ekwathne Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Dama fyller snart år og jeg har i den anledning tenkt å gå til innkjøp av en sårt etterlengtet bærbar datamaskin hun kan bruke på studiene. Det jeg da lurer på er hvor jeg får kjøpt en helt ren pc, kun Windows, fri for tilleggsprogrammer og prøveversjoner for ditt og datt. Noe ala Multicom har på sine egne maskiner. Finnes det andre enn Multicom som selger slike rene maskiner? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Mener Dell kan levere uten OS. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Tipper du må finne deg en maskin beregnet for bedriftsmarkedet i såfall. Selv mener jeg det er enklere for deg om du finner den maskinen du vil ha og deretter legger inn en ren versjon av windows på egenhånd. Rene ISO-filer ligger på nett; nøkkel står som regel under maskinen. Slik gjorde jeg det sist i hvertfall. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Maskiner rettet mot bedriftsmarkedet er heller ikke akkurat helt rene. Dog har man ofte litt mer valg om hva man vil installere, og så er det meste mer relevante programmer. F.eks har Lenovo eget program for både batteristyring og nettverkstilkobling. Men begge er faktisk praktiske, særlig det siste er utrolig praktisk da man kan sette opp profiler for de ulike nettverkene slik at rett standardskriver settes, sikkerhet justeres, man kobler opp gjeldende (tilgjengelige) nettverksdisker osv, avhengig av hvilket nettverk man er koblet opp til. Dog er jeg enig med Xmir at det å legge inn en ren versjon jevnt over er det beste. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Sony hadde en fin serie i fjor, tror det var PRO-serien dems. Der fikk man et valg når man slo på maskinen første gang om man ville ha standard oppsett eller "clean install". Dessverre var ikke det valget tilgjengelig på den nye Vaio Pro 13. Der var det absurd mye rart installert... Lenke til kommentar
ole a Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Man får vel med lisens når man kjøper maskinen, altså den som er knyttet il oset som følger med? Last ned en clean .iso av oset, og sleng det på en minnepenn. Formater. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 13. september 2013 Forfatter Del Skrevet 13. september 2013 Ok, hadde håpet å slippe å åpne emballasjen før jeg gir den i gave. Putt putt.. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Kanskje dette kan være en enkel løsning? http://www.dinside.no/776025/the-pc-decrapifier-fjerner-dritten-paa-ny-pc Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 (endret) Du kan evnt bare legge inn frisk windows selv også Endret 14. september 2013 av chri-ot Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Multicom's bærbare (de de selger under eget merkenavn) kommer helt uten crap/bloatware, og du får velge med eller uten Windows, og om du vil ha 7 eller 8. Endret 16. september 2013 av thomit 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå