ErikLøvaas Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Vil skaffe meg en av disse og lurer på hvilken som er best. Har ingen erfaring med noen av dem. Bruk: landskap, potrett, generell fotografering (innendørs/utendørs). Vet at disse er i to forskjellige prisklasser (har ikke helt bestemt hvilken prisklasse jeg skal gå for). Det jeg prioriterer mest: - Bildekvalitet - Gode bilder i dårlig lys - Autofokus - Ergomi - Enkelhet i bruk Lenke til kommentar
Olympen Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Ergonomi må avgjøres ved å prøve med dine egne hender, resten oppfyller D600 med glans! Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Alle sammen er enkle i bruk. D7100 er nok aller best på autofokus. Der dekker AF-området en meget stor del av bildeflaten, og den har i bunn og grunn samme AF-system som Nikon D4. Mao, så og si det beste på markedet i dag. Bildekvalitet og lavlysegenskaper er ganske likt, men D600 og 6D er nok hakket hvassere enn sine crop-søsken. Ergonomi må du nesten prøve selv. Personlig synes jeg D600 er det jævligste kameraet jeg noen gang har holdt i, og D7100 var ikke særlig mye bedre. Dette er høyst personlig, og jeg vet at det nok er de færreste som er enig med meg, men det viser jo at man bør prøve godt hvordan kameraet sitter i hendene før man kjøper. I bunn og grunn er alle de fire kameraene svært gode, og de kommer neppe til å sette noen særlige begrensninger for deg som bruker. Da er det viktigste at du liker å holde i dem, mener nå jeg. 1 Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Alle kamera er bra iflg. tester. Det store spørsmålet er hvor bra du er til å finne ut av hvilket kamera som er riktig for deg. Noe en ikke finner ut av uten å ha prøvd det. Dra ned i butikken, snakk med personalet i JP. Føl på det, tenk deg om osv. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 D7100 er nok aller best på autofokus. Tja, er du nå sikker på det? Tipper 7D er kvassere, og særlig på følgefokus. Tor Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Hvis du ikke har bruk for kjapp skuddtakt, lange brennvidder og super følgefokus vil muligens et av de to ff-kameraene gi best uttelling. Hvilket blir litt som i smak og behag. Tor Lenke til kommentar
se# Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Tja, er du nå sikker på det? Tipper 7D er kvassere, og særlig på følgefokus. 7D var ikke et av alternativene, men mulig 70D er like bra. Så lenge sport/dyr/fugler ikke er veldig høyt prioritert gir nok D600 best bildekvalitet, men sannsynligvis er alle bra nok. Tror smak og behag er vel så viktig å ta ehnsyn til som mange andre faktorer så lenge du er på jakt etter et allround kamera. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 7D var ikke et av alternativene, men mulig 70D er like bra Det stemmer, jeg leste noe kjapt der, men på den andre siden sier canon at 70D har fått samme autofokusmodul som 7D. Tor Lenke til kommentar
to88he Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Ergonomi må avgjøres ved å prøve med dine egne hender, resten oppfyller D600 med glans! Eller: "Ergonomi må avgjøres ved å prøve med dine egne hender, resten oppfyller alle de andre med glans." Når det er sagt så er nok de to FF kameraene ørlite bedre på bildekvalitet. Skal du ha FF så er det kanskje verdt å nevne at D600 har slitt med litt oljesøl på sensor og at Nikon er rett rundt hjørnet med en oppgradering til D600. Noen liker Canon andre foretrekker Nikon. Med de alternativene kan du uansett ikke velge feil. Canon og Nikon er som to dråper vann uansett. Angående pris på objektiver: Hvis du velger 70D fra canon har du mulighet til å benytte deg av EF-s objektivene som canon lager. Disse er faktisk noe billigere enn tilsvarende fra Nikon. Til gjengjeld er Nikon kamerahusene litt billigere enn tilsvarende fra Canon. Et håpløst valg. De 2 kanskje viktigste tingene du bør tenke på er: - Hva føles best i hånden - Har du venner, familie som har ett system fra før (byttelåne optikk) 1 Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Vurdert nye Olympus omd em1? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå