Gå til innhold

Jeg får ikke puste

EvilSeagull

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg skjønner att det er forferdelig.. jeg vet virkelig ikke hva det er.. men ... det siste du må gjøre er å ta livet ditt... dette mener jeg virkelig

gå til legen å forklar akkurat hvordan det føles.. jeg vet det ikke er lett.. men om du får angstanfall så er det ikke sånn det føles. angst anfall er heller att du får sånn "stikk-i-brystet" - følelse... det har jeg hatt flere ganger.. dette kan neppe være angst...

Lenke til kommentar

jeg skjønner att det er forferdelig.. jeg vet virkelig ikke hva det er.. men ... det siste du må gjøre er å ta livet ditt... dette mener jeg virkelig

gå til legen å forklar akkurat hvordan det føles.. jeg vet det ikke er lett.. men om du får angstanfall så er det ikke sånn det føles. angst anfall er heller att du får sånn "stikk-i-brystet" - følelse... det har jeg hatt flere ganger.. dette kan neppe være angst...

jeg klarer ikke holde ut og jeg vet ikke hvordan jeg kan få hjelp :(

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd alle råd fra legen. Pusteteknikker, avslapping. Til og med å puste inn i en pose har jeg prøvd. Jeg klarer å puste inn og ut men jeg klarer ikke å ta opp mer enn littegrann oksygen uansett hvor fort eller seint jeg puster. Hvis du prøver å puste gjennom et sugerør så skjønner du hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Om du føler ting går på godt Norsk til helvete så gjør du følgende, stikk på legevakta og forklar problemet og si at du orker ikke mer og vurderer å ta livet ditt.

Du vil da få spørsmål om du faktisk vurderer å ta livet ditt, svarer du ja at faren er stor så kan ikke legen gi slipp på deg. Du vil bli innlagt på psykiatrisk avdeling og vil få oppfølging på dine psykiske og fysiske plager mye mye raskere en om du går til fastlegen din.

Jeg snakker av erfaring, om ikke i helt samme situasjon så ganske så lik. Men vært obs på at du vil ikke slippe ut igjen med det første, men det kan være godt å være en plass hvor det er mennesker rundt deg hele tiden og du vil som nevnt få rask oppfølging.

Det verste en gjør er å sitte alene hjemme å slite med disse problemene.

Endret av _LarZen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Psykisk helsevesen. Har vært innom der et par ganger i forbindelse med ADHD-utredning, og jeg kan ikke påstå at det er dårligere enn andre plasser i verden.

Det er ikke flaut, å være psykisk syk på noe sett er blant leger like normalt som å være fysisk syk. Det er den menige mann som tror og mener at psykiske sykdommer betyr at du blir å drepe den første du ser. Helt til den menige mann mister noen eller opplever noe selv, og sitter i samme gryta.

Og det er faktisk ganske mange det, men ingen sier noe, for den menige mann tror at... ja, som jeg sa.

Lenke til kommentar

Høres ut som angst ja, og det er en virkelig grusom lidelse. Du bør ikke gå ubehandlet om du føler det sånn. gå enten til legevakten, eller (hvis du klarer å vente til mandag) ring til fastlegen og fortell hvordan du har det. Hvis du gjør det akutt mister du fort kontrollen og friheten for noen dager, og det kan være ubehagelig.

Lenke til kommentar

Jeg har selv litt problemer, andre problemer, hvem har ikke, men uansett, psykiske problemer. Altså, litt med folk osv. Snakker med sosial rådgiver, har tilbud om psykolog stående på bordet, og skal ta det, men skal snakke meg "ferdig" med henne først, å se hva det ender med.

Men som sagt, psykisk helsevesen i Norge, det funker iallefall bedre enn helsekøene for folk som trenger fysisk hjelp vil jeg påstå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
[moderator][/moderator]

Gjennom dialog med SSFF, Seksjon for selvmordsforskning og forebygging har me fått råd om korleis me skal behandle innlegg som frå brukarar vurderer sjølvmord.

Tråden blir difor stengt og eg henviser den eller dei som måtte ha reelle tankar om dette om å ta kontakt med profesjonell hjelp. Forumbrukarane her inne har ikkje den nødvendige kunnskap og forutsetningar for å takle ein situasjon som dette.

Det finnes dyktige folk der ute som kan hjelpe deg med den slags tankar, eg vil oppfordre å ta kontakt for ein prat. Du kan og ta kontakt anonymt på nettet gjennom nettsidene til Kirkens SOS.

Krisetelefonen til Kirkens SOS i Norge: 815 33 300 (Teksttelefonen for døve tlf. 55 32 56 97)

Kirkens SOS Chat (åpningstid mandag til fredag 18:30-22:30)

Om nokon har spørsmål eller kommentarer så ta gjerne kontakt med meg eller andre i moderatorlaget til diskusjon.no over personlig melding.

Det har vært mye positive tilbakemeldinger i denne tråden, men som nevnt ovenfor har vi fått beskjed om å stenge av disse trådene og henvise til profesjonell hjelp.

Endret av Dysfunctional
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...