Cuneax Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Bruker sofistiskerte hackerangrep.NSA kler seg ut som Google for å spionere 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 hvorfor er ikke jeg overasket? 4 Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Det er vel "NSA benytter seg av en hackerteknikk", og ikke Google 4 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Dette er nesten mer morsomt enn noe annet. Samtidig blir jeg ganske trist og bekymret for framtiden over at strengt tatt ingen snakket et ord om overvåking i valgkampen. Bortsett fra her, da. 4 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 jeg er like teknisk anlagt som en svamp, men betyr ikke dette at NSA kan lett bryte seg inn hos eks hushmail.com countermail.com safe-mail.net alle de her såkalte trygge mail tjenestene ? virker som målet til noen der ute er å gjøre det slik at man aldri skal føle man har privatliv, man skal alltid frykte et eller annet.. Og nesten alltid er det U S A som står bak denne økte usikkerheten i verden om det er NSA,CIA,FBI,DEA eller krigshisseren Obama med team.. 5 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Det betyr at de kan utgi seg for å være dem når du forsøker kontakte dem, men det er ikke dermed sagt at disse tjenestene ikke har eller kan ha andre mekanismer for autentisering. Lenke til kommentar
Cid Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 terror m1 (lat) bruk av (trugsmål om) vald for å oppnå visse mål blind terror / politisk terror Dette er definisjonen på sprakradet.no. Nå mener jeg at denne definisjonen er noe snever, og at nettopp det onkel Sam driver med er terror. De driver overvåkning av borgere i land de har militære allianser med. Selvfølgelig vil de hevde at de har edle hensikter, men alvorlig talt? De sprer usikkerhet langt ut over egne landegrenser, og jeg tror de trives med det. 2 Lenke til kommentar
TheKrister2 Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Du vet når du installerer et program eller no åsså får du beskjed om å godta betingelsene... hva om vi sa ja til å bli spionert på via di :o Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Ja, Krister2, det er nok sånn det foregår. For en genial masterplan. Lenke til kommentar
Ormkvad Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 http://www.technobuffalo.com/2013/08/22/nsa-windows-8-exploit/ Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Ormkvad, når det gjelder den konkrete saken der, så gikk de samme tyskerne ut og sa de var blitt feiltolket. Det var heller ikke snakk om konkrete sikkerhetshull, men heller at den nye arkitekturen tillot at dersom en slik bakdør ble lagt inn, var det ingenting man kunne gjøre med det. Ellers har jo Trusted Computing vært et kontroversielt tema helt siden Microsoft kalte det "Palladium". Det har i praksis vært en større trussel mot brukerinstallerte operativsystem, mer spesifikt Linux, og dermed reell konkurranse enn det har vært mot personvernet. Det er nesten litt overraskende hvor stille det har vært rundt innføring av Trusted Computing med tanke på hvor mye motstand de møtte i Palladium-runden. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg