Cair Paravel Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 (endret) Ved enden av det sosialistiske vanstyre og på terskelen til det ukjende, er det av mange blitt hevda at Frp heller vil nytte sitt eventuelle regjeringsmandat finanspolitisk heller enn å representere vårt land internasjonalt. Båe områder er sjølvsagt felt det trengst drastiske endringar i, men det er like fullt viktig å ikkje gløyme dei positive ringverknadene ein mørkeblå utanrikspolitikk vil få og i den grad det her er behov for kursendring. Venstrevridd ideologi og naivisme bør snarast erstattast med konkrete tiltak i form av følgjande punkt. 1. ALLIANSAR. Som ein motpol til islams frammarsj i vest-europa og den trussel islamisme utgjer for vårt demokrati og menneskeverd er det avgjerande viktig å søke samarbeid med nasjonar som står for verdiar foreinleg med våre. Ideologi og religion som oppmodar til væpna kamp og verdserobring, samt underminerer internasjonale menneskerettar, fridom og demokrati, bør av Noreg møte krass motstand. "Fremskrittspartiet vil vektlegge norske interesser i utenrikspolitikken, både politisk og sikkerhetsmessig. Dette ivaretas best gjennom satsing på fri handel, menneskerettigheter og bygging av allianser med demokratiske stater som deler vårt verdigrunnlag. [1] USA bør som følgje av dette naturleg vere vår næraste allierte, utan at dette på nokon måte skulle implisere overstyring i viktige spørsmål, til dømes intervensjon i Syria eller Iran. Det Noreg treng meir enn noko anna er ein sterk og uavhengig politikk, som kritiserer sine næraste der det er på sin plass og gir ros til mindre velutvikla demokrati, som viser positive tendensar. Russland er eit konkret døme på det siste gjennom sitt standhaftige vern av dissident Snowden i kamp mot amerikansk maktmisbruk og konstruktive tiltak for å avgrense utbreiinga av ikkje-tradisjonelle samlivsformer. 2. SJØLVSTENDE. I eit Storting prega av EU-venlege parti som Ap og Høgre, er det like mykje i einskildindividets som nasjonens interesse å ha mot til å tale Brüssel midt imot. Noreg er i følgje grunnlova eit fritt og udeleleg rike og bør i så måte stå fritt til å verne om personvernet til sine innbyggjarar ved å reversere DLD. Sjølv om Frp i EU-spørsmålet stiller seg avventande til ei eventuell ny folkeavstemming, er standpunkt i einskildspørsmål som dette essensielle for vår autonomi. Det er også essensielt for vårt omdøme internasjonalt å i framtida unngå riksklovnar som deler ut fredspris etter ideologisk godtykke. EU vert av mange rekna som det gjenreiste Romarrike Antikrist skal stige fram frå, og DLD kan vere eit av mange tiltak som gir eit framtidig imperium totalitær kontroll. Eit samarbeid i denne retning vil aldri bringe velsigning over det norske folk. 3. BISTAND. For å fasilitere investeringar i det norske samfunn og fjerning av statleg overformynderi er det både økonomisk effektivt og moralsk riktig å kraftig redusere norsk bistand til utlandet. Særleg gjeld dette diffuse føremål som i røynda er rein korrupsjon, eller i endå større grad bevisst ideologisk støtte til demokratifiendtlege rørsler omtala i punkt 1. At Noreg idag er leiar for givarlandsgruppa Ad Hoc Liaison Committee er eit forkasteleg døme på misbruk av norske middel til islamistisk propaganda og terror. 4. ISRAEL. "Vi støtter det jødiske folks rett til eget land i Israel. Staten Israel erkjennes som en suveren og demokratisk stat med rett til å beskytte sine innbyggere mot eksterne trusler." [2] Frp er eit av få parti som støttar det einaste verkelege demokrati i Midtausten. Vår framtidige velstand avheng ikkje berre av betre statleg økonomisk forvalting, men også av vårt forhold til Guds augnestein Israel. 1. Mos 12,3: "Eg vil velsigna dei som velsignar deg, men den som forbannar deg, skal eg forbanna. I deg skal alle slekter på jorda velsignast.". Israel utgjer idag vår viktigaste buffer for vestlege verdiar, og utan Israel ville hatet som idag er retta mot laurdagsfolket raskt bli retta mot søndagsfolket. Noreg treng igjen politikarar med mot til å trekkje seg frå komitear dersom desse handlar ugudeleg. Mitt spørsmål avslutningsvis: Vil det ikkje med bakgrunn i desse 4 punkt vere meir tenleg for Noreg med Frp-kontroll over utanrikspolitikken i staden for finans dersom ein må velgje mellom departementa? [1] Prinsipprogram 2013-2017 [2] www.frp.no Endret 13. september 2013 av Cair Paravel Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Sjølv om Frp i EU-spørsmålet stiller seg avventande til ei eventuell ny folkeavstemming, er standpunkt i einskildspørsmål som dette essensielle for vår autonomi. Det er også essensielt for vårt omdøme internasjonalt å i framtida unngå riksklovnar som deler ut fredspris etter ideologisk godtykke. EU vert av mange rekna som det gjenreiste Romarrike Antikrist skal stige fram frå, og DLD kan vere eit av mange tiltak som gir eit framtidig imperium totalitær kontroll. Eit samarbeid i denne retning vil aldri bringe velsigning over det norske folk. Du er ikke redd for selv å ende som riksklovn? Vi er sterkt forankret i NATO. Å lansere norske medlemsskap i EU er i skrivende stund politisk selvmord. Mitt spørsmål avslutningsvis: Vil det ikkje med bakgrunn i desse 4 punkt vere meir tenleg for Noreg med Frp-kontroll over utanrikspolitikken i staden for finans dersom ein må velgje mellom departementa? Vi kan jo gjøre oss til klovner og latter for hele verden ved å velge denne dama som utenriksminister. Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 13. september 2013 Forfatter Del Skrevet 13. september 2013 (endret) Du er ikke redd for selv å ende som riksklovn? Vi er sterkt forankret i NATO. Å lansere norske medlemsskap i EU er i skrivende stund politisk selvmord. Vi kan jo gjøre oss til klovner og latter for hele verden ved å velge denne dama som utenriksminister. Vårt NATO-medlemskap er då på ingen måte samanliknbart med den grad av tapt norsk sjølvstende som vil følgje av at Noreg går inn i EU? Ei gjensidig forsvarspakt er då på ingen måte grunnlovsstridig i motsetning til om Noreg skulle verte detaljstyrt og ressurstappa i EU? At det er sjølvmord i dag kan så vere. Ap og Høgre har like fullt tradisjon som sterke ja-parti, og vil neppe la ver å nytte sitt fleirtal i stortinget dersom opinionen skulle snu. I dagens situasjon er det uavhengig av norsk medlemsskap viktig med parti som har makt til å stå opp mot EUs mange direktiv. Av kandidatar til utanriksministerposten er Carl I. Hagen eller Ketil Solvik-Olsen langt betre alternativ, sjølv om begge diverre er ønskjetenking. Samstundes var heller ikkje Carl Bildt eit opplagt val som svensk utanriksminister, og det er lov å håpe på oppsiktsvekkjande utnemningar også i Noreg. Endret 13. september 2013 av Cair Paravel Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 (endret) Av kandidatar til utanriksministerposten er Carl I. Hagen eller Ketil Solvik-Olsen langt betre alternativ, sjølv om begge diverre er ønskjetenking. Samstundes var heller ikkje Carl Bildt eit opplagt val som svensk utanriksminister, og det er lov å håpe på oppsiktsvekkjande utnemningar også i Noreg. Har du ikke fulgt med hva som har vært førstesides stoff i landets aviser de siste dagene etter valget? Koblingen mellom FrP og ABB. Uansett hvor mye FrP fraskriver seg den koblingen og hvor sann eller usann den er, er det nok at den nevnes i utenlandsk presse. Flombelysningen blir verre når regjeringen er satt sammen. Dermed er ingen fra FrP aktuell som utenriksminister etter mitt syn. Det samme gjelder kan hende forsvars minister jobben. De bør være smarte nok til å velge ministre som ikke er så mye på reisefot ut av landet. Personlig mener jeg Per Christian Foss er mest egnet som finansminister. Det blir en nøkkelrolle og forene alle de motstridende pengekravene som vil kommer fra ulike departementer mot finansminsteren. Jeg ser kun en som greier å begrunne sine prioriteringer på en god nok måte, Per Christian Foss. FrP har med sin kobling til ABB - kanskje uforskyldt vil vi nordmenn mene - gjort seg ukvalifiserte til utenriksminister jobben. De er minst like lite kvalifiserte for finansminister jobben som jeg personlig nesten ser som en like viktig jobb som statsminister jobben i å forene fire eller færre partiers beinharde krav til ulike oppgaver. Blir Foss finansminister kan gjerne FrP få næringsministeren, samferdselsministeren, olje og energiministeren etc. Kun personlig synsing. Nå ser jeg at det spekuleres på NrK tekst Tv om nyvalg begrunnet fra Helsingfors komiteen på grunn av 500 stemmer som kom for sent. Man mener der er flere. Stemmene ble makulert uåpnet. Jeg kjenner ikke Helsingfors komiteens prosedyrer. Kunne det gitt ett eller to mandater mindre til noen av blokkene som fikk betydning for vippeposisjonen i sentrum? Dette er jo nåværende regjerings / kommuners ansvar. Endret 13. september 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 13. september 2013 Forfatter Del Skrevet 13. september 2013 Eg burde i all etterpåklokskap også presisert at andre avsnitt av førre innlegg utelukkande er synsing og spekulasjonar. Når det er sagt er samanlikninga av ABB med Frp ein usmakeleg måte å spele politisk mynt på ei tragisk hending. Den er også like irrelevant som at Ap idag skulle stå til ansvar for Tranmæls ønskje om kommunistisk klassekamp, Treholts landsforræderi eller Øygards sedløyse. Eg trur ikkje vi skal overvurdere reaksjonen frå internasjonale media, då denne er overfladisk og farga av den norske manipulative a-presse. Å la falsk negativ omtale av denne art påverke norsk politikk vil spissformulert nærast vere ekvivalent med å la sosialistisk side styre skuta frå grava. Kva er så eit truleg scenario? Jensen har allereie lova at Frp skal prente sitt fotavtrykk i ei komande regjering. Er dette mogleg utan kontroll over eit av dei større departementa? Vil grasrota vere nøgd med dette? Enn Carl I. Hagen? Det mest sannsynlege som mange har hevda er at Frp som nest største parti vil få velgje sin ministerpost nest etter statsministeren. I eit tenkt scenario som du førespeglar - er ikkje sannsynet vel så stort for at Frp stiller seg utanfor og vi får ei mindretalsregjering? Dersom det vert snakk om omstemming, er vel 0.2% mindre til SV det som vil gi størst utslag mandatmessig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 (endret) Dersom det vert snakk om omstemming, er vel 0.2% mindre til SV det som vil gi størst utslag mandatmessig. Det er vel avhengig av hvor feilene ble gjort. Fatter ikke at de ble gjort i 2013. Samme for meg. Jeg kommer til å stemme det samme. Det er også det samme for meg hvordan de borgerlige ordner seg. Som økonom er jeg imidlertid opptatt av uvettig pengebruk. Jeg vet at det noen ganger skal mindre til enn man er klar over. Mye bestemmes på marginalen. Står du tre skritt fra kanten av prekestolen i Stavanger, er de to første skrittene Ok. Det tredje er katastrofalt. Jeg ville ikke sluppet FrP til å bestemme i Onkel skrues pengebinge. Det er også de som har lovt å skjære ned på flest skatter, avgifter og bompenger og bruke penger på flest prosjekter. Personlig vil jeg nyte godt av skattelette til pensjonister og økt rente. Det er imidlertid ikke bra for landet på kort eller lang sikt. Valget av finansminister kan således være svært avgjørende for hvor lenge denne regjeringen skal leve. Det andre gjelder vårt omdømme i utlandet. Det er ikke så lett å rette opp et skjevt bilde når snøballen har begynt å rulle. FrP har lovt at det blir ikke blir noen borgerlig regjering uten dem i posisjon. Sånn sett har de malt det borgerlige alternativet opp i et hjørne med sitt ultimatum. Det er ingen god forhandlingssituasjon. Jeg har sagt at jeg er i ferd med å forlate dette forumet og det har jeg tenkt å gjøre, så jeg vet ikke om dette blir mitt siste svar til deg. Endret 16. september 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Jeg har sagt at jeg er i ferd med å forlate dette forumet og det har jeg tenkt å gjøre, så jeg vet ikke om dette blir mitt siste svar til deg. Ettersom det er utrolig kjedelig å diskutere med folk som er enige med ens egne synsunkter, samt at der er intet nytt å lære fra slike ja-menn syns jeg det hadde vært hyggelig om du hadde fortsatt på forumet ettersom det ser ut til å være relativt få tradisjonelle AP-folk igjen på forumet. Ikke at jeg har vanskelig for å finne andre som er uenige i mine synspunkter, men jeg tror dine synspunkter er adskjillig nærmere det norske sentrum enn de fleste her på forumet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Ettersom det er utrolig kjedelig å diskutere med folk som er enige med ens egne synsunkter, samt at der er intet nytt å lære fra slike ja-menn syns jeg det hadde vært hyggelig om du hadde fortsatt på forumet ettersom det ser ut til å være relativt få tradisjonelle AP-folk igjen på forumet. Ikke at jeg har vanskelig for å finne andre som er uenige i mine synspunkter, men jeg tror dine synspunkter er adskjillig nærmere det norske sentrum enn de fleste her på forumet. Takk for det Skatteflyktning. Du er også en av dem det er greit å diskutere med her inne selv om vi er fundamentalt uenige. Grunnen til at jeg forlater forumet er følgende: Jeg hadde aldri tenkt å engasjere meg på den politiske delen av forumet, men så så jeg noen tråder som konsekvent hetset muslimer og noen andre som hyllet Hitler. Jeg sa mitt i de trådene og dermed var jeg engasjert. Jeg hadde tenkt å støtte arbeiderpartiet frem til valget og deretter konsentrere med om det jeg egentlig kom her for, få hjelp til It relaterte temaer relatert til de over 50 internett sitene jeg jobber med. De har kommet helt i bakgrunnen. Jeg kommer nok til å stikke innom i ny og ne, særlig når jeg er umotivert til å jobbe med sitene mine. Uansett får du ha lykke til på din videre ferd gjennom livet. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Uansett får du ha lykke til på din videre ferd gjennom livet. Du og Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Uansett får du ha lykke til på din videre ferd gjennom livet. Og du får kose deg videre på dine eldre dager og nyte tanken på at folk som virkelig bryr seg om deg. Slik som FrP er komen til makten Endret 16. september 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 FrP har med sin kobling til ABB - kanskje uforskyldt vil vi nordmenn mene - gjort seg ukvalifiserte til utenriksminister jobben. De er minst like lite kvalifiserte for finansminister jobben som jeg personlig nesten ser som en like viktig jobb som statsminister jobben i å forene fire eller færre partiers beinharde krav til ulike oppgaver. Blir Foss finansminister kan gjerne FrP få næringsministeren, samferdselsministeren, olje og energiministeren etc. Man kan da virkelig ikke sparke ut FRP fordi media i andre land idiotisk nok kobler partiet til en terrorist. Dette høres for meg bare ut for meg en ide fra den røde siden for å nok en gang å dra utnytte av 22 juli for å styre det inn på de "rødes interesser". At du ikke vil å ha FRP i regjering/Siv jensen som utenriksminister er en annen sak, men Norge er et sterkt nok land til å ikke føye seg etter idiotiske, misvisende koblinger media gjør i et andre land. ABB er ikke mer representativ for FRP enn det Al-Qaida er for islam. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Klart man skal ta hensyn til utenlandsk omdømme i valg av urixmin. Hensynet kan ikke trumfe alt, men det er klart nok relevant. Helt uavhengig av skyld, så har frp et dårlig rykte i de fleste andre land. Det gjør en frp-politiker mindre egnet til å få gehør for norske standpunkt i utlandet. Sånn er det nå en gang, selv om grunnen er uvitenhet. Da bør vi ta hensyn til det. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Klart man skal ta hensyn til utenlandsk omdømme i valg av urixmin. Hensynet kan ikke trumfe alt, men det er klart nok relevant. Helt uavhengig av skyld, så har frp et dårlig rykte i de fleste andre land. Det gjør en frp-politiker mindre egnet til å få gehør for norske standpunkt i utlandet. Sånn er det nå en gang, selv om grunnen er uvitenhet. Da bør vi ta hensyn til det. Vel, selv om eksempelvis "resten av verden" liker bedre rød politikk enn blå, betyr ikke det at vi må bli røde vi også. Selv om resten av verden skulle hatt en muslim som utenriksminister, betyr ikke det at vi må ha det også. Man endrer ingenting ved å føye seg etter andre, da vil ihvertfall FRP aldri bli akseptert. At andre ikke liker det for så være, har man andre meninger står man for det. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Ja, og den dagen frp kommer i flertall må de gjerne få urixmin. Men nå er det en koalisjonsregjering, og da kan man fint ta hensyn til det utenlandske synet på frp ved å gi den ministerposten til et annet parti. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Klart man skal ta hensyn til utenlandsk omdømme i valg av urixmin. Hensynet kan ikke trumfe alt, men det er klart nok relevant. Helt uavhengig av skyld, så har frp et dårlig rykte i de fleste andre land. Det gjør en frp-politiker mindre egnet til å få gehør for norske standpunkt i utlandet. Sånn er det nå en gang, selv om grunnen er uvitenhet. Da bør vi ta hensyn til det. Har Frp virkelig et dårlig rykte? Jeg vil tro at media er like rødt i utlandet som her og i like stor grad er opptatt av å skape overskrifter. Så jeg tror ikke at utenlandske politikere har det samme inntrykket som avisene deres gir. Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Frp er sterk Israel tilhenger. Frp er sterk masseinnvandring motstander Siv Jensen støtter krig i MidtØsten, om krigen lovlig eller ei Hvor mange muslimer hadde flyktet til Europa før opprettelsen av staten Israel, og hvorfor kommer de hit nå? De som er i mot masseinnvandring og imot islamisering av Norge og resten av Europa bør stoppe vår egen regjering og vår egen regjerings allierte i å kjøpe/kuppe/installere diktatorer/ledere i andre regioner, samt selge våpen, ofte til begge sidene, til disse som er i konflikt. De som mener at vestens oppgave er å drive krig i baklengsland er en del av årsaken til at vi overflommes av muslimer i europa, og at vår europeiske kultur blir ødelagt, selv om de mener det motsatt.' Lurer på om Siv Jensen er så dum at hun ikke forstår at den største årsaken til flyktningestrømmen er de samme holdninger som hun har og handlinger som hun ønsker. Endret 16. september 2013 av olsen_1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Uansett får du ha lykke til på din videre ferd gjennom livet. Thanks and same to you Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 Hvor mange muslimer hadde flyktet til Europa før opprettelsen av staten Israel, og hvorfor kommer de hit nå?De som er i mot masseinnvandring og imot islamisering av Norge og resten av Europa bør stoppe vår egen regjering og vår egen regjerings allierte i å kjøpe/kuppe/installere diktatorer/ledere i andre regioner, samt selge våpen, ofte til begge sidene, til disse som er i konflikt. Blant folkevandringar før opprettinga av staten Israel er forutan den massive immigrasjon av jødar til Israel frå Vesten og arabarland, den mest signifikante emigrasjonen av arabarar frå Israel til dei omkringliggjande arabarlanda. Jfr Joan Peters. Dette var i første rekkje politisk taktikk i den forstand aggressorstatane ikkje ville skade sine eigne i sitt forsøk på å utslette Israel. I kva grad det var ei folkevandring til Europa på dette tidspunkt må reknast som sekundær til denne. På ditt spørsmål "hvorfor kommer de hit nå?" er det veldig søkt å dra ei kopling mellom dagens innvandringsproblem og Israels kamp for sjølvstende på slutten av 40-talet. Langt viktigare faktorar er 1) Islams religiøse og politiske agenda der jihad spelar ei viktig rolle 2) Muslimske lands ekspansive fertilitetsrate i forhold til europeiske land 3) Betre velstand og demokrati i vestlege land. Det er viktig at Europa tek opp denne kampen, og er seg sjølv bevisst på faren ved å passivt la seg infiltrere i for stor grad. "Muslimene i Norge er enda ikke såpass store eller felles at de greier å bli et parti eller ha et felles krav til politikerne." (Mullah Krekar). Med andre ord: Det er eit definert mål for denne rørsla å med tida bli store nok til å utgjere ein reell trussel mot norske verdiar. Ser vi så på vestleg krigføring som årsak til eit auka flyktningetal, må vi heller ikkje oversjå den naud som vert skapt utan vestleg innblanding. Denne artikkelen hevdar til dømes at halvparten av dei syriske rebellane er radikale islamistar. Det vert ingen fred i dette området så lenge storparten av dei innfødde er påverka av ein religion som manar til krig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå