Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Priests are currently strong but unfortunately have very limited build paths. They have very weak class cards for early game, so to in order to survive, you're pretty much forced to use a combination of Auchenai Soulpriests, Wild Pyromancers, Injured Blademasters, and Ancient Watchers. This means you're building an early game based on several combo-only cards, which can often make for a really shaky start. However, the combos are really strong and when they work, you often end the game at turn 4. Priest also stabilizes really well and has a really strong end game.

Combos that make Priest really strong include:

  • Auchenai Soulpriest + Circle of Healing is a 4 mana 4 damage board wipe.
  • Wild Pyromancer + Coin + Power Word: Shield is a turn 2, 2 damage board wipe while your Wild Pyromancer stays up.
  • Ancient Watcher + (Defender of Argus/Spellbreaker/Sunfury Protector)
  • Injured Blademaster + Circle of Healing
  • Northshire Cleric + (Circle of Healing/Holy Nova) + Wild Pyromancer for just insane card draw

Strengths:

  • You have really solid matchups vs aggro and burn, favorable matchups include: Aggro Warlock, Tempo Rogue, Aggro Mage, Druids
  • Dominating end game - Mind Control is still really fun.
  • Very varied gameplay between each game, choosing which combos to keep and which to throw away keeps things interesting.

Weaknesses:

  • Weak and unreliable control options so forced to play minion heavy decks.
  • You have really bad matchups vs control and will almost always lose to Control Paladin, Control Warlock, and OTK Warrior.
  • Second worst, maybe worst class legendary in the game, which is such a trap card
  • End game requires a lot of legendaries (similar to most Druids) to be successful which makes it prohibitive for beating the gauntlet (ranks 5-1) for legendary-less
  • Very limited build paths for high level play, you can build most of the classes a couple of different ways but there are very limited options for making a strong Priest build, thus making it predictable.

In the current meta I would rate priests pretty high up, maybe top 4. Before blizzard nerfed the Frozen Giants Mage build, I couldn't find a good way to build a Priest; even with double Holy Fire, it was still only a 40% win rate. But in the current meta that is so aggro and Druid heavy, a well built Priest can thrive and maintain a high win rate.

 

Dette er hva den ene av to som mainet priest på legend ranking på na serveren i forrige sesong skrev om priest på tl sin powerranking for januar.

 

Her er decket hans:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/55729043/watcher_4.png

 

Forhåpentligvis kan det hjelpe ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beste følelsen i hearthstone når du begynner å bli god at du kan joine arena og alltid ha gull, har nå over 1500 gull bare fordi arena har gått i pluss. nådde også rank 4 i season 1 uten noen legendaries, men for meg er ranked play gørr kjedelig sammenlignet med arena

 

Motstatt for meg. Vil ikke si at Arena er gørr kjedelig, men liker absolutt best constructed for tiden.

Lenke til kommentar

For øyeblikket er det ett kort som ødelegger arena for meg. Møtte nettopp to warlocks på rad, den første la ut 3 blood imps, den andre la ut 4 blood imps. Om de nekter å nerfe kortet må det hvertfall gjøres om til epic så det ikke kommer 2+ i arena hele tiden.

 

Selv om jeg foretrekker constructed så spiller jeg mest arena, siden det er eneste måten å få kort til constructed :p

Lenke til kommentar

Bare lei av å spille mot decks som krever 0 skill, fks rush warlock ala trump sitt deck, eller freeze/burn mage etc.

Plus at rewardsene for arena er mye bedre, og bruker ikke penger på f2p, så da blir det arena.

 

3 wins gir jo 10 gull i ranked, og 100g som max hver dag. En kamp varer vel i gjennomsnittet 10min, da blir det 300 min uten pause for 100g (HVIS du vinner alle 30 etter hverandre)

 

Og arena er så mye bedre enn det, hvis man klarer å drafte ok da

Lenke til kommentar

Another set of balance changes are coming to Hearthstone. The post states that this should be the last big set of balance changes.

 

Nå nærmer det seg release her/open beta. Veldig interessante patch notes.

 

Pyroblast får nå 10 mana cost, endelig.

 

Warrior får mange nerfs, og det er bra, fordi det One turn kill decket er latterlig, nå koster charge 3 mana, og warsong commander, gir bare charge til minions med 3 attack eller mindre.

 

Men mest av alt, de irriterrende warlock rush deckene, som var OP. Så har blood imps fått en kraftig nerf, 0/1 og gir nå en random minion +1 health.

 

Nerf til novice, defender og dark iron, noe som egentlig også er greit. Fordi de kortene var med i mange decks, og ble alltid valgt

http://www.hearthpwn.com/blue-tracker/topic/4385-hearthstone-update-upcoming-changes-1-13

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg syns egentlig. Aldri møtt en OTK Warrior.

 

Men det er jo mye som dreper på 1 turn. Hva med shamans som bruker en eller kanskje til og med to Bloodlust? Og med totems og windfury.

Eller hva med 2x Savage Roar, det er jo bare latterlige 6 mana.

 

Blood Imp nerfen er hvertfall velfortjent. Helt latterlig å møte Warlocks i arena som har 3-4 stykker.

 

Attackpower nerfen på Defender of Argus får ingenting å si, akkurat som med Shattered Sun. Den er fortsatt autopick. Det er jo pga buffen kortet gir andre minions, ikke kun kortet i seg selv som gjør at folk bruker den.

 

Syns uansett det er dumt at de nerfer kort bare fordi mange bruker de. Så etter som metagame forandrer seg så vil de altså fortsette å nerfe? Bare fordi folk er fantasiløse og kopierer andre personer som gjør det bra?

De burde heller tenke på hva slags nye kort de kan legge til. Kort som kan være med på å forandre metagame.

Akkurat slik som Magic the Gathering fungerer.

 

 

 

Warsong Commander has been reworked and now reads: Whenever you play a minion with 3 or less Attack, give it Charge.

Betyr det at en minion mister charge om en buffer den med f.eks Inner Rage eller Cruel Taskmaster?

Eller får den charge i det den blir spilt og dermed ikke mister den om den blir buffet i etterkant?

 

Savner Secrets på de resterende 6 klassene jeg.

Lenke til kommentar

Another set of balance changes are coming to Hearthstone. The post states that this should be the last big set of balance changes.

 

Nå nærmer det seg release her/open beta. Veldig interessante patch notes.

 

Pyroblast får nå 10 mana cost, endelig.

 

Warrior får mange nerfs, og det er bra, fordi det One turn kill decket er latterlig, nå koster charge 3 mana, og warsong commander, gir bare charge til minions med 3 attack eller mindre.

 

Men mest av alt, de irriterrende warlock rush deckene, som var OP. Så har blood imps fått en kraftig nerf, 0/1 og gir nå en random minion +1 health.

 

Nerf til novice, defender og dark iron, noe som egentlig også er greit. Fordi de kortene var med i mange decks, og ble alltid valgt

 

http://www.hearthpwn.com/blue-tracker/topic/4385-hearthstone-update-upcoming-changes-1-13

 

På tide at pyro blir 10 mana.... Er så latterlig å spille mot mage for tiden.

Lenke til kommentar

Hva i alle dager er "å spille constructed"?? Det fins arena, ranked og casual(unranked) så vidt jeg vet. Er det noe jeg har gått glipp av?

 

Det er bare en samlebetegnelse på å spille med deck man har lagd (konstruert) selv med sine egne kort. Som ranked, casual, practice mode og challenge mot venner.

 

Er glad for at de nerfet OTK warrior, samme som OTK hunter, utrolig kjedelig å møte noen som bare prøver å utsette matchen til de kan gjøre 20+ dmg fra tomt board (warsong commander+2x molten giant+2x brewmaster=38dmg).

 

Glad for blood imp nerfen å, klaget jo på den bare en times tid før patch notes ble postet :p Generelt ganske stor nerf til warlock, ettersom alle de nøytrale kortene som ble nerfet brukes i både warlock aggro og control.

 

Pyro nerfen håper jeg fører til det samme som mind control nerfen, at den fortsatt er brukbar, men at folk flest pga hvor mye den koster kommer til å bruke bare 1 i decket sitt, istedet for 2.

 

Syns nesten novice engineer er den største nerfen av de nøytrale korta, nå er det veldig liten grunn til å bruke den over loot horder eller bloodmage thalnos. Eneste fordelen er at du får kortet den runden du spiller det, ikke runden etter. Argus og Sylvanas blir nok fortsatt brukt veldig mye, men nerfen gjør kanskje at visse decks kan finne kort som passer bedre

 

 

This should be our last big set of balance changes; once we go live, we plan to make very few card changes, and only if they are absolutely necessary

 

Spillet er tross alt fortsatt i lukket beta, høres ut som det blir mindre endringer av kort når det lanseres

Endret av MythiC9
Lenke til kommentar

Ser ut som patch kommer 15. januar. Breaking News sier at det er maintenance da.

 

 

post-240218-0-28163700-1389659132_thumb.png

Er det noen spesiell grunn til at det 1-tallet dukker opp? Første gang så bevegde det seg litt ned før det forsvant. I kveld dukket det bare opp et øyeblikk før det forsvant igjen.

 

 

Forresten, det å spille ranked eller arena uten å "opplæring" via videoer eller guider eller deckbuilders er absolutt ikke lett. Kanskje litt synd at det er sånn, men jeg får vel ta meg tid til det da siden det må til for å vinne.

Lenke til kommentar

 

Dette er hva den ene av to som mainet priest på legend ranking på na serveren i forrige sesong skrev om priest på tl sin powerranking for januar.

 

Her er decket hans:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/55729043/watcher_4.png

 

Forhåpentligvis kan det hjelpe ;)

Supert, da blir det bytting av klasse :p

 

Hvor finner dere tips til gode deckbuilds btw? Har søkt litt rundt, men finner som oftest bare crapguides...

Lenke til kommentar

Da har jeg kommet meg ganske nøyaktig halveis til legendary, 2 stjerner på rank 12, så tenkte jeg skulle poste hvordan det har gått

 

post-265041-0-83164900-1389744474.png

 

Det tok 35 games, kommer nok til å ta veldig mange flere for å komme resten av veien til legendary :p

 

Ikke så mange konklusjoner å trekke utifra så få kamper egentlig, men en interessant statistikk er at jeg har like mange tap mot rogue som mot alle de andre klassene tilsammen

 

Mot Rogue, 3-3

Alle andre, 26-3

 

Foreløpig viser statsen helt tydelig hvorfor jeg til stadighet skriker etter rogue nerfs, og det kommer bare til å bli enda verre etter patchen inatt.. Regner med en haug av de som nå spiller warlock og mage (som ble nerfet hardest) kommer til å skifte til rogue

 

 

 

Lenke til kommentar

Da har jeg kommet meg ganske nøyaktig halveis til legendary, 2 stjerner på rank 12, så tenkte jeg skulle poste hvordan det har gått

 

attachicon.gifwin% rank 12.png

 

Det tok 35 games, kommer nok til å ta veldig mange flere for å komme resten av veien til legendary :p

 

Ikke så mange konklusjoner å trekke utifra så få kamper egentlig, men en interessant statistikk er at jeg har like mange tap mot rogue som mot alle de andre klassene tilsammen

 

Mot Rogue, 3-3

Alle andre, 26-3

 

Foreløpig viser statsen helt tydelig hvorfor jeg til stadighet skriker etter rogue nerfs, og det kommer bare til å bli enda verre etter patchen inatt.. Regner med en haug av de som nå spiller warlock og mage (som ble nerfet hardest) kommer til å skifte til rogue

 

Skulle likt å se shaman dekcket ditt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...