cc Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jeg kjøpte nylig en Serial ATA kontroller og en ny disk til denne. Det kom i posten igår, så jeg installerte med en gang. Så viser det seg at når jeg har det nye kontrollerkortet i PCI-slot'en, så er det ikke råd å få liv i nettverkskortet! Med en gang jeg slår av, drar ut kontrolleren, og booter igjen, så er det liv i nettverkskortet (Realtek 8139). Kan dette skyldes at PSU'en ikke klarer å gi nok strøm til alt av hw inni boksen min? Såvidt jeg husker så er det en 300W som drar følgende: 1,2 Athlon m vifte, 2 kabinettvifter, 1 cdrom og 1 cdrw, 1 ibm 40gb og 1 wd 120gb, disketts, gf4, audigy, nic og nå den nye sATA-disken på 250gb. Eller kan det skyldes en IRQ-interrupt eller liknende? Jeg forsøkte å bytte om på plassene, prøvde mange varianter av de 3-4 ledige PCI-slot'ene, men fikk ingen til å fungere. Setter pris på om noen har et par tips å komme med! Takk Lenke til kommentar
cc Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Jeg byttet til et 3com 3c905c-tx-m nettverkskort idag, og alt fungerte flott... merkelig, men sånn er det. Kanskje pc'en min begynner å bli merkebevisst? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå