DementedAlbino Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Nå en dag da jeg skulle restarte maskinen enten den opp i sort skjerm. Jeg hører at HDD og CD-rom starter, der er lys på hovedkortet med jeg får ikke noe bilde. Har prøvd med både internt og eksternt skjermkort, men samme resultat. Har koblet i fra alt av utstyr, men fortsatt svart skjerm med kun hovedkort og strøm tilkoblet. Så er hovedkort defekt, eller finnes der noe annet jeg kan gjøre for å finne feilen og eventuelt få dette opp å gå igjen? Dette er forøvrig 2 gang på 6 måneder jeg får samme problem på en av pcene her i hus, så litt tips til hva problemet kan være hadde blitt høyt verdsatt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Prøv BIOS reset, som beskrevet i 'sticky' tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1073989 Ellers kan det være defekt PSU. Mål spenninger. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 13. september 2013 Forfatter Del Skrevet 13. september 2013 Jeg har resat bios, ingen forskjell. Har en annen psu jeg kan teste med så får jeg se om det utgjør noen forskjell. Takk for tips. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 13. september 2013 Forfatter Del Skrevet 13. september 2013 Da er ny psu testet også, samme resultat. Kan jeg anta att hovedkort har tatt kvelden, eller kan der fortsatt være noe annet som ligger bak? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå