Gå til innhold

Santa Lucia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trodde først det var kulehull jeg så - men altså en spesiell utsmykning.

Fint utsnitt, men jeg velger å pirke litt likevel:

Starter oppe til høyre der det enkleste er å ta et toppkutt slik at stolpen går rent ut på øvre ramme.

Forflytter meg ned til hjørnet på samme side der jeg ville klonet vekk stoppskiltet.

Til slutt ville jeg klonet vekk den røde veggen med tilhørende takstein borte i venstrekanten. Skulle være en forholdsvis enkelt sak å klone inn den åsen bak der den røde veggen er nå.

Grunnen til disse tre påpekninger er at disse små elementer hver for seg er elementer som tiltrekker seg ufortjent oppmerksomhet - spesielt er vel rødt som er den nest sterkeste fargen vi har etter sort.

Et bittelite tak helt oppe i høyrekanten ville jeg også fjernet, men det blir mer for kosmetisk pirk å regne.

Men slik bortrensing av småting høyner gjerne et bilde og ville så absolutt gjort det her selv om bildet som sådant er bra som det er.

Roar

Lenke til kommentar

Tusen takk for kommentar og gode tips. Her nede står kun vår gamle pc så litt mindre muligheter for redigering av bilde her. Så blir nok mest rett fra kamera bilder. Men tipsene gjør jo også sitt til at jeg tenker motiv litt mer før jeg knipser. Igjen tusen takk

Lenke til kommentar

Tusen takk for kommentar og gode tips. Her nede står kun vår gamle pc så litt mindre muligheter for redigering av bilde her. Så blir nok mest rett fra kamera bilder. Men tipsene gjør jo også sitt til at jeg tenker motiv litt mer før jeg knipser. Igjen tusen takk

Jeg anbefaler å ta vare på RAW filene dine så kan du redigere når du får en mulighet en gang i fremtiden. En eksterndisk på 500 gig. har lurt å ha med seg. Det finnes vel alltids en internetkafe der du kan kjøre over og tømme kortet hvis du ikke har oppegående pc sjøl.

Har du et minnekort på 64 og 32 giga så jeg har får du jo plass til mye før du behøver å tømme.

Bare nevner det for jeg savner at jeg ikke begynte å ta vare på alle filer selv om jeg også hadde redigert tidligere. Tidligere redigerte jeg og kasta originalfilene. DOMT.

Roar

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...