Cappo Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Begynner å bli alvorlig lei av å spille mot folk Hvorfor bruker så mange så uuuutrooolig lang tid på hver runde. Selv i starten hvor det er minimalt å tenke på så må altså noen innom alle kortene og bruke hele runden på å vurdere om de skal spille sin ene 1 drop eller la være. Og så mange drittsekker. Det er minimalt med emotes, men det er mange som fremstår som drittsekker likevel. Spilte nettopp mot en priest og det var en normal og lang kamp lenge. Han trekker kort etter kort og jeg ligger litt etter hele veien med min mage. Han er veldig høy på pæra når han ser at han er i ferd med å vinne og slenger ut emote etter emote. Men så jevner det seg ut igjen når jeg har ca 13 helse, og han med sine 30 begynner å gå tom for kort. Og når han har 2-3 kort igjen så ser det ut til at jeg skal klare å vinne kampen, og da begynner idiotien. Han gjør det lille han kan og har mana til, for så å vente hele runden før han avslutter 2 sekunder før tiden går ut. Og sånn holder han på i de 6 siste rundene eller noe sånt, som en elendig taper og kun for å irritere. Bah...folk. Nozdormu. Gjerne en 5/5 eller 4/4 til 6 eller 5 mana med samme ability i tillegg. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Noe av greia med Heathstone for min del er at det går sakte nok til at man kan gjøre noe fornuftig ved siden av, derfor tar turene litt tid. AtW Pleier å ha YT eller en podcast på i bakgrunnen, leser også nettaviser/forumer og/eller eller skrive litt kode dersom det er enkle greier som for det meste går automatisk. Så unnskyld når jeg bruker lang tid >_> Lenke til kommentar
code Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 (endret) *snip* Noe spesielt du tenkte på? Så bare starten, som forsåvidt underbygger min mening om at pyroblast er det dølleste kortet i spillet, men det var kanskje noe konkret du tenkte på? AtW Tenkte generelt på hele kampen, men spesielt de 3 siste kampene hvor top-draw og annet rng spiller for stor faktor mtp hvem som kommer ut med seieren. Kanskje bare jeg som er nazi, og at det er akseptabelt at toppspillerne er så jevn gode at de som kommer best ut av rng skal være vinneren. Men når jeg ser på "pro-games" så sier selv spillerne at kampene ble vunnet pga rng. F.esk Artosis vs. Kripp på Blizzcon og Fight Night sier de selv at Artosis vant Blizzcon pga han vant rng lotteriet, og Kripp vant på Fight Night pga rng lotteriet. Når man er vandt med Starcraft og Counter-Strike så blir dette fort litt rart når man vet at personen med pokalen ikke trenger å være den beste spilleren. Jeg klager mye på spillet inne på den tråden her, men har det forsatt moro når jeg gjør mine få partier for å bli ferdig med quests, er bare at jeg føler at spillet kan bli mere skill-based og mindre rng based bare blizzard ønsker å gjøre litt om på kortene. Endret 27. februar 2014 av Ares NOR Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Kanskje bare jeg som er nazi ...Jeg vil si ja. I kortspill som HS så er det rng som gjør det spennende, det er ingen garanti for at man får en god hånd eller de kortene man trenger når man trenger dem. Hva blir alternativet til rng? At vi skal kunne legge kortene i den rekkefølgen vi ønsker? Velge selv hvilket kort vi vil ha fra stokken hver runde? Mest mulig forutsigbart? Ferdigheten i HS ligger i å velge det beste "trekket" til en hver tid med det man har, og å sette sammen gode stokker, når spillere (og stokkene) er jevngode er det tilfeldighetene som vil avgjøre. De kan selvfølgelig låne noen kort ideer fra Magic, som lar deg lete igjennom stokken etter gitte korttyper eller helt valgfrie kort. Men det ikke sikkert at man har disse kortene når man trenger dem. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Det er jo ikke sånn at ting må være på Heartstones tilfeldighetsnivå, eller ikke ha tilfeldigheter i det hele tatt. Man kan jo tenke seg litt mindre tilfeldigheter, feks med ting som fasiliterer lengre matcher, som gjør at tilfeldighetene i større grad jevner seg ut. AtW Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Er jo et par måter å "lete" gjennom decken sin. Sense demons for Warlock og tracking for Hunter er 2 kort jeg kommer på i farta. Lenke til kommentar
1969 Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Hvorfor bruker så mange så uuuutrooolig lang tid på hver runde. Selv i starten hvor det er minimalt å tenke på så må altså noen innom alle kortene og bruke hele runden på å vurdere om de skal spille sin ene 1 drop eller la være. Har vært borti noen som plutselig begynner å la tiden gå når dem ligger under. Det er vel en taktik for å iritere motstanderen og håpe han gjør noe feil. Siden jeg er av den tålmodig typen så svarer jeg med samme mynt hvis jeg merker at dem drar ut tiden vilje. Jeg legger ut det jeg ville ha spillt, men trykker end turn før timeren er nesten ut. Det pleier å få dem til å slutte med den utdryginga. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Er jo et par måter å "lete" gjennom decken sin. Sense demons for Warlock og tracking for Hunter er 2 kort jeg kommer på i farta. Tracking er egentlig jævla kjip i og med at den discarder 2 kort... Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Er som regel mer fordeler enn ulemper, hvertfall hvis jeg skal gå etter egen erfaring. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Støtter posten over. Lenke til kommentar
Error Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Når man kjører et hunterdekk vinner man generelt sett ved å fyre av en combo, eller bruke en finisher (typ leeroy). Disse kortene er det ikke alltid stor sjanse for å få, derfor er tracking genialt for hunters. Du kan raskt sortere gjennom dekket ditt (6 av 30 kort) og plukke ut akkurat det du trenger for å knuse motstanderen. Lenke til kommentar
VanH Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 En av mine "phuh" øyeblikk i Hearthstone skjedde for et par minutter siden: Jeg (mage) spiller mot en paladin. Jeg starter i turn 2 med 3/2 minion. Han legger 2 argent squires. Jeg lurer på om det er noe muffens siden han ikke spilte noe turn 1, og han kan ikke ha trukket 2 argent squires. Jeg pinger divineshield de ene og hitter med min 3/2 minion på den andre divine shield. Hans turn 3: Blood Knight. Meg: "close one". Lenke til kommentar
discostu Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Hm, har facerollhunter blitt mye vanskeligere å spille om dagen? Mekka en kjapp faceroll sist sesong og kom meg ned til rank12 med den, nå kommer jeg meg ikke forbi 19 med samme deck Lenke til kommentar
MythiC8 Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Tror det har mest å gjøre med at du rett etter reset møter en haug av legendary-rank 10 motstandere som også driver å spiller seg opp igjen. Faceroll hunter funker fortsatt, bare at alle nå er klar over akkurat hva du prøver på Lenke til kommentar
Grimmert Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Hm, har facerollhunter blitt mye vanskeligere å spille om dagen? Mekka en kjapp faceroll sist sesong og kom meg ned til rank12 med den, nå kommer jeg meg ikke forbi 19 med samme deck Møter faktisk omtrent ikke huntere etter reset, men det er kanskje en tilfeldighet. Møter faktisk få rush decks av en eller annen grunn. Ellers irriterer jeg meg mindre over tilfeldigheter i hearthstone nå enn tidligere. Kanskje fordi jeg har blitt en bedre spiller og vinner mye mer. Dog er det ganske kjipt å tape kamper hvor du ikke gjør noen feil, og når du feks møter samme deck. Da vet du at du tapte fordi du hadde en dårligere åpningshånd eller pga at motstanderen din startet først. Litt synd egentlig at små tilfeldigheter gjør at du kommer bakpå fra start og ikke har en sjanse, men spillet må vel startes på en eller annen måte. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Hvordan vet du at du ikke gjør noen feil? =) Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Man kan gjøre feil uten å gjøre feil. Det som egentlig er riktig kan være det motsatte, avhengig av hva motstander har på hånden. Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Hei, Jeg spiller med en Shaman som main men noen ganger så får jeg en ny quest der jeg må bruke en annen char. I går etter jobb så spilte jeg 7 kamper - for å prøve å vinne 2 kamper med Warrior for en quest. Jeg har ikke kjøpt noen kort så jeg har bare standardkort plus noen rare som jeg har fått via å samle gull, men selv på Casual så blir jeg facerolla mot folk som har en haug med legendaries. Var ikke en gang morsomt. Alle 7 jeg spilte mot på Casual hadde legendaries så jeg gadd ikke å prøve mer i går, ble lei. Vet noen om det kommer til å komme en slags spillemodus der man kan spille mot folk som ikke har brukt ekte penger på å kjøpe kort? Ser ikke for meg at jeg gidder å spille dette spillet særlig mer når jeg ikke en gang har en sjanse på random quests. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Spill practice mode, eller funker det på quests? Oo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå