Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Veldig fornøyd med endrigen på tinkmaster. Han var et viktig kort i druid decken min, men likte ikke at et så random kort var helt essensielt i de fleste kompetitive kontroll decks. Nå er han ubrukelig, og bare for gøy i casual decks. Tror mange kan komme til å erstatte han med big game hunter.

Dette buffer jo selvfølgelig indirekte endel kort, spesielt ysera, cairne og tirion (som alle har under 7 attack)

 

Pagle nerfen er vel grei nok, betyr i praksis at samme hvor lenge han overlever blir det en mindre 50/50 sjanse for å trekke et kort.

 

Angående endringen på f.eks Defender of Argus, så tror jeg ikke meningen til blizzard var å fjerne det helt fra gode decks, men gjøre andre 4drops som f.eks chillwind yeti til mer jevngode alternativer. Hovedproblemet med Pagle og Tink var at to ekstremt random kort var inkludert i "alle" decks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, ganske forventet men trodde ikke det skulle skje nå.

 

Uansett, paladin buff, kommer å se enn del paladins nå ja, med tanke på at det er bare shaman og mage som faktisk kan kødde med Tirion nå.

 

BigGameHunter tviler jeg på, er faktisk ikke så mange kort du kan bruke det på. Ysera vil bli super populær nå, uten tvil, med tanke på at tinkmaster er borte. Ysera er 4 attack og biggamehunter gjør ingenting med det. Dessverre så er det ganske mange decks der ute som ikke engang har 7 attack eller høyere, noe som gjør BGH ganske useless.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste der ute som ergrer meg over at det er så sykt mye random i hearthstone? De prøver å pushe det som en e-sport med turneringer, men for meg vil hearthstone aldri bli noe ordentlig før de slutter med "3 random dmg", "50% chanse to draw a card" og slike ting.Det kan fucke deg over maks, eller vinne deg kamper.

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste der ute som ergrer meg over at det er så sykt mye random i hearthstone?

Finnes det så veldig mange kortspill som er helt forutsigbare? For min del så øker kort som "3 random dmg" og "50% chance to draw a card" spenningen, man vet ikke om det vil gå i sin favør eller om man får ønsket verdi ut av kortet. Liker man ikke slike kort/syntes det er for høy risiko så bør man se om det er mulig å bygge gode stokker med kort som er mer forutsigbare. Vil tro at en del kort følger filosofien om "høy risiko, høy belønning".

 

Veldig fornøyd med endrigen på tinkmaster. Han var et viktig kort i druid decken min, men likte ikke at et så random kort var helt essensielt i de fleste kompetitive kontroll decks. Nå er han ubrukelig,

Er vel aldri positivt at ett kort blir gjort ubrukelig? Vil tro det finnes bedre måter å balansere dette korte på, f.eks. å øke mana kosten.

En annen grunn til at han er så populær er nok mangel på den funksjonen han utfører for noen klasser. Hadde alle klasser hatt gode alternativer for hard removal, så ville vi nok sett større variasjon. Så man kan muligens argumentere for at når noen kort dukker opp i "alle" stokker, så er det mangel på (nok) alternativer til den funksjonen kortet har.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

 

Er jeg den eneste der ute som ergrer meg over at det er så sykt mye random i hearthstone?

Finnes det så veldig mange kortspill som er helt forutsigbare? For min del så øker kort som "3 random dmg" og "50% chance to draw a card" spenningen, man vet ikke om det vil gå i sin favør eller om man får ønsket verdi ut av kortet. Liker man ikke slike kort/syntes det er for høy risiko så bør man se om det er mulig å bygge gode stokker med kort som er mer forutsigbare. Vil tro at en del kort følger filosofien om "høy risiko, høy belønning".

Joda, ser den, bare jeg har spilt mye magic opp igjennom, og føler at når alt kommer til alt er det random nok med hvilke kort man trekker. Det trengs ikke legge til en random faktor i de kortene man da kan trekke også. Føler at det kunne blitt en bra esport også, hvis det ikke var for "Krysse fingrene og håpe dette kortet gjør det jeg vil".

Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med endrigen på tinkmaster. Han var et viktig kort i druid decken min, men likte ikke at et så random kort var helt essensielt i de fleste kompetitive kontroll decks. Nå er han ubrukelig,

 

Er vel aldri positivt at ett kort blir gjort ubrukelig? Vil tro det finnes bedre måter å balansere dette korte på, f.eks. å øke mana kosten.

En annen grunn til at han er så populær er nok mangel på den funksjonen han utfører for noen klasser. Hadde alle klasser hatt gode alternativer for hard removal, så ville vi nok sett større variasjon. Så man kan muligens argumentere for at når noen kort dukker opp i "alle" stokker, så er det mangel på (nok) alternativer til den funksjonen kortet har.

 

 

Du kunne jo tatt med det som sto etter kommaet også:

Nå er han ubrukelig, og bare for gøy i casual decks.

 

Han blir nå et kort på linje med gelbin mechatorque, elite tauren chieftain, millhouse, lorewalker cho og lignende. Kan lage et deck bestående av disse å ha det mye moro i casual med alle de uvanlige situasjonene som oppstår. Syns det er helt greit at noen kort er med bare for "fun factor", og ikke nødvendigvis passer inn i legendary ranking decks.

Lenke til kommentar

Veldig gode kort, men som har rng, gjør kanskje at flere kort spilles? Noen har ikke noe imot rng, mens andre velger kanskje kort de vet hva gjør. Jeg tror litt rng egentlig er eneste måten å holde spillet interessant på når man begynner å introdusere nye kort. Selvfølgelig, de er ikke akkurat tom for kombinasjoner allerede, men helt uten litt spesielle kort så kan det vel fort bli forutsigbart og litt kjedelig?

 

Jeg har egentlig ikke hatt så mye imot verken tinkmaster eller pagle, selv om det selvfølgelig er utrolig irriterende når rng avgjør kamper. Fordelen med at vi nå ser mindre til tinkmaster er at det gjør det mulig å spille svære minions igjen, noe som vel var ønsket til blizzard. Ulempen med det igjen er jo at det blir færre måter å håndtere svære minions på, med mindre du spiller dine svære typer først..

Lenke til kommentar

Kvartal, mener du. Trodde ios og android sine versjoner kom litt mer spredt enn som så. Mente på de skulle slippe ipad først, så senere down the line android sine tablets, og etter det igjen til iphone og androidtelefoner?

Lenke til kommentar

Andre kvartall 2014, både android og iPhone versjon.

 

Nå skulle jo en iPad versjon komme lenge før mobilversjonene til iPhone og Android. Ved release har vel alltid vært spekuleringen til Blizzard sånn jeg forsto det på Blizzcon.

Lenke til kommentar

Så forhåpentligvis innen de neste 14 dagene altså. Det at det ikke er gjort noen reset syntes jeg er veldig, veldig slapt.. Det er mange som har spilt seg opp i BETA basert på dårlig balanserte klasser og exploits og for meg er det helt unaturlig at det ikke er en markant overgang fra BETA til release.

Lenke til kommentar

Så forhåpentligvis innen de neste 14 dagene altså. Det at det ikke er gjort noen reset syntes jeg er veldig, veldig slapt.. Det er mange som har spilt seg opp i BETA basert på dårlig balanserte klasser og exploits og for meg er det helt unaturlig at det ikke er en markant overgang fra BETA til release.

 

Det er jo nesten ikke gjort noenting med balanse ifølge patch-notes.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå er det jo ganske lenge siden forrige WIPE er det ikke? I løpet av denne tiden har vi sett ganske så mange endringer på en god del kort som gav mange klasser temmelig solide overtak i en god periode og alle seire, penger, ekstrakortpakker, arenaresultater, levels osv dette har gitt spillere blir jo nå i prinsippet overført til den endelige versjonen noe jeg aldri har opplevd før og noe jeg finner veldig halvveis.,

Lenke til kommentar

Så basically vil du heller gjøre et wipe og så gi de som har kjøpt kort tilsvarende pakker. Hva er poenget? End result blir jo bare at de som har SPILT seg opp mister sin collection, de som har brukt penger får kortene de har betalt for, og nye spillere er uansett in a bad spot mot begge to.

 

Ser ikke poenget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det jo ganske lenge siden forrige WIPE er det ikke? I løpet av denne tiden har vi sett ganske så mange endringer på en god del kort som gav mange klasser temmelig solide overtak i en god periode og alle seire, penger, ekstrakortpakker, arenaresultater, levels osv dette har gitt spillere blir jo nå i prinsippet overført til den endelige versjonen noe jeg aldri har opplevd før og noe jeg finner veldig halvveis.,

 

Hearthstone kommer til å balanseres og ting vil bli endret på hele tiden, selv om det er ute av beta. Alt er fortsatt ikke 100% i balanse og jeg tviler på at det noen gang kommer til å bli det. Det hadde vært kjedelig om de skulle gjøre en wipe hver gang det ble gjort mindre eller større endringer...

Endret av BuerN0R
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...