AnonymDiskusjon Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Hei. Jeg mistenker at jeg lider av en slags form for sosial angst. Blir stresset og ukomfortabel i sosiale situasjoner, jo mer intime jo mer stresset blir jeg. Har også problemer generelt med å være meg selv rundt andre. Dette er noe jeg har hatt lenge, og som egentlig ikke blir noe bedre. Har lenge vurdert å gå til psykolog, men kommer fra et miljø hvor sånt rynkes litt på nesen av. Derfor har jeg ingen å stille spørsmål til. For det første, jeg er student. Er det dyrt å gå til psykolog? Vil jeg få refundert noen av kostnadene fra staten, eventuelt kan det trekkes fra på skatten kanskje? For det andre, hvordan gjør det rent praktisk? Må jeg gå til legen for å få anbefalt en psykolog, eller kan jeg gå direkte til en psykologs kontor? Hvor vanlig er det at man går til psykolog i tilfeller som mitt? Jeg holder til i Bergensområdet, hvis det betyr noe. Mvh Anonymous poster hash: 64564...58d Lenke til kommentar
Quote Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Er du medlem i Studentsamfunnet i Bergen? Da får du gratis psykolog. http://www.sib.no/no/helse/psykolog Hvis du lenge har vurdert det, så burde du kanskje gjøre det. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Det høres ut som sosial angst, en ganske vanlig plage som det finnes god hjelp for. Som Quote sier så får du gratis hjelp hos Studentenes psykiske helsetjeneste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå