hertugen Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Heisan,Det ser ut som at mitt hovedkort har tatt kvelden, og derfor ønsker jeg tips om nytt hovedkort, CPU, kjøler, og kompabilitet til de resterende hardwaren jeg har. Mitt behov er ett solid og stabilt hovedkort og en cpu som gir meg god kraft til å jobbe med bilder. Jeg spiller ikke. Jeg driver ikke med overklokking. Jeg er doven og har stort sett litt for mange firefox vinduer stående oppe, samt at jeg lar PC'en stå på døgnet rundt. Hva jeg sitter igjen å bygge på er: Minne: 4X4 GB GSkill RipJaws P3-10666 (kjøpt i par) PSU: BeQuiet Dark Power Pro P7 1200 watt Skjermkort: Matrox Parhelia SAS kontroller: Adaptec 5805 SAS disk: Seagate Cheetah 146GB HDD: Seagate Barracuda ES 1TB HDD: 3 X Seagate Constelation 2 TB Jeg er ganske sikker på at PSU'en (så sant den er ok) ikke har EPS 8 pin kontakt (hvis det trengs på det nye 1150 brikkesettet). Er PSU og minnebrikkene kompatibelt med de nye 1150Hk'ene? Eventuelt hvis PSU'en er røket, hva velger jeg der? (den bør vaere stille og effektiv samt kraftig nok til utvidelse av HDD'er) Mvh Tor Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Alt kommer an på hvor mye du vil legge i det da. Min mening er at hvis du ikke skal drive med noe overklokking, og heller ikke gamer spesielt mye behøver du ikke legge mange kroner i et hovedkort. Du kan feks kjøpe dette som vil være kompatibelt med ramen du har fra før, så lenge det har mange nok SATA tilkoblinger for deg. Angående prossessor så kan du gå for den som jeg mener gir deg mest for pengene Intel Core i5-4670K eller den som jeg selv kjøpte, som yter hakket over Intel Core i7-4770K. Hvis PSU har røket ville jeg gått for en fra Corsair muligens, har hatt flere av de. Leverer stabil spenning stille og rolig. Tror dog det ikke er så veldig stor forskjell på PSU'er i denne prisklassen, gå for en med 140mm vifte så er du sikker på at den ikke bråker. Endret 17. september 2013 av Celusion 1 Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Heisan, jeg har vært uten computer noen dager, har tyvlånt konas for dagen.Siden jeg laget tråden så sjekket jeg tråden i noen dager men det var litt dårlig respons samt at jeg hadde litt liten tid. Jeg bestilte deler for ett par dager siden. Jeg satt lenge og vurderte om jeg skulle bestille en PSU eller ikke, og valgte til syvende og sist å la tvilen komme til gode, bestilte en Seasonic P860, vet ikke om det er ett direkte smart valg sammenlignet med Corsair sine modeller da.Helt enig med deg når det kommer til CPU, ble en i5-4670k. På hovedkortet trengte jeg 6 sata porter, jeg er allerede oppi 4 disker, så MSI kortet ville hatt en klar begrensing der.Jeg endte opp med ett Asus Z87 Pro (er nå ikke så helt sikker på at rammen vil funke stabilt på det kortet. Siden PSU'en ble bestilt så satte det også begrensing på hvor mye penger jeg kunne legge i CPU og HK, ellers hadde jeg håpt på ett av WS kortene Asus har, men slik er livet, en kan ikke få alt med en gang Hvis rammen fungerer dårlig, er det noe spesielt som kan anbefales? (må innrøme at jeg er ganske utdatert i min pc kompetanse) Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Ser ut til at du har klart det meget godt på egenhånd Hovedkortet er kompatibelt med minnebrikkene du har fra før og er foruten det et godt valg med tanke på chipset. Angående PSU'en du har kjøpt skal jeg ikke uttale meg da jeg aldri har prøvd eller lest spesielt mye tester om Seasonic, men den hadde ganske så stiv pris så la oss håpe at man får det man betaler for? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Seasonic er blandt det beste du får tak i ang PSUer Så supert valg!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå