Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Jeg kunne kanskje spesifisert bedre, når jeg sier turneringer mener jeg offisielle blizzard turneringer. Med hundrevis av turneringer overalt i verden de siste 3 årene har det sikkert vært alle mulige slags regler ;)

Dro opp en vod fra kampene før blizzcon denne uka bare for å være helt sikker, og der sitter spillerne på et stort oversiktlig bord hvor man helt tydelig ser at det kun er tastatur, mus og skjerm. At de ikke sitter der med ark og skriver ned er ikke fordi de ikke gidder (premiepotten er tross alt 1mill dollar), men fordi det ikke er lov.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Juks og ulovlig er ikke nødvendigvis det samme, hvis du sitter med en kryssordbok og står fast, så du sjekker løsningen bakerst i boka for å komme litt videre (eller du spør en kryssord ekspert om hjelp), så har du ikke gjort noe som ikke er lov, men du har fortsatt jukset.

Så er det jo gøy at du må kutte resten av sitatet mitt da, for du har ikke noe motsvar på resten:

"Med den logikken der så kan du jo bruke et program som automatisk spiller alle kampene for deg, forteller deg hvilke trekk som skal gjøres hver runde, og si at det ikke er juks fordi "en ekspert/kompis kan sitte ved siden av meg å si hvilke kort jeg skal spille hele tiden".

Er ikke et sånt program juks?

Enorm forskjell på et program som velger kort for deg, og et program som hjelper deg å huske hvor lenge kort har vært i motstanders hånd, kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Du kan ikke bruke penn og papir for å beregne hvilke kort som er best å velge basert på hva du allerede har i decken, mens du kan notere deg når en motstander trakk de forskjellige kortene i hånda.

"Ikke har noe motsvar". Jøss, tolker du alle diskusjoner på denne måten så må du være en mester. Regner med du aldri tar feil? :p Grunnen til at jeg ikke svarte direkte på akkurat dette var fordi jeg trodde at forskjellen mellom det programmet vi diskuterer og en bot var åpenbar, men tydeligvis ikke. En annen grunn til at jeg ikke skrev mer enn jeg gjorde var rett og slett fordi jeg skjønner ikke hvorfor du fortsetter å dra dette videre. Det er ikke juks. Hadde det vært juks så hadde Blizzard bannet folk som bruker slike programmer, og mest trolig også decktracker.

Kryssord har riktige og gale svar, og du spiller mot deg selv mer eller mindre. Du kan i tillegg bruke kryssordbok når du trenger hjelp. Det er ikke juks, så med samme logikk så er det ikke juks når du bruker hjelpemidler i draftingfasen i HS. Du glemmer jo at draftingen ikke er selve spillet, og at du fortsatt kun har 3 valg for hvert enkelt kort. Dette programmet gir deg ikke enorme fordeler som du ikke kan google deg til uansett. Jeg vet ikke hvor mange måter jeg skal si det på, å bruke hjelpemiddel til drafting er ikke juks.. Det er utrolig lettvint, men det er kunnskap som du fint kan lese deg til i forskjellige guider. Hvilke kort som er bra og dårlige, og ikke minst, hvilke kort som er bra i forskjellige faser av draftingen. Altså hva du trenger når du feks har så og så mange 2'ere osv. Jeg har ikke brukt dette programmet selv, men om det kun går på drafting så skjønner jeg fortsatt ikke hvordan du kan kalle det for juks.

Og når det gjelder turneringer så kan jeg jo bare si det samme som du gjorde selv. Selv om enkelte ting ikke er tillatt i noen turneringer betyr ikke nødvendigvis at det er juks, og i hvert fall ikke i arena eller ranked. For meg blir det litt som å si at det å netdecke er juks, noe det selvfølgelig ikke er. At du ikke liker det er noe annet.

Jeg håper du fikk det fyldige svaret du var ute etter?

Lenke til kommentar

Jeg tar ofte feil jeg, men når du klippet bort eksempelet mitt regnet jeg med du ikke hadde noe svar på det, men samma det, kanskje jeg var for krass  :p

Man kan lese seg til kunnskap i guider, og se på streams, eller en "instruksjonsvideo" som det sikkert finnes mange av på youtube, men bare fordi det går an å lære seg å drafte arena, betyr ikke det at det ikke er juks å installere et tredjepartsprogram som automatisk registrerer hvilke 3 spesifikke kort du har og velge mellom, sjekker hvilke kort du har draftet til decken allerede og utifra det regner ut hvilket av de 3 som er best, og gjør valget for deg, slik som dette programmet gjør om jeg har skjønt det rett.

Vet ikke helt hva jeg var ute etter, kanskje en forståelse av hvordan noen kan mene et program som spiller for deg ikke er juks. Men nå ser jeg jo at du skrev at draftingen ikke er en del av selve spillet, mens jeg mener at den er det, så kanskje det er der vi er mest uenige.

Et program som velger hva du skal gjøre i draften blir for meg, i prinsipp, juks på samme måte som et program som velger hva du skal gjøre i selve kampen, selv om det selvfølgelig er mye mye, mye, verre juksing med et program tar avgjørelsene i kampen også.

Netdecking har jeg ingen problemer med, heller ikke folk som bruker 5000kr på å skaffe seg alle korta for den del, deres bidrag gjør at jeg kan spille gratis ;) Nå fikk vi hvertfall litt diskusjon her, ikke bare klaging på aggro og uflaks. Selv om jeg også har sykt uflaks hver gang jeg går på en losing streak mot bare aggro ^^

Endret av MythiC8
Lenke til kommentar

Urh, spilte mot Rogue som spilte 7 kort før det var over.. 

2 mana: hero power.

3 mana: Silithid Warrior

4 mana: Argent Horserider + Cold blood

5 mana: Silithid Warrior + Defias Ringleader

6 mana: hero power + Defender of Argus på 2/2 bandit og Silithid.

7 mana: Argent Commander...

Det var jo forsåvidt en bra stokk, men det ble jo også trukket alle de rette korta. Lurer på hvordan resten av stokken så ut.

Lenke til kommentar

Urh, spilte mot Rogue som spilte 7 kort før det var over.. 

2 mana: hero power.

3 mana: Silithid Warrior

4 mana: Argent Horserider + Cold blood

5 mana: Silithid Warrior + Defias Ringleader

6 mana: hero power + Defender of Argus på 2/2 bandit og Silithid.

7 mana: Argent Commander...

Det var jo forsåvidt en bra stokk, men det ble jo også trukket alle de rette korta. Lurer på hvordan resten av stokken så ut.

Da lurer jeg fælt på hvor dårlige kort du selv satt med. Det er ikke akkurat constructed kort han spiller der, mer helt jevne og en del nøytrale kort.

Lenke til kommentar

Regner med at folket er opptatt med å se på Blizzcon. Neste expansion slippes i starten av desember og heter Streets of Gadgetzan og har det de kalte tri-class cards, altså kort som kan brukes av tre klasser (mages, priests og warlocks deler kort blant annet).

Synes det så interessant ut, selv om det ikke ble en ny class denne gangen heller.

Lenke til kommentar

12-1 gjekk den faktisk. Eg og tenkte at 7 ville eg vere fornøgd med.

Føler du at Overwolf valgte andre kort enn du selv vanligvis ville valgt? Har ikke testet programmet selv, men frister å gjøre det en dag.
Programmet hadde etpar snodige valg ja, der eg ville ha valgt annleis. Bryr seg veldig tidlig om at en ikkje har 3drops f.eks. Eg fulgte derimot anbefalingane slavisk for å "sjå" effekten.

Om det hadde enormt utslag veit eg ikkje. ny draft i kveld som gjekk 6 wins så litt flaks/uflaks m motstander teller såklart inn.

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Nei, for det meste peker den jo bare ut det opplagte, MEN ny xpac ser jo ut som den kommer til å snu metaen helt på hodet. Gleder meg litt, selv om det ser ut som priests kan bli rimelig OP.

Er endel bra basert på det som har kommet nå:

Endel anti-aggro, jeg liker det.

Generelt ser power-level ut til å være bra.

Noen mindre bekymringer dog:

- Priest ser ut til å være mest dragon-priest, liker bedre litt generelle kort, og ting som fokuserer på "heal og steal" hos priest.

- Ser ut som det er mest "små-minions" til paladin. Liker ikke å spille aggro-paladin så bra.

- Ser ut som det er veldig mye epics, dyrt å skaffe alt?

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...