JHK Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jeg henviser til denne guiden -> http://www.ocshoot.no/atxtweak.htm Jeg har en ny strømforsyning som jeg kjøpte for noen dager siden, dvs at den nye PSU'en blir den andre strømforsyningen i min maskin. Denne skal da gi størm til harddisker og dvd / brenner / cd spiller etc. Dvs denne skal kun gi strøm til IDE disker og cdrom stasjoner. (ikke til HK) Den strømforsyningen jeg allerede har er det desverre ingen ledige strømkontakter på, jeg vet jeg får kjøpt splittere. Men velger heller ny PSU, siden jeg kommer til å trenge det til senere bruk. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal få startet min andre PSU likt med den som står tilkoblet HK'et og de andre IDE diskene. Jeg så i guiden over, men fikk desverre ikke så mye ut av den utenom at jeg skulle lodde en kabel mellom to kabler på HK kontakten på den nye PSU'en. Er det noen som har gjort dette før og kan forklare hvordan de har gjort det ? Det ville vært til stor hjelp. Hvis jeg da går for å lodde en kabel mellom "power supply on" og "power good" hvordan bør jeg da lodde dem ? rett på ledningen eller nede ved pinnen i kontakten, samt hvordan får jeg pinnen opp slik at jeg ikke skader ledning og pinne ? Håper noen kan hjelpe meg med dette, På forhånd takk Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jeg henviser til denne guiden -> http://www.ocshoot.no/atxtweak.htm Jeg har en ny strømforsyning som jeg kjøpte for noen dager siden, dvs at den nye PSU'en blir den andre strømforsyningen i min maskin. Denne skal da gi størm til harddisker og dvd / brenner / cd spiller etc. Dvs denne skal kun gi strøm til IDE disker og cdrom stasjoner. (ikke til HK) Den strømforsyningen jeg allerede har er det desverre ingen ledige strømkontakter på, jeg vet jeg får kjøpt splittere. Men velger heller ny PSU, siden jeg kommer til å trenge det til senere bruk. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal få startet min andre PSU likt med den som står tilkoblet HK'et og de andre IDE diskene. Jeg så i guiden over, men fikk desverre ikke så mye ut av den utenom at jeg skulle lodde en kabel mellom to kabler på HK kontakten på den nye PSU'en. Er det noen som har gjort dette før og kan forklare hvordan de har gjort det ? Det ville vært til stor hjelp. Hvis jeg da går for å lodde en kabel mellom "power supply on" og "power good" hvordan bør jeg da lodde dem ? rett på ledningen eller nede ved pinnen i kontakten, samt hvordan får jeg pinnen opp slik at jeg ikke skader ledning og pinne ? Håper noen kan hjelpe meg med dette, På forhånd takk Jeg har prøvd trikset i guiden, men da har jeg koblet sammen nummer tre og nummer fire sett fra venstre, på raden som er nærmest klipsen som sikrer kontakten i hovedkortet. Dette virket utmerket. Jeg klippet opp et lite stykke ledning som jeg koblet mellom disse, og isolerte / festet med tape. Fungerer den dag i dag. Lenke til kommentar
JHK Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Med andre ord ledning nr 13 med 14 ? Var det disse du linket en kabel mellom ? Helst oppgi hvilke nummer de to ledningene har så er det litt enklere å forstå =) En annen ting jeg var litt i tvil om. Den kontaken som går fra min gamle PSU og ned til HK'et skal jeg ikke gjøre noe med ? Jeg skal bare koble en ledning mellom de to ledningene på den nye PSU'en så funker det ? Så jeg skal ikke røre noe som er på ATX kontakten som går til HK'et fra den gamle PSU'en ? Altså kun koble en ledning mellom de to ledningene på den ATX kontakten som går fra den nye PSU'en ? Så til syvende og sist vil ATX kontakten på den nye PSU'en bare henge å slenge for seg selv, den skal ikke kobles sammen med den andre ATX kontakten som er tilkoblet hovedkortet ? Var litt vrient å forklare, håper du forstår hva jeg mener. Takk for hjelpen så langt. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Med andre ord ledning nr 13 med 14 ? Var det disse du linket en kabel mellom ? Helst oppgi hvilke nummer de to ledningene har så er det litt enklere å forstå =) Utifra tegningen din var det 17 og 18, forutsatt at klipsen sitter på venstre side av tegningen. En annen ting jeg var litt i tvil om.Den kontaken som går fra min gamle PSU og ned til HK'et skal jeg ikke gjøre noe med ? Jeg skal bare koble en ledning mellom de to ledningene på den nye PSU'en så funker det ? Hvis du skal bruke den gamle PSUen til hovedkortet ditt, gjør du ikke noe med den. Du skal koble sammen 17/18 på PSUen du ikke kobler i hovedkortet. Så jeg skal ikke røre noe som er på ATX kontakten som går til HK'et fra den gamle PSU'en ? Altså kun koble en ledning mellom de to ledningene på den ATX kontakten som går fra den nye PSU'en ? Ja. Så til syvende og sist vil ATX kontakten på den nye PSU'en bare henge å slenge for seg selv, den skal ikke kobles sammen med den andre ATX kontakten som er tilkoblet hovedkortet ? Jepp. Lenke til kommentar
JHK Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Takker for hjelpen, kommer til å poste resultat av dette når jeg har testet dette. Lenke til kommentar
JHK Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Ser ikke ut til å funke med å koble 17 sammen med 18. Det jeg gjorde var å ta en liten ledning fra pinne nr 17 til pinne nr 18. Jeg testet også med å koble 14 sammen med 8. Noen flere ide'er ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå