Nutzg0 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 (endret) HeiHar et problem med Arma 3 som jeg ikke forstår. Selv i Alpha og Beta har jeg hatt dette problemet. Når jeg spiller multiplayer får jeg en ekstrem FPS-dropp. På singleplayer på Ultra, når det virkelig er mye action, har jeg en FPS på 23-25. Men på en multiplayer-server, selv den kompisen min her i Norge lager, får jeg en FPS på 7-12 - og dette med innstillingene i spillet skrudd ned til Standard eller Low. I andre servere har jeg hatt helt nede i 5.På singleplayer i Standard har jeg en FPS på 60.Hva er greia? Hvordan fikser jeg dette?Specs:Intel Core2 Quad CPU Q8300 2.5 GHz8GB RAMPowerColor Radeon HD 7950 3GB GDDR5W7 64 bit. Standard HDD, ikke SSD. Endret 13. september 2013 av Nutzg0 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Du fikser dette med å kjøpe en krafitgere datamaskin. Arma 3 krever veldig mye cpu og også gpu kraft. Tro meg, det vet jeg godt Ellers kan du jo ta en format C:\ , så finner du jo fort ut om det er noe software relatert 1 Lenke til kommentar
eRextion Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Det er greit nok Nizzen. Saken er den at ytelseforskjellen er veldig merkbar fra singleplayer til multiplayer. Til trådstarter: Du kan forsøke å gå inn i Arma3.cfg fila som ligger i Mine dokumenter -> Arma3 og endre så denne linja ser sånn ut; GPU_MaxFramesAhead=1;Den står mest sannsynlig på 1000 default. 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Er ganske likt som BF3. Bf3 singleplayer krever mye mindre enn multiplayer. Lenke til kommentar
Nutzg0 Skrevet 13. september 2013 Forfatter Del Skrevet 13. september 2013 Nizzen: BF3 kjører jeg ultra uten problemer, selv MP.Skal prøve det, eRextion! Lenke til kommentar
Nutzg0 Skrevet 13. september 2013 Forfatter Del Skrevet 13. september 2013 Det hjalp mye under økten med kompisen min. Her lå FPSen på 20-25 under Very High og var brukbar.Likevel, prøvde meg på Wasteland på Stratis - 8 fps max. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Problemet er at serverene er veldig dårlig optimalisert. Prøv mange ulike servere og finn en som gir bra fps. Får selv en to-tredobling i fps om jeg finner en bra server. Lenke til kommentar
eRextion Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Da er det nok prossesoren din som er for svak, dessverre. Jeg har samme GPU, men kjører en AMD8350 8-kjerner. Ligger på rundt 60 fps med settings rundt very high.Det som kan gi deg en god del forbedret ytelse er å sette ned overall, detail og shadow distance til du føler det gir deg bedre fps. Videre kan du skru av post process aa og sette shadows på normal. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Problemet er at serverene er veldig dårlig optimalisert. Prøv mange ulike servere og finn en som gir bra fps. Får selv en to-tredobling i fps om jeg finner en bra server. LOL Fra 2 til 6 fps? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Fra rundt 15 til 30-40. Hvorfor tror du at du vet alt? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 (endret) Jeg kjører Nvidia 690 gpu å en i7 3770K @4,9ghz , 32gb ram å spiller fra SSD. Har akkurat samme ærfaring med fps å servere som Kontorstol . Spiller stort sett wasteland å somme servere er så håpløse at maskinen min ikke klarer å drive det akseptabelt på svakest instillingenne engang , menst andre servere går det helt fint på ultra ... Endret 15. september 2013 av Evil-Duck 1 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 LOL Fra 2 til 6 fps? Vet du ikke hva du skal svare nå, Nizzen? 2 Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 kan noen svare på hvorfor arma3 krever mye cpu ? spilte det litt i sta og fikk 20fps. hmz, cpu bruk lå kun på 30-40% og gpu bruk på rundt 30% bare. hvilke innstillinger er det som cpu påvirker ? Lenke til kommentar
FatHobbit Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Så på et svar på Arma 3 sine forum, og der ble det nevnt at de serverene som bruker mye scripte hendelser (som Wasteland) får mye minder FPS enn vanlig. Tror det er serverene som folk hoster fra, som er problemet. Kan ikke si for sikkert da Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 okey, jeg spilte SP da. eller training mission eller hva det var. er vel dårlig optimalisering som vanlig antar jeg. lite vits med bra og ny hardware nor spill produsenter ikke klarer å utnytte det. får håpe nvida kansje kommer med noe magisk i neste drivere evt Lenke til kommentar
Jonassl Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Du bør finne en server som bruker ramdisk, etter at jeg prøvde en slik server kommer jeg aldri til å spille på en uten igjen. Jeg fikk fra 70-110 fps (breaking point) med I5-3570k på 4,8 GHz og 670sli Lenke til kommentar
Doc_Chronic Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 (endret) For ett sykt ressurskrevende (dårlig optimalisert?) spill! Sitter med en i7 x990@4,2ghz, 12gb ram og ett gtx780. Og klarer ikke mer enn 30-40 fps. Får noen syke fpsdrops innimellom. Det sprøeste er att det virker ikke som fps'n endrer seg noen spesiellt uansett hvilke innstillinger jeg bruker, får 30fps på standard og 30fps på ultra. Dette er på SP. edit: Under hele spillsession så var aldri gpu usage over 50 % en eneste gang. I alle andre spill så ligger load mellom 95%-100%. Så da er det ikke hardwaren min det er noe galt med, men spillet? Endret 14. september 2013 av AcIdica Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 (endret) For ett sykt ressurskrevende (dårlig optimalisert?) spill! Sitter med en i7 x990@4,2ghz, 12gb ram og ett gtx780. Og klarer ikke mer enn 30-40 fps. Får noen syke fpsdrops innimellom. Det sprøeste er att det virker ikke som fps'n endrer seg noen spesiellt uansett hvilke innstillinger jeg bruker, får 30fps på standard og 30fps på ultra. Dette er på SP. edit: Under hele spillsession så var aldri gpu usage over 50 % en eneste gang. I alle andre spill så ligger load mellom 95%-100%. Så da er det ikke hardwaren min det er noe galt med, men spillet? ca det samme jeg får. så ja er nok spillet. Endret 14. september 2013 av Blaz3r Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Du bør finne en server som bruker ramdisk, etter at jeg prøvde en slik server kommer jeg aldri til å spille på en uten igjen. Jeg fikk fra 70-110 fps (breaking point) med I5-3570k på 4,8 GHz og 670sli Er det noen mulighet til å identifisere om en server har ramdisk eller ikke? Lenke til kommentar
Jonassl Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Er det noen mulighet til å identifisere om en server har ramdisk eller ikke? Jeg er ikke prøvd arma 3 enda men, i en dayz server står det ofte beskrivelsen du ser når du browser. Det er desverre ikke mange av disse og det er garantert på en privat server vist du finner en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå