Gå til innhold

Til Ateister: Trenger PONG en årsak?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva legger du i at universet ikke trenger en årsak?

Mer spesifikt, hva mener du mer årsak?

PONG ble vel lagd av programmerere og ingeniører i USA.

Altså, universet ble lagd av programmerere og ingeniører i USA.

For, om X er laget av Y må jo Z være laget av Y også

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Har et menneskeskapt objekt blitt skapt av en skaper? Diskuter".

Joda. Smart.

Universet har vi en rimelig god teori på hvordan det oppstod og utviklet seg. Den er ikke 100% solid, men det er det beste vi har.

"Det bare ble slik" er ikke en forklaring. Det er som å fortelle læreren som etterlyser leksene dine at "de bare forsvant. Poff!"

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man følger ateistens tanke om at universet ikke trenger en årsak, så trenger jo ikke Ataris 1972 spill PONG en årsak heller.

Har PONG skapt seg selv?

Atari_Pong_arcade_game_cabinet.jpg

Diskuter.

Pong er en illusjon skapt av menneskeskapte transistorer.

Er stalagmitter skapt av guder -- eller skal de liksom ha skapt seg selv?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt, dere bruker litt avansert språk for meg. Trenger PONG en årsak? Da universet ikke trenger en årsak for ateister, så trenger vel heller ikke pong det? Eller trenger PONG en årsak?

For å gjøre det litt enklere, altså ateistens univers trenger ikke en årsak. Er da PONG et alternativt univers og dimensjon som trenger årsak, eller er liksom the molcules of pong det samme som universet, og ikke trengende en årsak? Altså PONG har skapt seg selv.

Og om PONG er en annen dimensjon, kan det da oppstå dimensjons-friksjon?

Vennligst svar.

Endret av Paradox Uncreated
Lenke til kommentar

1 : Eller Kvantum-fluktuerer PONG inn i eksistens med jevne mellomrom?

2 : Om da ateister ikke kan bevise at pong har en årsak, så anbefaler jeg de sterkt å bli pongister.

3 : Pong er infinite, selvforsynt, og det samme som ateistens univers. UNIVERSET OG PONG ER ETT. Ateistens PONG med andre ord, trenger ingen årsak.

"It just happened" - Richard Dawkins.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Nå tror jeg at jeg skjønner noe mere her: http://www.forskningsdagenebergen.com/?page_id=3807

"Universet, slik som vi kjenner det, er bygget opp av grunnstoffer. Det finnes godt over 100 slike grunnstoffer, som også blir kalt for elementer. "

Så PONGs ELEMENTER må da være det samme som universet. PONGs grunnstoffer altså. Så ATEISTISK sett må PONG ha skapt seg selv.

Se nøye på Pong kontorstol, så skjønner du at Aliens er involvert her. Innrøm i ditt ateistiske hjerte at Pong har skapt seg selv.

Lenke til kommentar

Nå kikket jeg på din profil Daniel. "Baklager men WTF?" Jeg lurte på hva slags fyr som bruker avatarer som du, og ja, vel jeg synes sitatet sier nok.

Og uTukt, du ser ikke helt frisk ut på det bildet, så antidepressiva ihvertfall er vel noe som slører deg sterkt, hvis ikke de fleste deltagere i tråden. Noe må de jo være med "faste" på internett om dagen.

Det her med diagnoser opptar dere tydeligvis. Det er visst en gjenganger her. Men tråden er jo ikke om diagnoser. Trådens tema er altså TRENGER PONG EN ÅRSAK. Noe dere visst har vanskelig å svare på. Hvis medisinene slører der foran PC´en så er det kanskje greitt å la være å svare i denne omgang.

Da fører vi tråden tilbake på tema igjen altså. Universet grunnstoffer nevnte jeg nå sist.

Altså hvis universet har skapt seg selv, har universets grunnstoffer skapt seg selv, og siden Pong består av samme grunnstoffer, har altså Pong skapt seg selv. Iflg Ateismen, selvfølgelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alt har en årsak. Du kan gå tilbake (backtrace) for å se hva som forårsaket det, og det. Men det må ikke ha en skaper, for å ha en årsak.

I teorien, så har universet skapt pong. Pong har ikke skapt seg selv, men pong er en del av universet. Det er bare vi mennesker (og evt andre dyr) som ser på Pong som et spill. For universet så er det bare atomer i balanse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Altså hvis universet har skapt seg selv, har universets grunnstoffer skapt seg selv, og siden Pong består av samme grunnstoffer, har altså Pong skapt seg selv. Iflg Ateismen, selvfølgelig.

Dersom gud har skapt universet, så har gud skapt grunnstoffene, og siden pong består av samme grunnstoffer har gud skapt pong. iflg kristendommen, selvfølgelig.

vant jeg?

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

Alt har en årsak. Du kan gå tilbake (backtrace) for å se hva som forårsaket det, og det. Men det må ikke ha en skaper, for å ha en årsak.

I teorien, så har universet skapt pong. Pong har ikke skapt seg selv, men pong er en del av universet. Det er bare vi mennesker (og evt andre dyr) som ser på Pong som et spill. For universet så er det bare atomer i balanse.

La meg se om jeg forstår deg rett. Universet har skapt pong, og pong har ikke skapt seg selv, men pong er en del av universet. Så denne delene av universet har ikke skapt noe, eller seg selv, men den andre delen av universet har skapt den delen av universet. Selvfølgelig med samme grunnstoffer og atomer. Som jo er i balanse. Ikkenoe feil her som jeg kan se.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...