Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde Thalnos i decket tidligere, men sjeldent jeg fikk brukt han til noe fornuftig. Mulig det er jeg som spiller feil, men jeg pleide å bruke han som litt ekstra futt til bolt/storm med sin +1 Spell Damage(spiller de på samme runde).

Wild Pyro har vist seg å være veldig god hittil, spesielt i kombinasjon med storm. Storm kan feks la 1 hp være igjen på en/flere minions, og så fikser pyro resten.

 

Hva med Mana Tide Totem? Ofte får jeg bare trukket 1 kort fra den før den blir tatt ut. Den er flink å tiltrekke seg removal, så kanskje det er greit å ha den der, men har også fundert på å bytte den ut med Auctioneer. Hørtes det noe særlig smart ut?

 

Jeg hiver i hvert fall ut BGH og slenger inn en Yeti. Kanskje jeg må ta ut en Harvest Golem også til fordel for Defender of Argus. Litt pes å spille uten taunts til tider.

Lenke til kommentar

Hvor mange av dere spiller med Big Game Hunter? Har han i Shaman-decket mitt nå, men føles ofte som et dødt kort i hånden. Er kanskje bruk for han i 1/10 kamper, men er som oftest i de kampene at jeg ikke får han på hånden :wee:

Får ikkje du grisejuling av aggro med den decken der?

Hadde også bytta ut BGH og begge golems, pga litt for mykje 3-drops.

 

Kort som kan vurderast vil då vere yeti/defender of argus/dark iron dwarf/2cost axe/ooze. blood knight er ikkje så altfor dum med dagens meta og argent squire all over the place heller.

Lenke til kommentar

Tror faktisk ikke at jeg har tapt mot aggro hittil med det decket, men så må det også sies at jeg bare har spilt 4-6 kamper mot det hittil. Flere av de kampene har vært farlig nærme tap, derfor jeg har lyst på en Defender of Argus for å få litt taunt i decket.

 

Regner med jeg bytter ut BGH og 2 Harvest Golems til fordel for Thalnos, Yeti og Defender of Argus, så får vi se hvordan det går. Wild Pyro blir inntil videre, han har absolutt gjort seg fortjent til plassen så langt.

Lenke til kommentar

Regner med jeg bytter ut BGH og 2 Harvest Golems til fordel for Thalnos, Yeti og Defender of Argus, så får vi se hvordan det går. Wild Pyro blir inntil videre, han har absolutt gjort seg fortjent til plassen så langt.

Wild Pyro er helt grei om du bare har 1 av den. Og med de byttene der, tror jeg du kommer til å gjøre det bedre.

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig med såkalt bm som er så utrolig stas for mange? Møter nesten ikke folk som ikke spammer emotes for tiden, og det er selvfølgelig de med de mest hjernedøde rushdeckene som spammer mest.

 

Gleder meg veldig til Naxxramas og håper den kommer snart. Er alvorlig lei de samme deckene i ranked, alle idiotene, motstandere med griseflaks og lite annet enn mage/druid/paladin i arena. Vil spille mer hearthstone da det er et utrolig morsomt spill, men å spille mot folk suger livskraften ut av meg :hm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg spiller min egen deck jeg. Fuck hva alle andre driver med. Fordelen er jo at ingen vet hva som kommer, for den er ikke bygget på noen decks som er populære der ute.

Derfor hender det jeg slår folk ganske overbevisende fordi de så aldri det komme. :p

Lenke til kommentar

Tror faktisk ikke at jeg har tapt mot aggro hittil med det decket, men så må det også sies at jeg bare har spilt 4-6 kamper mot det hittil. Flere av de kampene har vært farlig nærme tap, derfor jeg har lyst på en Defender of Argus for å få litt taunt i decket.

 

Regner med jeg bytter ut BGH og 2 Harvest Golems til fordel for Thalnos, Yeti og Defender of Argus, så får vi se hvordan det går. Wild Pyro blir inntil videre, han har absolutt gjort seg fortjent til plassen så langt.

Speler vi samme spel? Har spelt endel shaman i det siste. Min deck ser langt meir "dekka" ut mot aggro enn din, og eg får stort sett pryl om eg ikkje har perfect starting hand. du seier vel ikkje at det er lite aggro ute å går? 8 av 10 kamper er aggro. vil også støtte opp utsagnet om folk som skal spamme emotes, sånn tydeligvis for å gni det inn. Gratulerer med dagen, du legger ut alle korta du har på hand.

 

...får vel vurdere å spele meir arena. ^^

 

edit: dog eg har ikkje thalnos. wtb.

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Jeg spiller på ganske lavt nivå nå som det er ny sesong, tror jeg begynte på rank 19 med det Shaman-decket. Har jo ikke mange kamper mot aggro heller, så decket hadde nok gjort det svakt hvis jeg hadde spilt flere kamper mot det. Det hele kan vel kokes ned til at jeg har vært heldig med kortene i de kampene.

 

Var ikke like heldig nå nylig. Hadde lethal og 6 minions på bordet, men bare 7 liv. Han spiller Ragnaros og vips så tapte jeg :wee:

Lenke til kommentar

Testet frost-mage for gøy nå og er overrasket over hvor effektiv den er. Største motsanderen er armor-warrior, samt enkelte rogues. Resten vinner man over stort sett hver gang så fremt man er ekstremt uheldig og får Alex i slutten av dekken, og rush decks har jeg ikke tapt mot ennå. Fra rank 19 til 9 på ei time.

Lenke til kommentar

Testet frost-mage for gøy nå og er overrasket over hvor effektiv den er. Største motsanderen er armor-warrior, samt enkelte rogues. Resten vinner man over stort sett hver gang så fremt man er ekstremt uheldig og får Alex i slutten av dekken, og rush decks har jeg ikke tapt mot ennå. Fra rank 19 til 9 på ei time.

Er dette decket du bruker? http://www.hearthpwn.com/decks/47800-stay-frosty-otk-mage-combo-deck

Endret av gaute14
Lenke til kommentar

 

Testet frost-mage for gøy nå og er overrasket over hvor effektiv den er. Største motsanderen er armor-warrior, samt enkelte rogues. Resten vinner man over stort sett hver gang så fremt man er ekstremt uheldig og får Alex i slutten av dekken, og rush decks har jeg ikke tapt mot ennå. Fra rank 19 til 9 på ei time.

Er dette decket du bruker? http://www.hearthpwn.com/decks/47800-stay-frosty-otk-mage-combo-deck

 

Nei, dette:

http://www.hearthpwn.com/decks/58909-otter-pops

 

Er litt vanskelig å spille, så regn med noen tap i starten til man forstår hvordan man skal spille den.

Lenke til kommentar

 

Testet frost-mage for gøy nå og er overrasket over hvor effektiv den er. Største motsanderen er armor-warrior, samt enkelte rogues. Resten vinner man over stort sett hver gang så fremt man er ekstremt uheldig og får Alex i slutten av dekken, og rush decks har jeg ikke tapt mot ennå. Fra rank 19 til 9 på ei time.

Er dette decket du bruker? http://www.hearthpwn.com/decks/47800-stay-frosty-otk-mage-combo-deck

 

 

Jeg klarer ikke helt å ta seriøst slike påstander om "90% win rate", hvor mange dekk har faktisk 90% winrate litt oppover i ranks?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Testet frost-mage for gøy nå og er overrasket over hvor effektiv den er. Største motsanderen er armor-warrior, samt enkelte rogues. Resten vinner man over stort sett hver gang så fremt man er ekstremt uheldig og får Alex i slutten av dekken, og rush decks har jeg ikke tapt mot ennå. Fra rank 19 til 9 på ei time.

Er dette decket du bruker? http://www.hearthpwn.com/decks/47800-stay-frosty-otk-mage-combo-deck

 

 

Jeg klarer ikke helt å ta seriøst slike påstander om "90% win rate", hvor mange dekk har faktisk 90% winrate litt oppover i ranks?

 

AtW

 

90% er å dra hardt i. Man sliter endel mot decks som har mye heals. Altså man burde ha en god kill-condition klar når man først går face. Men otter decken er morsom og litt annerledes å spille og er farlig effektiv mot mange decks som tidligere har vært et problem. Handlocks, miracle rogue og Zoo f.eks.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk synes det er så morsomt å bare kopiere kortstokker andre har laget. Morsomste med slike kortspill er jo å lage stokker selv, så får rank komme i annen rekke.

 

Ikke at det er rakettforskning å lage gode stokker i dette spillet, siden det er så få muligheter, men dessverre har spillet vist seg å være for flaksavhengig for min del til at jeg synes det er veldig morsomt lenger. Rundene avgjøres stort sett av hvem som har flaks/uflaks, og ikke hvem som spiller best eller har den beste stokken. Kommer nok mye av at det er så få taktiske muligheter i Hearthstone.

 

Savner veldig instant cards fra Magic the Gathering. Det hadde gjort mye for det taktiske spillet. Slik secrets er lagt opp i dette spillet er de veldig lett å lese og bare idioter går i fella. Lei av Arena også siden klassene der blir så ubalanserte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du synes å lage stokker er moroa, jeg er tilbøyelig til å være enig i at det er en vesentlig del, men andre synes ikke det, jeg har ingen problemer med å forstå det heller.

 

Selv om instants/interupts var fint i magic når jeg spilte det (gud vet hvordan regelsettet er nå, vi snakker om snart 15 år siden), så synes jeg det er digg at spillet ikke krever at man følger med 100% av tiden, så det håper jeg de ikke innfører.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...