Gå til innhold

Nytt videokamera med feil.

Anbefalte innlegg

Hei. Er ny her.

Tenkte kanskje det gikk an å få noe hjelp/opplysninger her? Jeg har kjøpt meg et nytt video kamera. Etter litt bruk(i manuell modus) oppdager jeg en feil i kameraet, når jeg setter det i full auto.

Da reagerer ikke kameraet på lysforholdene. Hvis jeg tar det fra et mørkt rom, så forblir bildet mørkt, i lyse omgivelser. Og det motsatte når jeg tar den inn i mørket.

Det virker som om det ikke registrerer lys.

Jeg sendte det inn til rep. Til uka er det 7 uker siden det ble levert inn.

Er det ikke slik at kjøpsloven sier noe om rimelig tid? Jeg har lest rundt om at rimelig tid er 3-4 uker.

Det er da snart 3 uker over tid.

Jeg har ringt butikken flere ganger, men de bare opplyser at de har purret verksted, og venter på ny info.

Jeg er lite interessert i hva butikken venter på. De har vel lover og regler å forholde seg til?

Jeg ble for litt siden tilbudt et lånekamera, men det var i den 6 uka. Burde ikke butikken ha kommet med dette tilbudet tidligere?

Jeg takket nei til det, da jeg har andre kameraer.

Det er kameraet jeg har kjøpt, som jeg vil bruke. Ikke et annet type lånekamera. Jeg ser på det som et forsøk på å hale ut tid.

Når det har gått 7 uker, kan jeg da forlange et nytt kamera? Eller heve kjøpet?

Jeg har studert litt i lover og regler. Og det virker som om jeg kan det?

En annen ting er butikkens rennomme og vinning ut av dette. Det kan jo umulig være god reklame?

Jeg vil hverken nevne butikk eller type kamera i denne omgang.

Hva mener dere om en slik sak? Kan jeg banke i bordet å forlange nytt kamera/heving av kjøp?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...