Scaper_cs Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Heisann! Jeg har et Abit NF7 v1.0 hk og en AMD Barton 2500. jeg har 256mb pc3200 twinmos. Jeg har skrudd en del pc og har aldri hatt dette problemet før. Jeg har sutte inn alle delene. Alle ledningene er godt festet, er ingenting galt med cpu og rammen sitter godt. Har resetet CMOS mange ganger og det eneste av kort jeg har er et grafikkort. Men når jeg trykker på knappen får jeg ingen respons! Jeg har dobbeltsjekket jumperene og vet at ledningen fra påknappen sitter der den skal. Jeg er helt rådløs. Har ikke anelse om hva det kan være. Trykker på knappen, men null repsons, ingen vifte, ingen piping, ingen lys, ingen lyd. HJELP!! Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Mye tyder på at du har plassert "power on sw" ledningen feil. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Får du et rødt lys på HK, hvis ikke så se posten ovenfor eller PSU virker ikke som den skal ? Lenke til kommentar
jcs0607 Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Hadde et liknende problem. Hvis det ikke kommer noe lys på keyboard eller hk så: ta ut en minnebrikke slik at du kjører single channel, hvis du vet at skjermkort og cpu virker så er biosen ødelagt, det var den på mitt kort. Lenke til kommentar
Scaper_cs Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Det er ingen røde lys som lyser på hovedkortet. PSUen må fungere. Ser ingen grunn til at den ikke skal gjøre det. Eneste jeg har gjort er å bytte hk,cpu og ram ellers er alt som det var før. Er 100% sikker på at power-on ledningen er festet riktig. Jeg må ha hjelp! Skal på LAN til helga. Hvordan i svarteste heite kan biosen være ødelagt? Selv om rammen er ødelagt så skal vel ikke det ha noe å si for strømmen. Problemet er at det ikke kommer strøm på hovedkortet. Ingen respons. Så det er strømmen det ligger. Skal prøve en annen PSU senere. for å se om det er det. Noen som har hvert borti noe lignende? Lenke til kommentar
WitNo Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Ja, jeg har opplevd det samme Skulle bare bytte noen komponenter, etter det var det ingen respons i maskinen. Det var ingen åpenbar grunn til det, og det tok noe tid før jeg prøvde, men det var PSUen som var gåen. Lenke til kommentar
KNurven Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 har hatt det samme problemet for en stund siden. tror muligens det har med skjermkortet ditt og gjøre. jeg byttet hk, ram og cpu til min bror. den ville jeller ikke startet. jeg byttet så skjermkortet og pcn startet. det gammle skjermkortet fungerer i en annen pc så jeg lurer op om det kan ha noe med spenningen i forbindelse med agp porten. det gammle skjermkortet var et hercules kyro 2 3dprophet 4500 (shitty sak) prøv og bytt til et annet kort. Lenke til kommentar
Scaper_cs Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Morn! Kortet er sikkert dødt. PSUen fungerer fint, ramen fungerer fint og cpu fungerer fint. Så da er det bare dinna hk jævelen som kan trøbble. Noen som har noen slags anelse om hvordan jeg kan fikse problemet, jeg har kjøpt hovedkortet brukt, så jeg sliter kanskje litt. Lenke til kommentar
airguard Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Når du resatte cmos tok du ut batteriet også, hadde en kamarat som hadde et lignende problem og av en eller annen grunn fikk han igjen strøm etter dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå