helt i et par minutter også.

Internettlinja di kan ikke få browseren din til å oppføre seg slik. Dette er et browserproblem og har nok ingenting med linja å gjøre.

At Internett "låser seg" kan være linja, men kan også være andre ting.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har de lov til å gi en 25/1.6Mbit linje, når de reklamerer og tar betalt for for 25/5? De sa at det bare var maks hastigheter de reklamerte med, men da kan jo alle skrive 100/100.

De sa også at alle måtte betale full pris på de nye abonnementene, selv om det var en ufrivillig oppgradering.

Lenke til kommentar

De har ingen plikt til å gi deg noen linje i det hele tatt. Om det er tekniske begrensninger som gjør at linja ikke yter opp mot de hastighetene som angis for det billigste alternativet, så kan du velge mellom å ha nett, og betale laveste pris, eller å ikke ha nett...

Finnes det et billigere abonnement enn 25/5 kan du naturligvis velge å "nedgradere" til det, men da vil også inn-hastigheten bli redusert fra 25 til det lavere alternativet.

Lenke til kommentar

De har ingen plikt til å gi deg noen linje i det hele tatt. Om det er tekniske begrensninger som gjør at linja ikke yter opp mot de hastighetene som angis for det billigste alternativet, så kan du velge mellom å ha nett, og betale laveste pris, eller å ikke ha nett...

Finnes det et billigere abonnement enn 25/5 kan du naturligvis velge å "nedgradere" til det, men da vil også inn-hastigheten bli redusert fra 25 til det lavere alternativet.

Selvfølgelig har de plikt til å levere enn linje når jeg betaler for den. Om de har tekniske begrensninger så får de reklamere for en dårligere linje.

Blir jo som å kjøpe en bmw 530, så får du en 520 levert :)

Lenke til kommentar

I første post står det "Fikk plutselig ett brev om at cd hadde oppgradert til fiber"

Kabel-TV-selskapene pleier å skryte av at de oppgraderer nettene sine med fiber. Men når TS sier at han har CD og er lovet 25/5 så er det ingen tvil om hvilket produkt og teknologi det er snakk om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...