bunnyb Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Hei, jeg bygde meg nu nylig en datamaskin med asus z87-plus motherboard og fant ut at den har ikke wifi på nettverskortet. Og det jeg lurte på er hvordan muligheter har jeg? Og hva er de beste? Jeg vet at kabel er den beste men jeg har ikke lyst til å borre hull. Så hvordan flere finnes det? Det hadde vært fint hvis du kunne la meg vite det og hvordan som er best i rangering og hvorfor. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Du kan velge mellom pci wifi kort eller en usb nettverksplugg. Begge har sine fordeler og ulemper. Pci gjør at ting blir ryddigere og man bruker ikke opp en usb kontakt. Ulempen er at ikke alle kort har en separat antennebit med kabler ned til kortet, så mottaket kan derfor bli dårligere. Jeg synes også ofte at det er plundrete å installere slike wifi pci kort. Opplever at man ofte må slå av pc, ut med kortet, boote pc, så legge inn driver, deretter slå av pc, så sette in kort, før man booter opp. USB løsningen er fleksibel, dvs at man slipper å åpne pcen for å sette inn kort. Er ofte ganske lang kabel, så mottaker kan flyttes rundt der det er god dekning. Lett å bytte ut. Ulempen er at det blir en kabel slengende mellom en usb port og selve mottakeren. Den kan fort bli i veien. En løs usb mottaker kan også fort veltes, mistes bak pcpult osv men normalt ikke noe problem Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 USB wifi dings er vel mye lettere å flytte til en annen maskin om det blir nødvendig (i forhold til pci). Min erfaring er at pci kortene i snitt er bedre fordi det finnes så mange dårlige USB nettverks plugger. Så om du skal ha USB nettverksplugg så unngå de billigste... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Asus har en bra nettverksdings som heter USB-N66. Den har god rekkevidde og du plugger bare kabel i en USB-port. https://prisguiden.no/sok?pg-q=usb-n66&n=0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå