smurfine Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Har en kompis som har bachelor i datateknikk og har 5 års erfaring som datatekniker. (10 års arbeidserfaring totalt, men 5 år ikke-relevant). Han har fått tilbud om 1. Linjesupport på Windows servere etc gjennom et rekrutteringsbyrå med en årslønn på 360.000.- i fast stilling. Syns det høres veldig lite ut, selv om det er 1. Linje? Eller tas ikke arbeidserfaring og alder med på slike jobber? (trenger ikke kommentarer på at han burde få en annen jobb osv, for denne jobben er for å bygge opp erfaring til å gå videre i denne retningen). Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 (endret) Hadde 320 000 - 330 000 basert årslønn mens jeg studere siving i informatikk og jobbet på siden (1. Linje helpdesk). Det begynner å nærme seg 4 år siden nå. Dette var uten erfaring. Men det har jo en del å si om det er offentlig eller privat. For min del var firmaet 50% eid av staten om jeg ikke husker helt feil. Så har man selvfølgelig dette med lønnsvekst, iløpet av 4 år så har lønnen økt en del, så 360 000 høres egentlig ut som det minste man kan forvente. Men det er min erfaring Endret 14. september 2013 av Nickless Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 (endret) Vel, nå fullførte jeg aldri Bacheloren(e) jeg begynte på, men med fagbrev og teknisk fagskole bak meg så fikk jeg likevel kun tilbud på 300k for 2.linje teknisk support hos arbeidsgiveren jeg da hadde jobbet for i 4 år (deltid siden jeg studerte fulltid). Den arbeidsgiveren så kun på fravær og produksjon (antall løste saker samt FCR) når de lyste ut faste stillinger til oss som hadde jobbet via vikarbyråer som Adecco, Xtra, Kelly, ManPower og Elan-IT i mange år, og de som fikk tilbud fikk alle samme tilbud, uten unntak, uansett erfaring og relevant utdanning. Heldigvis for meg fikk jeg et tilbud samme uken som var på nesten det tredobbelte i lønn og samtidig mye, mye mer interessant jobb enn å snakke med kunder/sluttbrukere non-stop.. Endret 14. september 2013 av Gjest Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Dersom dette er i f.eks Oslo så vil jeg si at det var i minste laget, spesielt om det ikke er statlig/kommunalt. I mindre byer er lønnen ofte gjennomslittlig lavere, jeg er ansatt i statlig firma i en mindre by. Har 1 og 2. linje support med startlønn på 320.000. Ingen erfaring bortsett fra fagbrev. Men som du sier er dette for å bygge erfaring og få en god attest. Da er ikke 360k i grunnlønn så alt for galt. Etter ett år kan det være den stiger, og etter 2-3 år vil han mest sannsynlig videre og kan da kreve høyere lønn ved neste ansettelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå