Gå til innhold

Bytte fra ATI til Nvidia uten å formatere for å rydde i drivere

Thor.

Anbefalte innlegg

Hei. Går nå fra ATI til Nvidia etter mange års lojal bruker av ATI/AMD skjermkort. Jeg har av prinsipp tidligere formatert samtidig som jeg har byttet skjermkort. Selv fra ATI til ATI.

Men denne gangen ønsker jeg å slippe formateringen. Finnes det noen løsninger/oppskrifter for å få til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hei!

Slenger meg på denne tråden,

Jeg har også kjøpt nytt skjermkort og bytter dermed fra ATI til Nvidia.

Når jeg avinstallerer driverne, vil ikke kortet lengre vise bilde på den maskinen slik at jeg må få bilde fra hovedkortet, eller vil kortet fremdeles sende bilde til skjermen?

Hovedkortet har nemlig kun hdmi utgang og da jeg prøvde å koble hdmi fra HK til skjermen fikk jeg melding "No signal".

Spørsmålet er med andre ord, trenger jeg å bytte bildekobling fra amd-kortet til hovedkort for å kunne se bilde på skjermen etter avinstallering av drivere?

Lenke til kommentar

Når maskinen står uten skjermdriver slår den "generiske" driveren inn til du installerer Nvidia sin.

1. Avinstaller skjermdriver fra ATI

2. Slå av og bytt skjermkort

3. Installer Nvidia sin.

Du vil ha mulighet til å se bilde på skjermen hele veien, bare at oppløsning og ytelse blir lav frem til nvidia driver og skjermkort er på plass.

Lenke til kommentar

Når maskinen står uten skjermdriver slår den "generiske" driveren inn til du installerer Nvidia sin.

1. Avinstaller skjermdriver fra ATI

2. Slå av og bytt skjermkort

3. Installer Nvidia sin.

Du vil ha mulighet til å se bilde på skjermen hele veien, bare at oppløsning og ytelse blir lav frem til nvidia driver og skjermkort er på plass.

Ok takker for svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...