code Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Her er en morsom video på hvorfor de må gjøre noe veldig spesielt med spillet før det kan bli tatt halvveis seriøst i kompetitiv sammenheng. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Burde ikke Freeze på en Mage gjøre at Mage'n ikke kan bruke hero-spell? Nei. Men når en Warrior blir Freezed, så kan han ikke angripe. Så er det ikke da logisk at Mage ikke kan angripe også? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 (endret) Problemet er jo når motstander er i den situasjonen du beskriver der, og tinker din 7/7, da avgjør tink kampen og det er ingenting man kan gjøre med det. Andre tilfeller er når du har en ragnaros alene på bordet, motstander har f.eks tink, azure drake, lightning bolt og rockbiter på hånda med 8mana. Blir det 1/1 spiller han azure drake og har full board control med removals på hånda, blir det 5/5 ender han med bare en totem og en 2/2 på bordet, og begge removals brukt opp. Matchen ender kanskje ikke før turn 13, men det var utfallet av tink på turn 8 som var den store game-changeren. Lignende situasjoner oppstår hele tiden, hvertfall i legend-rank 5 control vs control Hvorfor er det et problem at Tink avgjør kampen og man ikke kan gjøre noe med det? Er ingen forskjell for min del om han spiller Tink eller SW:D på det punktet vel, dersom jeg taper. Det ville uansett ikke vært noe jeg kunne gjøre mot en removal? Jeg er bare uenig, tror jeg. Vi har hard counters for alt mulig, Tink er et counter med variabelt outcome, som såklart ikke bør brukes hvis man trenger noe mer konsistent. vel.. For det første er Tink legendary og er ikke alle som har det kortet. Og sammenligne det med SW:D som er common blir feil. For det andre så kan man tinke alt av targets, SW:D kan kun brukes på minions med 5 eller mer attack. Ok, si Sheep da. Eller Assassinate. Hvis SW:D var for spesifikt eksempel. Legendaries får alle etterhvert, det tar bare lengre tid for noen enn andre. Det skal tross alt være fordeler for å ha en større collection å velge fra. Men når en Warrior blir Freezed, så kan han ikke angripe. Så er det ikke da logisk at Mage ikke kan angripe også? Nei, fordi en Warrior angriper mens en Mage ikke angriper, men caster en heropower spell. Warrior er subject to taunts, freeze og motskade fra minions, mens Mage hero power er et helt annet dyr. Endret 23. februar 2014 av Slai Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Burde ikke Freeze på en Mage gjøre at Mage'n ikke kan bruke hero-spell? Nei. Men når en Warrior blir Freezed, så kan han ikke angripe. Så er det ikke da logisk at Mage ikke kan angripe også? Isåfall så måtte også det gjelde taunts, og det gjør det ikke. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Nettopp en match, jeg er Walock og sitter med 1HP og Ragnaros og han er Priest har ingeting ute og 20-noen liv, alt kom ned til hva vi trakk, vant på pure luck Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 24. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) Ok, si Sheep da. Eller Assassinate. Hvis SW:D var for spesifikt eksempel. Legendaries får alle etterhvert, det tar bare lengre tid for noen enn andre. Det skal tross alt være fordeler for å ha en større collection å velge fra. Enda ikke enig. Sheep koster 4 mana og er igjen common, og Assassinate koster 5 mana og er common. Tinkmaster kan gjøre det samme som disse men koster mindre og du får en minion på bordet. MEN den kan også brukes på egen token for å få en 5/5. Nevn et kort som kan gi permanent + 4/4 til en minion. Er ingen legendary som er så RNG og avgjørende som Tink og ikke kan spilles rundt. Endret 24. februar 2014 av MysticoN Lenke til kommentar
Slai Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Tinkmaster kan gjøre det samme som disse men koster mindre og du får en minion på bordet. MEN den kan også brukes på egen token for å få en 5/5. Nevn et kort som kan gi permanent + 4/4 til en minion. Blessing of Kings? Forskjellen er at Tink ikke har garantert +4/+4 til en minion, krever en 1/1 minion for å gjøre dette til et noenlunde halvfornuftig play. MAO en minion du ikke har hvis du ikke mottok en Sheep eller Hex eller tilsvarende snodighet. Tinkmaster gjør tilsvarende det de (Assassinate og Sheep) gjør, Men Tink er dårligere til det enn de to. For å kompensere for tilfeldighetene får du en minion på bordet og den koster mindre. Så basically er greia at "det er en legendary, og derfor er det ikke greit"? Det er ikke det du mener, det antar jeg. Vil si at Pagle er mer RNG og avgjørende enn Tink, by a LLLLLLLLONG shot. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 24. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2014 Vi blir ikke enig med det første her nei. Pagle har mange counters. Kan bli silence turen etter uten at han får napp, kan bruke crazed alchemist på det kortet osv osv. Pagle kan ofte ende opp som et dødt kort, at folk ikke spille pagle counters er et problem for de. Hva countre egentlig tink? Blessing of kings, koster igjen mer enn think og kan gi en minion samme buff som tink men man betaler mer for samme buffen og man får ikke tink minion på bordet. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) Ja men så er BoK ikke begrenset til å kastes på en 1/1 minion men kan kastes på alt av minions uten stress, og fungerer 100% av tiden. Er en absurd sammenligning egentlig, Tink er jo et unikt kort. Countre Tink... Kommer an på hvordan han brukes. Mot din 6+/6+? Samme måte du counter sheep; you just can't =/ . Utenom å spille flere tiltrekkende targets. Han buffer sin hex eller sheep til 5/5? Samme som alle andre minions. Og ja, pagle har masse counters. Med en litt uheldig starting hand og litt flaks fra Pagle kan du sitte tre fire kort bak ganske raskt. Og det er ganske stort. Endret 24. februar 2014 av Slai Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Æsj, må gjennom en masse tull for å få fjernet Parental Controls, visste ikke engang at jeg hadde det. Ikke aner noen hva som kan være rette adressa heller. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Spilte flere kamper mot Tink igår. Det var aldri noe problem. Synes ikke det kortet er så ubalansert. Man kan jo heller gjøre dårlige legendaries gode. Al'akir er jo et eksempel. Også hadde det vært kult hvis Nozdormu bare ga dårlig tid til motstanderen. Slik han er nå, så er det jo bare et tullekort. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Det er FAEN så mongo at common kort er en mulig reward i arena. Fy faen å ubrukelig. Det må blizz bare ta vekk, det er helt på trynet. Lenke til kommentar
olefurz Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Æsj, må gjennom en masse tull for å få fjernet Parental Controls, visste ikke engang at jeg hadde det. Ikke aner noen hva som kan være rette adressa heller. En kompis av meg slet med det samme, etter litt kluss spurte han support, og ble bedt om å sende bilde av legitimasjon som viste at han var over 18. Det tok knappe 10 minutter, så var det ordnet. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 (endret) Æsj, må gjennom en masse tull for å få fjernet Parental Controls, visste ikke engang at jeg hadde det. Ikke aner noen hva som kan være rette adressa heller. En kompis av meg slet med det samme, etter litt kluss spurte han support, og ble bedt om å sende bilde av legitimasjon som viste at han var over 18. Det tok knappe 10 minutter, så var det ordnet. Hvordan kom han i kontakt med dem? Finner bare "forms", og ingen av e-post adressene deres ser ut til å virke. EDIT: Fant nå en som ikke krever at jeg skriver ut og får mine foreldres underskrift. Endret 25. februar 2014 av Battaman Lenke til kommentar
Grimmert Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Begynner å bli alvorlig lei av å spille mot folk Hvorfor bruker så mange så uuuutrooolig lang tid på hver runde. Selv i starten hvor det er minimalt å tenke på så må altså noen innom alle kortene og bruke hele runden på å vurdere om de skal spille sin ene 1 drop eller la være. Og så mange drittsekker. Det er minimalt med emotes, men det er mange som fremstår som drittsekker likevel. Spilte nettopp mot en priest og det var en normal og lang kamp lenge. Han trekker kort etter kort og jeg ligger litt etter hele veien med min mage. Han er veldig høy på pæra når han ser at han er i ferd med å vinne og slenger ut emote etter emote. Men så jevner det seg ut igjen når jeg har ca 13 helse, og han med sine 30 begynner å gå tom for kort. Og når han har 2-3 kort igjen så ser det ut til at jeg skal klare å vinne kampen, og da begynner idiotien. Han gjør det lille han kan og har mana til, for så å vente hele runden før han avslutter 2 sekunder før tiden går ut. Og sånn holder han på i de 6 siste rundene eller noe sånt, som en elendig taper og kun for å irritere. Bah...folk... Lenke til kommentar
discostu Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Det burde egentlig vært en mulighet å spilt to runder samtidig Er enig i at noen bruker alt for lang tid. Eventuelt burde de innført en speedmodus kanskje hvor man feks kun har 10-20 sekunder å spille på. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 10-20 er alt for lite. Also: bare squelch alle i starten. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Noe av greia med Heathstone for min del er at det går sakte nok til at man kan gjøre noe fornuftig ved siden av, derfor tar turene litt tid. AtW Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 (endret) Begynner å bli alvorlig lei av å spille mot folk Hvorfor bruker så mange så uuuutrooolig lang tid på hver runde. Selv i starten hvor det er minimalt å tenke på så må altså noen innom alle kortene og bruke hele runden på å vurdere om de skal spille sin ene 1 drop eller la være. Og så mange drittsekker. Det er minimalt med emotes, men det er mange som fremstår som drittsekker likevel. Spilte nettopp mot en priest og det var en normal og lang kamp lenge. Han trekker kort etter kort og jeg ligger litt etter hele veien med min mage. Han er veldig høy på pæra når han ser at han er i ferd med å vinne og slenger ut emote etter emote. Men så jevner det seg ut igjen når jeg har ca 13 helse, og han med sine 30 begynner å gå tom for kort. Og når han har 2-3 kort igjen så ser det ut til at jeg skal klare å vinne kampen, og da begynner idiotien. Han gjør det lille han kan og har mana til, for så å vente hele runden før han avslutter 2 sekunder før tiden går ut. Og sånn holder han på i de 6 siste rundene eller noe sånt, som en elendig taper og kun for å irritere. Bah...folk. Nozdormu. Endret 26. februar 2014 av Hansoen Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Her er en morsom video på hvorfor de må gjøre noe veldig spesielt med spillet før det kan bli tatt halvveis seriøst i kompetitiv sammenheng. Noe spesielt du tenkte på? Så bare starten, som forsåvidt underbygger min mening om at pyroblast er det dølleste kortet i spillet, men det var kanskje noe konkret du tenkte på? AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå