ATWindsor Skrevet 31. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2014 Det er rett og slett urimelig aa betale for den helt enorme serverkapasiteten som kreves for aa haandtere all trafikken som ankommer rett etter et slikt slipp. Infrastrukturen er bygget opp rundt en gjevnere stroem av brukere. Det er ikke oekonomisk forsvarlig aa ha en serverpark som haandterer trafikken ved ett slipp, for saa aa staa paa 5% load resten av tiden. Blizzard har nok vurdert noeye hvor grensen gaar mellom naar en bruker blir irritert men vender tilbake og naar en bruker slutter aa gi dem penger pga av problemene. Vi lever ikke på 90-tallet, i disse dager har man gode muligheter til å leie ekstra kapasitet ved peaks, og inne trenger å ha masse servere som står og gjør ingenting til vanlig. AtW Lenke til kommentar
UghUgh Skrevet 31. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2014 Jeg skal ikke late som om jeg kan noe om det å drive en serverpark, så den styrer jeg unna. Men det blir jo litt tragikomisk når dette skjer nesten hver gang Blizzard lanserer noe. Og når de nå slenger ut en Naxx pakke i uken så ser det ut til at det blir 5 uker med trøbbel. Kanskje ikke sammenhengende, men vi kan vel ikke forvente noe annet enn at hver eneste dag med maintenance + ny Naxx pakke = problemer. Og hvem vet hvor lenge det varer. De har forøvrig fortsatt problemer. De har tydeligvis fikset det for nye kunder, men de som opplevde problemer i går, inkludert meg, opplever det samme i dag. "Waiting for authorization" 2. dagen på rad her nå. Har heldigvis ikke blitt trukket noe valuta, så jeg slipper styret med å få betalt tilbake, men likevel. Begynner å bli latterlig dette. Lenke til kommentar
Swendsen Skrevet 31. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Jeg skal ikke late som om jeg kan noe om det å drive en serverpark, så den styrer jeg unna. Men det blir jo litt tragikomisk når dette skjer nesten hver gang Blizzard lanserer noe. Og når de nå slenger ut en Naxx pakke i uken så ser det ut til at det blir 5 uker med trøbbel. Kanskje ikke sammenhengende, men vi kan vel ikke forvente noe annet enn at hver eneste dag med maintenance + ny Naxx pakke = problemer. Og hvem vet hvor lenge det varer. De har forøvrig fortsatt problemer. De har tydeligvis fikset det for nye kunder, men de som opplevde problemer i går, inkludert meg, opplever det samme i dag. "Waiting for authorization" 2. dagen på rad her nå. Har heldigvis ikke blitt trukket noe valuta, så jeg slipper styret med å få betalt tilbake, men likevel. Begynner å bli latterlig dette. Tviler på at det er et stort team fra blizzard som jobber med HS i tillegg til at de sikkert ikke har et så stort budsjett heller i forhold til utviklingen og mengde av spillere. Selvfølgelig blir det missnøye med slike problemer, men jeg er sikker på at de skjønner at mange er frustrerte og HS-teamet fra blizzard er mest sannsynlig ganske skuffet selv. Enn så lenge er det ingenting en kan gjøre med det annet enn å se fremover. Så bare bit i det, du får sikkert prøvd etterhvert. Endret 31. juli 2014 av Swendsen Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2014 Jeg skal ikke late som om jeg kan noe om det å drive en serverpark, så den styrer jeg unna. Men det blir jo litt tragikomisk når dette skjer nesten hver gang Blizzard lanserer noe. Og når de nå slenger ut en Naxx pakke i uken så ser det ut til at det blir 5 uker med trøbbel. Kanskje ikke sammenhengende, men vi kan vel ikke forvente noe annet enn at hver eneste dag med maintenance + ny Naxx pakke = problemer. Og hvem vet hvor lenge det varer. De har forøvrig fortsatt problemer. De har tydeligvis fikset det for nye kunder, men de som opplevde problemer i går, inkludert meg, opplever det samme i dag. "Waiting for authorization" 2. dagen på rad her nå. Har heldigvis ikke blitt trukket noe valuta, så jeg slipper styret med å få betalt tilbake, men likevel. Begynner å bli latterlig dette. Tviler på at det er et stort team fra blizzard som jobber med HS i tillegg til at de sikkert ikke har et så stort budsjett heller i forhold til utviklingen og mengde av spillere. Selvfølgelig blir det missnøye med slike problemer, men jeg er sikker på at de skjønner at mange er frustrerte og er mest sannsynlig ganske skuffet selv. Enn så lenge er det ingenting en kan gjøre med det annet enn å se fremover. Så bare bit i det, du får sikkert prøvd etterhvert. Jeg synes innlegget ditt hadde vært mer treffende om dette ikke hadde skjedd hver bidige gang med blizzard. AtW Lenke til kommentar
Swendsen Skrevet 31. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2014 Jeg skal ikke late som om jeg kan noe om det å drive en serverpark, så den styrer jeg unna. Men det blir jo litt tragikomisk når dette skjer nesten hver gang Blizzard lanserer noe. Og når de nå slenger ut en Naxx pakke i uken så ser det ut til at det blir 5 uker med trøbbel. Kanskje ikke sammenhengende, men vi kan vel ikke forvente noe annet enn at hver eneste dag med maintenance + ny Naxx pakke = problemer. Og hvem vet hvor lenge det varer. De har forøvrig fortsatt problemer. De har tydeligvis fikset det for nye kunder, men de som opplevde problemer i går, inkludert meg, opplever det samme i dag. "Waiting for authorization" 2. dagen på rad her nå. Har heldigvis ikke blitt trukket noe valuta, så jeg slipper styret med å få betalt tilbake, men likevel. Begynner å bli latterlig dette. Tviler på at det er et stort team fra blizzard som jobber med HS i tillegg til at de sikkert ikke har et så stort budsjett heller i forhold til utviklingen og mengde av spillere. Selvfølgelig blir det missnøye med slike problemer, men jeg er sikker på at de skjønner at mange er frustrerte og er mest sannsynlig ganske skuffet selv. Enn så lenge er det ingenting en kan gjøre med det annet enn å se fremover. Så bare bit i det, du får sikkert prøvd etterhvert. Jeg synes innlegget ditt hadde vært mer treffende om dette ikke hadde skjedd hver bidige gang med blizzard. AtW Er ikke bare blizzard som har serverproblemer. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2014 Hva er poenget ditt? AtW Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 31. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2014 Nei, men det er litt synd når error 31 har blitt døpt til å være den vanskeligste bossen i Diablo 3 vanilla release, og error 13 til RoS... Når dette nå fortsetter hos HS så er det jo synd. Hvordan det er i WoW er jeg ikke oppdatert på lenger, men husker at det sjelden var noe poeng i å spille på patchdag på grunn av "patch-day-paradise". Lenke til kommentar
Swendsen Skrevet 31. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2014 Hva er poenget ditt? AtW Føler blizzard blir veldig polarisert med bedømmelse og missnøye. Noe som er et selvfølge etter en slik hendelse. Som en tidligere league of legends spiller har jeg hatt et helvete kontra blizzard sine spill (WoW og HS). Serverlagg med blizzard har jeg bare erfart i noen timer kanskje dager på det mest ekstreme. League of legends derimot har pågått i flere uker/måneder. Poenget var vell at det er vanskelig å få noe 100% feilfritt, så det er bare å gå videre. Finnes andre ting å finne på her i verden. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2014 Hva er poenget ditt? AtW Føler blizzard blir veldig polarisert med bedømmelse og missnøye. Noe som er et selvfølge etter en slik hendelse. Som en tidligere league of legends spiller har jeg hatt et helvete kontra blizzard sine spill (WoW og HS). Serverlagg med blizzard har jeg bare erfart i noen timer kanskje dager på det mest ekstreme. League of legends derimot har pågått i flere uker/måneder. Poenget var vell at det er vanskelig å få noe 100% feilfritt, så det er bare å gå videre. Finnes andre ting å finne på her i verden. Poenget ditt er lite treffende når dette skjer hver jævla gang, om det var noe som skjedde en gang i blant, fordi feil skjer, greit nok, når det skjer hver eneste gang, og også på ting som i praksis er en singleplayer-opplevelse (diablo for min del, naxx mot AI), så er det verre. Blizzard prøver ikke, de bare drit i kunden, og da bør de få kjeft. AtW Lenke til kommentar
Swendsen Skrevet 31. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2014 Hva er poenget ditt? AtW Føler blizzard blir veldig polarisert med bedømmelse og missnøye. Noe som er et selvfølge etter en slik hendelse. Som en tidligere league of legends spiller har jeg hatt et helvete kontra blizzard sine spill (WoW og HS). Serverlagg med blizzard har jeg bare erfart i noen timer kanskje dager på det mest ekstreme. League of legends derimot har pågått i flere uker/måneder. Poenget var vell at det er vanskelig å få noe 100% feilfritt, så det er bare å gå videre. Finnes andre ting å finne på her i verden. Poenget ditt er lite treffende når dette skjer hver jævla gang, om det var noe som skjedde en gang i blant, fordi feil skjer, greit nok, når det skjer hver eneste gang, og også på ting som i praksis er en singleplayer-opplevelse (diablo for min del, naxx mot AI), så er det verre. Blizzard prøver ikke, de bare drit i kunden, og da bør de få kjeft. AtW Sant nok. Men har ikke hatt samme erfaringer som deg, kan ha noe med spillmengde å gjøre. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 31. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2014 Do you want som cheese with that whine AtW? Slapp av, Blizzard driter ikke i kundene sine. Det er som noen nevnte lenger opp mest sannsynlig en prioritering de gjør, og folk flest lever godt med det. Jeg er ikke noen ekspert på servere enda, men jeg er ganske sikker på at serverene som trengs for å drifte Battle.net er langt mer avanserte enn du gir uttrykk for å tro. Jeg vil tro at det ikke "bare" er å leie serverkraft, men at serverene må ha programvaren inne? Uansett får Blizzard ufortjent mye tyn for småtteri her synes jeg, akkurat som de har gjort utallige ganger de har serverproblemer med WoW. 1 Lenke til kommentar
Swendsen Skrevet 31. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2014 Do you want som cheese with that whine AtW? Slapp av, Blizzard driter ikke i kundene sine. Det er som noen nevnte lenger opp mest sannsynlig en prioritering de gjør, og folk flest lever godt med det. Jeg er ikke noen ekspert på servere enda, men jeg er ganske sikker på at serverene som trengs for å drifte Battle.net er langt mer avanserte enn du gir uttrykk for å tro. Jeg vil tro at det ikke "bare" er å leie serverkraft, men at serverene må ha programvaren inne? Uansett får Blizzard ufortjent mye tyn for småtteri her synes jeg, akkurat som de har gjort utallige ganger de har serverproblemer med WoW. +1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2014 Do you want som cheese with that whine AtW? Slapp av, Blizzard driter ikke i kundene sine. Det er som noen nevnte lenger opp mest sannsynlig en prioritering de gjør, og folk flest lever godt med det. Jeg er ikke noen ekspert på servere enda, men jeg er ganske sikker på at serverene som trengs for å drifte Battle.net er langt mer avanserte enn du gir uttrykk for å tro. Jeg vil tro at det ikke "bare" er å leie serverkraft, men at serverene må ha programvaren inne? Uansett får Blizzard ufortjent mye tyn for småtteri her synes jeg, akkurat som de har gjort utallige ganger de har serverproblemer med WoW. Selfølgelig må det software til for å utnytte ekstra kapasitet, uansett om du er blizzard eller noen andre, men likefult kan man leie kapasitet, fordi det er ett fint løsbart problem. Er ikke å med vilje levere dårlig service for å spare penger eksakt det jeg beskylder de for å gjøre? Jeg skjønner ikke helt hva din "slapp av"-setning skal endre. AtW Lenke til kommentar
nagina Skrevet 31. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Jeg skjønner ikke hva all klaging skal endre. Ikke tru at fiks av problemet vil gå raskere. Hva er det folk egentlig forventer? de har kommet med blueposts og breaking news at de har problemer og de jobber med saken. Ttrenger DU/VI å vite mer enn det? nei. Endret 31. juli 2014 av nagina Lenke til kommentar
Slai Skrevet 31. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2014 Sant det. Litt som hvis regjeringen din slakter alle førstefødte er det ingen vits å klage. Man velger jo selv å bo i landet, så.. Lenke til kommentar
Penesmurfen Skrevet 31. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2014 Fikk fint til kjøp av wing 2 i går, måtte bare la auth-hjulet spinne i 2 min Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 31. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Do you want som cheese with that whine AtW? Slapp av, Blizzard driter ikke i kundene sine. Det er som noen nevnte lenger opp mest sannsynlig en prioritering de gjør, og folk flest lever godt med det. Jeg er ikke noen ekspert på servere enda, men jeg er ganske sikker på at serverene som trengs for å drifte Battle.net er langt mer avanserte enn du gir uttrykk for å tro. Jeg vil tro at det ikke "bare" er å leie serverkraft, men at serverene må ha programvaren inne? Uansett får Blizzard ufortjent mye tyn for småtteri her synes jeg, akkurat som de har gjort utallige ganger de har serverproblemer med WoW. Selfølgelig må det software til for å utnytte ekstra kapasitet, uansett om du er blizzard eller noen andre, men likefult kan man leie kapasitet, fordi det er ett fint løsbart problem. Er ikke å med vilje levere dårlig service for å spare penger eksakt det jeg beskylder de for å gjøre? Jeg skjønner ikke helt hva din "slapp av"-setning skal endre. AtW Det å leie inn ekstra serverkapasitet som trengs et par timer per uke er vel enkelt og greit ikke noe de ønsker å bruke penger på. Og det trengs strengt tatt ikke heller. Men som det alltid er er det de som sutrer høyest som er mest synlige på Internett. Det med slapp av var ment direkte til deg, for du sutrer ekstremt mye over noe så banalt at et spill ikke er 110% spillbart alle ukens timer. Endret 31. juli 2014 av kimaasen Lenke til kommentar
UghUgh Skrevet 31. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2014 Generelt sett så er jo klaging den eneste måten man kan si til disse store selskapene hva man mener. Er det mange nok som klager så legges det merke til. Oppstår det problemer med et produkt man har betalt for så er en "pytt pytt"-holdning det verste man kan ha. Disse selskapene tenker profitt, og har de kunder som finner seg i alt så tror jeg de behandler dem deretter. Selvfølgelig får man pengene tilbake om man vil ha det, men det blir jo voldsomt svart/hvitt da. Mange liker produktene til Blizzard, det er derfor de kjøpte dem i utgangspunktet, men ønsker at de gjør det bedre ved neste lansering. Er forøvrig enig i at det ikke er mye vits å klage her inne, men nå er det nå engang et diskusjonsforum da. Og så begynner det å bli litt pinlig synes jeg. Problemet ble først nevnt på Blizzard sin twitter den 29. juli. Nå er det 31. juli og problemet er der ennå for mange, i det som er en forholdsvis liten lansering. Vi snakker om en tilleggspakke til et kortspill, delt opp i 5 deler, og hvor den største pågangen nok fant sted forrige uke. Lenke til kommentar
UghUgh Skrevet 31. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2014 Jeg er forsåvidt enig i at man ikke kan forvente 100% oppetid, men hvor mye nedetid skal man egentlig godta? Nå ble det lagproblemer for mange på lanseringsdagen forrige uke. Denne uken ser det ut til at mange mister 2 dager, kanskje mer. Og da er det fortsatt 3 pakker til som skal ut over de neste 3 ukene. At det blir problemer neste gang og gangen etter der tror jeg vi kan være ganske sikre på. Launch eventen varer vel en måned, og lanseringen foregår over 5 uker. I løpet av den tiden så kan vi fort nærme oss en uke med problemer. Er det egentlig holdbart? Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 31. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2014 Loatheb var moro. 36dmg Ysera Og hunter challengen var KJEMPEMORO 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå