TheMagnus Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Hei Dere! Mitt navn er Magnus, og jeg har et frustrerende problem.I min datamaskin har jeg satt 2 x xfx 7970 kort og jeg opplever lav fps, og fps dropp i mange spill. Dette er fryktelig irriterende ettersom disse kortene skal ha litt horsepower! Litt maskinvare:- 2 x xfx 7970 - Amd FX-8320 8-core processor , 3.5GHz klokket til 4 GHz - 16 gig ram - 1250 watt strømforsyner Vil gjerne ha så mye tips og forklaringer som mulig.Dersom jeg burde bytte til Intel processor, vil jeg gjerne vite gode alternativer.Og ja, det er greit å legge litt penger i det.Hvor mye er det å hente på en god Intel, vil jeg da kunne få god fps? På forhånd, tusen takk for svar folkens :-) -Magnus Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 (endret) I hvilke spill, på hvilke settings og hva slags fps snakker vi om? Endret 13. september 2013 av Taake89 1 Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Du har vel husket crossfirebroen mellom kortene? Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Det er lite vi vet om maskinen din, hvilket os, hvilket spil. Hvordan du har oppsatt drivere osv. Bruker du rette PCIE kontakter? Noen HK, som mitt, har sine 4x porter gående gjennom 16x spor. Slikt kan skape forvirring. Har du ram i rette spor? Det er veldig mange variabler. Kjener du noen som er datanerd så kan du kansje spør dem om råd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå