tokr Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 En venninne har en laptop fra Compaq... presario 1200 heter den... den har et innebygget 56k soft modem som jeg ikke husker navnet paa i farta... (er ikke hjemme naa) problemet er iallfall at etter jeg innstallerte windows xp paa laptoppen hennes saa klarer jeg ikke og faa summetone paa modemet... det er ingenting galt med modemet i foelge d"evice manager'n"... den finner akkurat samme modem som den fant under windows 2000... og alt ser ut til og virke... bortsett fra at jeg ikke faar summetone... ...provd tre ledninger... og ja jeg har betalt telefonregninga ...hjelp hadde vaert flott... det er litt flaut det her. Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 sansynligvis har xp lagt det inn som generic modem, men den driveren virker ikke på det modemet. Hadde samme problem med mitt Billion modem. Fikk faktisk produsenten til å lage en driver for meg - dette var i dagene før xp egentlig kom... Sjekk om du finner en orginal driver Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 ...hjelp hadde vaert flott... det er litt flaut det her. Skulle man være flau over alle de ulogiske tingene PC-er finner på hadde jeg slitt seriøst hele dagen. Lenke til kommentar
neXon Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 som sakt tidligere. Finn ut hvilke modem det er og lastend nye drivere:D Det er mulig at lyden på modemet er skrutt av og, det kan man justere inne på instillinger på modemet :wink: Lenke til kommentar
tokr Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 jeg noterte ned hva driveren het før jeg installerte XP... modemer har en tendens til aldri og virke som de skal... når jeg installerte XP så fant XP først en generixxx driver til den... men en tur til live update oppdarterte den til akkurat den samme driveren som var der da 2000 lå inne.... dvs samme navn... men den virket ikke da heller Compaq 56k v.90 HSF miniPCI modem heter den foresten. Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 vært på hjemmesidene til produsenten og hentet ned nyeste driver til xp? Hvis update du snakket om er windows sin så hjleper det ikke spec mye. Laster aldri ned drivere fra win update edit; bare fordi jeg er snill NOTE: The latest MODEM and NIC drivers are available for download from the Compaq WEB site, http://www.compaq.com/support/files/allsp.html or http://www.compaq.com/support/files/notebo...s/us/index.html or ftp://ftp.compaq.com/pub/softpaq/ or from the Compaq down load BBS, 1-281-518-1418. Lenke til kommentar
neXon Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 http://www.modem-drivers.com/companies/236.htm må ha passord for å lastened: brukernavn: drivers Passord: all Lenke til kommentar
tokr Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 takker for all hjelp. Det var faktisk ikke driverfeil, det var en setting i modeminstillingene som het "wait for dialtone" ...den måtte slås av.... jeg gjorde det, og han ringte opp med en gang... merkelige greier... Omtrent som om det skulle være en bryter godt gjemt inne i systemet som het "modem virker/virker ikke" tipset om og skru opp lyden var det som hjalp meg på vei... Takk NeXon! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå