Joachim_F Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Hva med litt folkefinansiert strategi i god, gammel Battle Isle-stil? Les hele saken Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Hva med litt folkefinansiert strategi i god, gammel Battle Isle-stil? Ja takk. Støttet Kickstarteren, og gleder meg til dette. KingArts er også en utvikler som vet hva de driver med. Lenke til kommentar
Redshift Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Er jeg eneste som kom til å tenke på C&C Red Alert? Ser morsomt ut iaf, liker spill med litt klare farger. Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Husker ikke om jeg har spilt noe Battle Isle saker før (selv om jeg naturligvis har dem på GOG nå), men har masse SSI General erfaring så denne virker lovende! Lenke til kommentar
StigtriX Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Designen minner om C&C Red Alert, men "gameplay"-et er mer i samme stil som Advance Wars fra Nintendo, hvis det forklarer det for de som ikke har noe forhold til Battle Isle Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Har nylig spilt en del Massive Assault Network 2, så nyheten om Kronos er en gledelig en. Dog virker det litt mer avansert, og litt mer valgfritt. Man kan blant annet skyte først, og deretter bevege enheten, eller motsatt. Litt synd at det mangler en angre-knapp, da det gjør turbasert spilling mye mer behagelig. Men jeg ser uansett frem til å prøve Battle Worlds: Kronos. Håper bare de gir ut en demo. Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Woho.. vekker minner fra tiden med total annihilation Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Oooooh, fikk C&C-vibber, gode minner =) Lenke til kommentar
IndirectCell Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Ser bra ut, må prøves Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Har fulgt dette en stund, og backet kickstarteren, men har ikke fått somlet meg til å teste betaen enda hvis en enhet kun kan angripe fiender som befinner seg én rute bort fra seg selv, kan den også kun forsvare seg mot fiender som befinner seg én rute bort fra seg selv. Den gjør med andre ord absolutt ingen nytte for seg helt i front.Den gjør enda mindre nytte for seg bak fronten Spøk til side, mange av de tyngste enhetene i spill som dette har kort rekkevidde, og er laget nettopp for å stå fremst og ta imot juling, og så lenge du beskytter dem mot å bli flankert kan de holde ut i forsvar over flere runder. F.eks. hadde Battle Isle 3 en assault gun-enhet (forresten mulig den dukket opp i BI2) som kun hadde ett felts rekkevide i tillegg til å ikke kunne flytte og angripe i samme runde. Høres ubrukelig ut, men den tålte mye juling og kostet mindre enn stridsvogner med tilsvarende ildkraft, noe som gjorde den til en veldig effektiv forsvarsenhet. Det Battle Worlds gjør litt annerledes enn Battle Isle er at en enhet (med mindre den har spesialegenskaper) kun kan forsvare seg mot ett angrep per runde, mens i Battle Isle kunne du skyte tilbake mot alle angrep. Det gjør at man må tenke litt annerledes med tanke på hvordan man utformer en forsvarslinje, og gjør det også mer effektivt å bruke lettere enheter i strid mot tyngre. I BI kunne en veltrent, robust forsvarsenhet (topptrent heavy tank eller assault gun) fort ødelegge tre-fire angripende lettere enheter (infanteri, APCer, lette stridsvogner) i løpet av en runde. I Battle Worlds kan du angripe med en tung enhet først som tar imot fiendens motangrep, og så sende inn lette enheter for å gjøre jobben ferdig. Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 Den gjør enda mindre nytte for seg bak fronten Heh, fikset. Jeg må ha tenkt på én enhet i den første setningen og en annen i den andre. Lenke til kommentar
G Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Er jeg eneste som kom til å tenke på C&C Red Alert? Ser morsomt ut iaf, liker spill med litt klare farger. Minnet meg også om det. Men dette her er jo turbasert. Likte Red Alert 2 jeg, så jeg håpet litt, før jeg kom til å lese "turbasert" i omtalen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå