Gebby Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Hei. Det har seg sånn at jeg skal til Korea om et par dager og får der muligheten til å kjøpe en amerikansk Wii U + Windwaker bundle til amerikansk pris uten import tax eller noe sånt, altså 299 usd = 1800 kroner. Jeg vet ikke helt hva den norske prisen blir på bundelen, men det havner vel mellom 2500 og 3000, altså betydelig mer. Siden WiiU er region locked må jeg da regne med å bestille spill og eventuelle ekstra gamepads jeg har lyst på fra USA. Jeg må forholde meg til amerikanske utgivelsesdatoer (som jeg antar ofte er like bra eller bedre enn europeiske?) og jeg må vel ha en amerikansk eshop-konto. Er det noen andre hindringer som jeg ikke tenker på? Ville dere foretrukket å betale mellomlegget for å ha en europeisk wiiU? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 I usa bruker strømnettet 110V, mot 220V i norge, det kan bli et problem om den ikke takler begge. Det kan løses ved å enten kjøpe en transformator/spenningsendrer, eller rett og slett skaffe en europeisk strmforsyning til maskinen. Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 (endret) Siden WiiU er region locked må jeg da regne med å bestille spill og eventuelle ekstra gamepads jeg har lyst på fra USA. Jeg må forholde meg til amerikanske utgivelsesdatoer (som jeg antar ofte er like bra eller bedre enn europeiske?) og jeg må vel ha en amerikansk eshop-konto. Kontrollere og ekstrautstyr og slikt funger normalt på tvers av soner så det blir nok ikke noe problem. Når det gjelder utgivelsedatoer så tror jeg det vel så ofte motsatt. F.eks wonderful 101 er ikke kommet ut i usa enda. Ellers, husk at de ekstra 700 i Norge også inkluderer 5 års reklamasjon, så får du bestemme selv om det er verdt det eller ikke:) Endret 14. september 2013 av formkake Lenke til kommentar
Gebby Skrevet 14. september 2013 Forfatter Del Skrevet 14. september 2013 Hah spenningsnettet ja, det har jeg ikke tenkt på. Wii U gamepad er forsåvidt region locked, var derfor jeg spurte om wiimotes men jeg regner med det kun gjelder gamepads. Takk for svar, jeg får se det ann igjen når jeg vet hva prisen blir i Norge. Lenke til kommentar
Sirius Cobra Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Regionlåsing gjelder kun spill såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
Gebby Skrevet 15. september 2013 Forfatter Del Skrevet 15. september 2013 http://wiiudaily.com/2012/12/wii-u-gamepad-is-region-locked/ Lenke til kommentar
Liteg0 Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 (endret) Er jo ikke nok med en vanlig trafo som konverterer 110V til 230V, må jo også slenge inn en frekvens omformer som fikser 60Hz til 50Hz. Har ikke sjekket opp, men det koster sikkert en del, og tar nok litt plass. Tror ikke det er verdt bryet. Om du ikke kjøper deg en konverter vil du nok svi av hele greia når du plugger den i kontakten. Jeg bestilte min WiiU fra England, samme strømnett, men de har andre støpsel, så jeg måtte kjøpe nytt støpsel, kutte av det gamle og koble til det nye. Funket bra og jeg sparte penger, men er nok ikke så lett når du importerer fra USA. Redigert: Ah glemte, Nintendoen bruker jo en AC/DC adapter allerede, i hvilket tilfelle jeg ikke tror nett frekvensen har noen betydning, som gjør ting lettere. En enkel 110V til 230V adapter kan da ikke være vanskelig og få tak i. Endret 21. september 2013 av psychotim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå