HelloKjersti Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Derfor koster den røde prikken litt ekstra.Leica svarer om prispolitikk Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 "Hva tror du, holder et Leica C seg bedre i pris enn et Panasonic LF1?" Antagelig ikke, men noe må jo representanten fra Leica si. Litt synd han ikke sier at det er dyrere fordi det kommer med oppgraderte linseelementer i stedet for det noe tullete "designet av en fyr fra Audi". Uansett, fint at han er ærlig på det, så slipper flere av oss å kjøpe det kamera. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Nå har vel ikke alle Leica kjøpere et realistisk forhold til bruktpriser ... 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Det er dyrere fordi folk er villig til å betale overpris for leica, er vel hverken mer eller mindre? AtW 1 Lenke til kommentar
KimMG Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Panasonic LUMIX DMC-LF1 Sort 3499,- Adobe Lightroom 5 Engelsk 1299,- Total 4798,- Leica C Dark Red 5399,- Så for at Audi skal designe(?) en LF1 koster det forbrukeren 601,- ... ja, og at den har en ny meny. Good to know! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Hvis Leica har skrevet en ny og bedre manual enn det Panasonic pleier å lire av seg, så vil jeg si at det er verdt å betale 600 kroner ekstra Da er det å få en Leica logo på kamera bare et bonus ... Lenke til kommentar
Silencioso Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Påslaget fra Leica er i det minste langt mer edruelig enn ditto på Sony-kameraene til Hasselblad. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Man betaler også litt kroner for noe som er mer eksklusivt enn Lumix n da regner med at det selges svært få av disse sammenlignet med originalen. 1 Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Denne vil matche godt sammen med nye iPhone 5s Lenke til kommentar
iau Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Hvor mange Lightroom-lisenser trenger en Leicabruker? Vil tro de fleste som betaler det lille ekstra allerede er over gjennomsnittet interesert i foto. Da har vedkommende kanskje også allerede Lightroom, Aperture eller noe annet. Og om det er noe annet så er det jo ikke sikker du vil "bytte". Hadde det vært noe man bare fikk med så hadde det ikke vært så farlig, men det at de legger det inn som et argument i kjøpet viser jo bare at man betaler noe for det. Lenke til kommentar
se# Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Lightroom var en OK merverdi når det kostet 2-3000 for fullversjon og ikke så mange hadde det ennå. I dag har det som du sier marginal verdi for de fleste og ingen verdi for mange. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Det er dyrere fordi folk er villig til å betale overpris for leica, er vel hverken mer eller mindre? AtW Jepp, den koster mer - og derfor er det fornuftig at den koster mer ... :-P Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Hvor mange Lightroom-lisenser trenger en Leicabruker? Vil tro de fleste som betaler det lille ekstra allerede er over gjennomsnittet interesert i foto. Da har vedkommende kanskje også allerede Lightroom, Aperture eller noe annet. Og om det er noe annet så er det jo ikke sikker du vil "bytte". Hadde det vært noe man bare fikk med så hadde det ikke vært så farlig, men det at de legger det inn som et argument i kjøpet viser jo bare at man betaler noe for det. De som kjøper dette kjøper det fordi det står Leica på det, ikke pga pris eller Lightroom. Lenke til kommentar
iau Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 De som kjøper dette kjøper det fordi det står Leica på det, ikke pga pris eller Lightroom. Tja, det er helt klart at Leica-logoen betyr noe, men jeg har selv vurdert flere Leica-modeller i stedet for Panasonic fordi jeg har likt den rene Leica-stilen og det faktum at det har vært DNG i stedet for RW2 (eller hva det nå var Panasonic kalte det). Lightroom har vært det som har fått meg fra å kjøpe det. Det er litt som når et kamera jeg har lyst på selges på tilbud nedsastt med x antall 1000, men likevel koster like mye som opprinnelig bare fordi de har lagt med masse "dill-dall" som jeg slettes ikke vil betale for. Som f.eks. tilbudet på RX1 hos en av hovedstadens fotoforretninger. Det koster i skrivende stund 23.995 for bare kameraet og 23.995 på tilbud. Til vanlig selges kameraet for 23.995 så jeg føler altså ikke jeg får det noe billigere. Slik med Lightroom og Leica også. Jeg føler ikke at det gir produktet en merverdi (utover den røde logoen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg