orjan_austvold Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Har brukt mye tid de siste månedene her på forumet og ellers på nettet for å bli sikker på sammensetningen av ny pc. Er ikke sikker enda, men har alikevel kommet frem til ett oppsett som jeg tror vil fungere. Fint hvis noen har kommentarer på oppsettet! Hovedkort: Asus P4C800-E Deluxe Må ha et 875p kort med skikkelig S-ATA støtte. Var inne på tanken på å kjøpe et Abit IC7-MAX3 kort, men ombestemte meg da Asus lanserte 'E' utgaven av P4C800 Deluxe. Er noe bekymret for at Abit kortet kan bli noe vanskelig og ha med å gjøre. Noen som vet om det er 3 eller 4 kontakter til kabinettvifte på dette kortet? Prosessor: Intel P4 2.6GHz (800Mhz FSB) 2.4GHz varianten gir bedre price-performance-ratio, men... Blir det noe særlig forskjell på en 2.4 vs. 2.6? Satser på Smartcooler SCFSM1680T for kjøling av prosessoren. Denne saken er temperaturstyrt og har en støy-spec på 10-25dbA. Synd at den bare holder til 2,8GHz. Noen som har erfaring med denne på høyere klokkefrekvens? Alternativer? Minne: 2 x TwinMOS PC3200 512MB (CL2.5) Var veldig usikker på kjøp av minne. Kommer ikke til å overklokke så jeg tror det vil holde med PC3200. Merke ble valgt etter kommentarer fra Snekker'n (Super posting av minne-tester!). Kabinett: Aopen H600B (Fortron/Source 350W) Pent kabinett med mye plass. Strømforskyningen har fått mye skryt. 12cm vifta burde ikke støye noe særlig, og 350W håper jeg er nok til å drive 3 S-ATA disker, prosessor og skjermkort. Noen som vet om denne kassa fra mpx leveres med Firewire i tillegg til USB/lyd i front? Håper på at oppgheng for ekstra diskplass i "gulvet" følger med... Setter på 4 stk. EKL PAPST (8412NGL) vifter. Disse er spec'et til å ikke generere mere lyd enn 12dBA. Blir nok noe mere lyd med 4 vifter. Skjermkort: Sapphire Radeon 9600 Ultimate Edition Har behov for et kjørt med ok 3d-ytelse, DVI og utgang til TV. Valgte dette kortet mye fordi det er utstyrt med passiv kjøling. Har ikke så god peil på skjermkort så (ikke-støyende) alternativer ønskes velkommen! Hardisk: 3 x Seagate Barracuda 120GB S-ATA (ST3120026AS) Superstille disker. Har disse fra før. DVD-brenner: Nec ND-1300A Skal nå forsøke med på DVD-brenning av familiefilm :-). Har ikke erfaring med DVD-brennere, men har funnet frem til denne da den har fått mye skryt, er billig og støtter begge standardene. Har også lyst på en Plextor PX-708A (plexor er kvalitet), men synes nok denne er for dyr. Skjerm: LG Flatron 1710B Valgte denne fordi den har kjapp responstid (16ms), bra kontrast (450:1) og at den er utstyrt med DVI-inngang. Hitachi 175SXW ser ut til å matche LG 1710B, men jeg er svært usikker på om dette blir riktig... Dett var dett! Noe jeg har glemt? Noe ikke passer sammen? Noe jeg bare må ha? Takker på forhånd for all respons! :-) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Det ser bra ut det der, men skal du klokke den prosessorn bør du gå for 3700 ram brikker, ellers meget bra. obs,så ikke at du ikke skulle klokke :oops: Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Dette opsettet såg veldig interessant ut til veideoredigering. Har du summert sammen for å finne prisen?? Royrogers Lenke til kommentar
orjan_austvold Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Maskina er primært tenkt brukt til videoredigering og utviking. Men som alltids så håper jeg jo på noen fri-timer til spilling :-) Med en kombinert bestilling fra komplett.no og mpx.no så lander prisen på noe i underkant av 15.000,- (uten S-ATA diskene). ST3120026AS diskene koster 1110,- på komplett i dag. Ikke så ille egnetlig... Mangler forøvrig tastatur og mus, men aner ikke hva jeg skal bestille. Vil ikke ha et tastatur med 20+ taster som jeg aldri kommer til å bruke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå