Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mage er vel nærmest regnet som nr1 i arena og nr9 i constructed for øyeblikket. Heropower og at flamestrike er et basic kort er en av hovedårsakene til at de gjør det så bra i arena tror jeg.

 

For min egen del har jeg 75% winrate i arena med mage, paladin og warlock deler andreplassen med 70%

 

Men mage kan være en bra klasse for trump om han skal spille seg kjapt opp uten å bruke penger eller tjene gull i arena, de er ikke like avhengige av legendaries som endel av de andre klassene

Lenke til kommentar

Det er sånn det er med RNG, og det går begge veier som regel. Jeg har dager hvor ting flyter og jeg vinner mye og dager hvor ting ikke går min vei og jeg taper mye. Utrolig irriterende å tape pga det, men kanskje ekstra deilig å vinne når ting går din vei. Og ferdigheter må jo være involvert her siden noen gjør det bedre enn flertallet, og de gjør det hele tiden.

 

Jeg har jo sittet og sett litt på Reynad som nå jobber seg oppover mot legendary i asia også. Prøvde "tryharder" warrior decken hans og den sendte meg opp fra rank 12 ca til 9, men jeg er milevis unna legendary. Og det selv om jeg stort sett tar de samme valgene, men det føles som om jeg altfor ofte ikke får de kortene jeg trenger i starten og at i altfor mange kamper så har motstanderen de kortene han trenger for å stoppe meg. Men det er nok ikke så tilfeldig som det føles som.

 

Likevel er det klart at RNG spiller en rolle her, i hvert fall når marginene er så små at et temposkifte, at du havner litt på etterskudd, er nok til å tape kampen. Kikket litt på noen Fight Night kamper og det var vel ikke akkurat noe sjokk når personen som er heldig med åpningshånden, Pagle eller Tink vinner kampen.

Lenke til kommentar

Har dere fått prøvd Kungen sin nye Mage deck? ranked fra 5 til 1 igår, så ikke om han ble legendary med det.

http://www.hearthpwn.com/deckbuilder/mage#19:1;28:2;30:2;49:2;88:2;177:2;188:2;395:2;428:1;435:2;467:2;489:2;496:1;513:2;522:2;525:1;589:1;674:1;

 

Ganske morsomt i går når han lagde dette på stream, alle var liksom "lololol dont bring ice block, it sucks rofl" men det er liksom hoved eller viktigste kortet i hele decken ^^

 

Greit nok at buildet ligner veldig på en annen mage deck, hvis man tenker slik så er alle decks copy av noe ^^

 

Lenke til kommentar

Alle de som er med på fight night spiller bortimot perfekt, så da blir det jo fort den som er heldig med rng eller card draw som vinner. Men jeg kunne godt tenke meg å se pagle/tink endret til noe mer forutsigbart.

 

Nat Pagle; Draw a card at the end of your turn, then every other turn

 

Tinkmaster: Transform an enemy minion into a 4/4 Devilsaur or a friendly minion into a 2/2 squirl

 

På den måten blir pagle veldig taktisk, motstander vet at han trekker annenhver turn, og det blir en avgjørelse om man skal drepe han når man har sjansen, men vet at han ikke trekker neste gang uansett, eller om man skal vente.

 

Tinkmaster beholder sin niche, men man vet hva man får og kan planlegge deretter

Lenke til kommentar

Jeg begynner nå å se på meg selv som en ganske "stabil" spiller, hvertfall med main decken min og vinner vel noe mer enn jeg taper med den.

 

Men "RNG" har det virkelig med å sparke meg brutalt i ballene til tider :p

Spilte nettopp en lang ranked kamp hvor jeg mot slutten så ut til såvidt å ha overtaket. Motstanderen satt i hele siste tredjedel av kampen å topdecket (tom hånd/satt bare med det ene kortet han trakk inn hver runde), mens jeg satt med 2-3.

 

Uten at jeg gidder å gå i detalj, så kan jeg vel bare kort og godt si at vedkommendes 10 siste deck draws, var ett perfekt draw i forhold til board-situasjonen, hver j***a runde og han vant til slutt ved å spille Jaraxxus når han hadde igjen 3 hp, og siphon soula min siste skanse.

 

I etterkant ser jeg jo selvølgelig at jeg kunne gjort ett par valg som kanskje kunne ha gjort utslag til min fordel, men når man sitter i det, så tar man jo gjærne det valget som virker tryggest/mest logisk. Lite hjelper det, når motstandern i neste draw knuser alle odds og trekker det ene kortet som kan snu ting til sin fordel. Sånn er det med kortspill :p

Endret av NrNine
Lenke til kommentar

Kom meg ned til rank 12 igår, men så fikk jeg en haug serietap som førte meg opp til rank 14 :(

Ser ut til at jeg sliter med å komme meg forbi rank 12.

 

Det jeg sliter mest med i dette spillet er at det er nada belønning for ranking. Føler det er bortkastet tid.

Beste er egentlig å spille quester så ta arena, men pga en kompis kom seg ned til rank 10 må jeg gjøre alt jeg kan for å se om jeg klarer rank 9 :(

Endret av discostu
Lenke til kommentar

Kom meg ned til rank 12 igår, men så fikk jeg en haug serietap som førte meg opp til rank 14 :(

Ser ut til at jeg sliter med å komme meg forbi rank 12.

 

Det jeg sliter mest med i dette spillet er at det er nada belønning for ranking. Føler det er bortkastet tid.

Beste er egentlig å spille quester så ta arena, men pga en kompis kom seg ned til rank 10 må jeg gjøre alt jeg kan for å se om jeg klarer rank 9 :(

Enig, sliter med motivasjon selv.

Arena suger, og ranked føler jeg gir lite. Så blir fort til at jeg spiller casual for å kjøpe packs.

Akkurat startet med spillet selv, kommet meg til rank 15, men har rett og slett ingen motivasjon til å forsette utover det å spille par kamper pr.dag for dailys.

Lenke til kommentar

Straks spillet lanseres/går ut av åpen beta så innføres det belønninger i ranked. Er bare test sesonger som spilles akkurat nå.

 

Hadde ikke spilt noe særlig ranked siden sesong 1, men fikk tilbake litt av lysten etter den turneringa som var her. Kom meg til rank 4 i går, nesten opp til 3, men så begynte jeg å møte bare legend folk og rykket ned til 5 igjen :p

Lenke til kommentar

Alle de som er med på fight night spiller bortimot perfekt, så da blir det jo fort den som er heldig med rng eller card draw som vinner. Men jeg kunne godt tenke meg å se pagle/tink endret til noe mer forutsigbart.

 

Nat Pagle; Draw a card at the end of your turn, then every other turn

 

Tinkmaster: Transform an enemy minion into a 4/4 Devilsaur or a friendly minion into a 2/2 squirl

 

På den måten blir pagle veldig taktisk, motstander vet at han trekker annenhver turn, og det blir en avgjørelse om man skal drepe han når man har sjansen, men vet at han ikke trekker neste gang uansett, eller om man skal vente.

 

Tinkmaster beholder sin niche, men man vet hva man får og kan planlegge deretter

 

 

Er enig at Thinkmaster trenger å bli forandret på, men trenger virkelig Pagle det? Det finnes jo så mange counters mot pagle.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Straks spillet lanseres/går ut av åpen beta så innføres det belønninger i ranked. Er bare test sesonger som spilles akkurat nå.

 

Hadde ikke spilt noe særlig ranked siden sesong 1, men fikk tilbake litt av lysten etter den turneringa som var her. Kom meg til rank 4 i går, nesten opp til 3, men så begynte jeg å møte bare legend folk og rykket ned til 5 igjen :p

Blir nesten feil å kalle det beta i hele tatt, de tar betalt for tjenester, spillet blir reklamert for, det blir ingen reset, alle kan spille spillet. Men det blir en helt annen diskusjon.

 

Jeg håper de legger til en god del funksjoner som gjør spillet mere motiverende. Hva jeg syntes spillet mangler er den sosiale faktoren, dessverre forsvinner denne allerede når blizz har sakt at det ikke vil bli mulighet for card trading. Ranked må få et bedre system, også bedre rewards.

Derimot er spillet ikke motiverende nok for meg akkurat nå til å ta det seriøst.

 

Edit: Spilte også en arena nå, første gang på et par uker, og det er jo ikke moro en gang. Blir som å spille mot rng gudene.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Møtte på et lite problem tidligere som jeg ikke har opplevd før. Som shaman hadde jeg mine 4 totem ute mot en priest pluss noen andre minions. Priest bruke AOE silence og grunnet mangel av buff kort kunne jeg ikke bruke hero power lengre den kampen.

 

Det var faktisk ganske problematisk og er vel kun shaman som har dette problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...