C64C Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 (endret) Kjøpte ny mobil på Tele 2s nettside og betaler med kredittkort. Mottar sendingsbekreftelse med gal adresse (en adresse Tele 2 finner fram automatisk). Ringer først Tele 2 hvor kundebehandler sier at det ikke er noe problem og at den sendes til min folkeregistrerte adresse. Men adressen i bekreftelsen var ikke mitt nåværende (folkeregistrerte) bosted. Er ikke fornøyd med dette svaret og ringer straks igjen for å meddele dem om at sendingen ligger inne med feil adresse. Går gjennom bestillingen og oppfordres samtidig til å skifte til et dyrere abonnement. Nå skal iallfall sendingen gå til riktig sted. Får melding på e-post om at en sending er på vei til meg. Følger sendingen til mitt lokale postkontor, men plutselig er sendingen krevd sendt i retur av Tele 2. Jeg antar at dette er min sending med gal adresse. Ringer Tele 2 for å spørre om ny sending vil komme. Bes ringe One2Cel fordi disse styrer nettbutikken. Der får jeg som svar at "håper du får den tilsendt snart." Får hentelapp på mobilen i postkassen, men nå er den sendt i oppkrav på det samme beløpet som jeg har betalt med kredittkort i nettbutikken tidligere. Ringer Tele 2 som ikke vet hvorfor dette er slik - de ber meg kontakte One2Cel. Ringer så One2Cel som vil rette opp i dette og slette oppkravet (siden jeg har betalt mobilen.....), men at Tele 2!!!! må bekrefte dette. Kundebehandler ved One2Cel sender en e-post til Tele 2 som skal se på saken, deretter skal jeg sendes en bekreftende e-post om at oppkravet er slettet. Jeg venter fortsatt. Det blir en lang helg. Kjedelig å kastes frem og tilbake mellom Tele 2 og One2Cel og bli offer for langsom oppretting av gjentatte feil fra deres side. Endret 13. september 2013 av C64C Lenke til kommentar
Veggen88 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Kundeservicen til Tele 2 er på sitt beste elendig. Man sier at alle kan ha en dårlig dag, men har opplevd x antall dårlige dager for dette firmaet når vi har kontaktet de i kundesaker eller for å hjelpe venner med diverse. Et tilfelle ringte jeg for at min far ikke fikk sent mms, noe som hadde fungert fint på mobilen hans, men plutslig sluttet å virke. Først fikk jeg svar om at vi skulle prøve å legge inn innstillingene for MMS på nytt, men da jeg svarer kundeservice at dette alt er prøvd, så sier de at de skal sende nytt oppsett så vi kan prøve igjen. Dette fungerer ikke, så jeg ringer de opp igjen, forklarer kundeveilederen det samme og så høres kundeveileder litt usikker ut, å legger på telefonen sånn helt uten vidre. Ringer de opp igjen en tredje gang og nevner på problemet, å da treffer man på en jente som kan fortelle at de har hatt problemer med MMS hele dagen, men det skal bli rettet på i løpet av få timer (noe det ble). Hver gang man ringte, sto man minimum 20-25 min i kø. Lenke til kommentar
C64C Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 (endret) OPPDATERING: 1) Jeg bestiller og betaler for en mobil i Tele 2s nettbutikk. Tele 2 sender meg en mobil med feil adresse og krever denne i retur av posten før jeg får hentet den ut. 2) Tele 2 sender meg en ny mobil i oppkrav (en mobil jeg har betalt for med kort i nettbutikken). Dette er en feil, og jeg bes sende den i retur. 3) For at det skal bli riktig i deres systemer må jeg legge inn en ny bestilling i nettbutikken med oppkrav. Jeg ønsker ikke to utlegg for en telefon som jeg har betalt for på nett for halvannen uke siden og hever kjøpet. Etter halvannen uke med feil fra Tele 2s side, der jeg må ringe dem opp gjentatte ganger, blir sendt mellom Tele 2 og nettbutikken One2Cel og flere besøk på postkontoret har de iallfall mistet meg som kunde. Endret 16. september 2013 av C64C Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Sikker på at det ikke var billetter du kjøpte? For dette var litt av et sirkus Nei får håpe du har bedre hell med neste butikk, for dette var ikke imponerende av tele2. Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Anbefaler deg å avslutte kundeforholdet til Tele 2 så fort som mulig (før angreretten går ut). Større møkkafirma finnes ikke, begriper ikke at de har kunder overhode. Lenke til kommentar
Stig Olsen Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Hmmm, ikke kjekt å lese dette om Tele2. Jeg har nettop flyttet mitt og min sønns abonnement fra Chess over til Tele2. Dog var tilbudet de kjørte denne uken på Elkjøps butikker for godt til å takke nei til. 6GB med Mobildata og resten på fri bruk til 199,- ( normalt 499,-) De skulle selge 10.000 abonnement, og det er sikkert fulltegnet ( noen som vet ?? ) Man får beholde denne prisen akkurat så lenge man vil, ingen endring etter 12 måneder ol. 6 GB for 199,- er latterlig billig sammenlignet med andre tilbud. Lenke til kommentar
eddott Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Slo til på samme tilbud på torsdag. Er litt skeptisk, men tilbudet var for godt til å ikke prøve. Var ingen bindingstid, så jeg får heller skifte tilbake dersom tjenesten de tilbyr er for dårlig. Hadde abonnementet Tele2 Sheriff for noen år siden, og kan ikke huske noen store problemer med det. Lenke til kommentar
IceHeim Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Hoppet på samme tilbudet, det var som andre sier bare for bra til å la være, og uten bindingstid kan det hoppes av når det passer. Leste dog nettopp i denne tråden at Tele2 ikke får nyttegjøre seg av NetComs 4G nett. Det er riktignok ikke noe problem med telefonen jeg har nå, men i løpet av de neste par månedene hadde jeg planlagt å oppgradere til en som var kapabel. Lenke til kommentar
Stig Olsen Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Hoppet på samme tilbudet, det var som andre sier bare for bra til å la være, og uten bindingstid kan det hoppes av når det passer. Leste dog nettopp i denne tråden at Tele2 ikke får nyttegjøre seg av NetComs 4G nett. Det er riktignok ikke noe problem med telefonen jeg har nå, men i løpet av de neste par månedene hadde jeg planlagt å oppgradere til en som var kapabel. Det er selvfølgelig med 6GB man skulle ønske man hadde 4G, men vi får se hvordan det hele utvikler seg. Skal bli deilig å kunne bruke mobilen som hotspot uten egentlig å bekymre seg for de grensene. Mitt normalforbruk tilsier mellom 1 og 1,5 GB forbruk i mnd. så nå åpnes det for nye bruksområder. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Hoppet over på tilbudet fra Tele2 jeg også, men ble oppringt av Talkmore som kunne tilby meg det samme. Da kunne jeg ikke si nei. Får jo 4G og HD-Voice der også, pluss Telenordekning. Ser ikke ut som det er et abonnement de har på nettsidene, men kanskje det blir lansert snart. Lenke til kommentar
IceHeim Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Hoppet over på tilbudet fra Tele2 jeg også, men ble oppringt av Talkmore som kunne tilby meg det samme. Da kunne jeg ikke si nei. Får jo 4G og HD-Voice der også, pluss Telenordekning. Ser ikke ut som det er et abonnement de har på nettsidene, men kanskje det blir lansert snart. Brodern fikk samme telefon og gjorde akkurat det samme. Selv skal jeg prøve meg litt med Tele2 nå tenkte jeg. Ellers får du nå fri ALT med NetComs jubileumsabbonement til 300,-. Med fri data kunne en faktisk vurdert å kutte bredbåndsabonnementet og bare skaffet et dataSIM. Lenke til kommentar
eddott Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Hoppet over på tilbudet fra Tele2 jeg også, men ble oppringt av Talkmore som kunne tilby meg det samme. Da kunne jeg ikke si nei. Får jo 4G og HD-Voice der også, pluss Telenordekning. Ser ikke ut som det er et abonnement de har på nettsidene, men kanskje det blir lansert snart. Tviler på at Talkmore lanserer et slik abonnement offisielt. Er nok bare for å beholde kunder. Tilbudet fra Tele2 går jo ut tirsdag 1.10. Men man kan jo håpe at dette er starten på en priskrig. Hadde jeg fått et lignende tilbud fra Talkmore, hadde jeg også slått til på flekken. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Telenor gir Komplett XL til 199 kr dersom du bestiller Tele2 sitt tilbud og er kunde hos dem. Men du får det ikke før nummeret er på vei til å porteres ut virker det som, ser flere kommenterer det på facebook-siden deres. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Telenor gir Komplett XL til 199 kr dersom du bestiller Tele2 sitt tilbud og er kunde hos dem. Men du får det ikke før nummeret er på vei til å porteres ut virker det som, ser flere kommenterer det på facebook-siden deres. Ikke dårlig, på det abonnementet får du jo full hastighet på 4G også. Spent på hvilken hastighet jeg får på 4G når jeg blir oppgradert hos Talkmore. Til nå har jeg fått maks 10 mbit/s. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Min samboer slo til på Tele2 sin kampanje på Elkjøp. Dagen etter ble vi oppringt av Telenor (mens nummeret var under portering). Fikk tilbud om å gå over til Djuice med 5+1 GB data til 199,- per mnd. Ringte Tele2, men fikk beskjed at det måtte avbestilles fysisk i butikken hvor vi tegnet avtalen. Kjørte til Elkjøp og avbrøt abonnementet. Nå har det kommet faktura fra Tele2 på 212,- sammen med et skriv som forklarer at dem fakturerer på forhånd. Dette kommer jeg selvfølgelig til å klage på da porteringen ikke var gjennomført og vi da naturligvis aldri "hadde" Tele2. Men det skal bli artig å høre hva dere andre i samme situasjon opplever. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Min samboer slo til på Tele2 sin kampanje på Elkjøp. Dagen etter ble vi oppringt av Telenor (mens nummeret var under portering). Fikk tilbud om å gå over til Djuice med 5+1 GB data til 199,- per mnd. Ringte Tele2, men fikk beskjed at det måtte avbestilles fysisk i butikken hvor vi tegnet avtalen. Kjørte til Elkjøp og avbrøt abonnementet. Nå har det kommet faktura fra Tele2 på 212,- sammen med et skriv som forklarer at dem fakturerer på forhånd. Dette kommer jeg selvfølgelig til å klage på da porteringen ikke var gjennomført og vi da naturligvis aldri "hadde" Tele2. Men det skal bli artig å høre hva dere andre i samme situasjon opplever. Jeg avbestilte og fikk faktura også selv om jeg hadde sagt opp. Ringte Tele2 og fikk løfte om at fakturaen ville bli trukket og at abonnementet selvfølgelig aldri hadde vært aktivert hos dem. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Ringte Tele2 og dem sa at jeg bare kunne se bort fra fakturaen. Det er allikevel fort gjort at noen betaler denne fakturaen (jeg går ut fra at ganske mange har benyttet kampanjen, og blitt oppringt av tidligere leverandør med tilsvarende tilbud, og derfor havnet i samme situasjon som oss). Dumt for Tele2 da slike ting kan fremstå som planlagt for å få inn noen kroner fra de som avbestiller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå