Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fasit er 12-1. Kunne gått vesentlig dårligere, men hadde få motstandere med svært heftig early game (har lite for å komme tilbake før turn 5-6, ingen twilight flamecaller engang). I tillegg var jeg ikke spesielt uheldig med åpningshånd (den gangen jeg tapte hadde jeg ingenting å spille før turn 4 dog, da var jeg for langt bak).

 

AtW

Lenke til kommentar

Gjør vanligvis det samme ATW. Ranker til rundt 5, men de siste par månedene har jeg kun endt opp rundt rank 10. Gidder rett og slett ikke å spille mer og liker ikke metaen i det hele tatt. HS har hatt et aggro fokus veldig lenge og kampene føles veldig likt hele veien synes jeg. Har du ikke en god eller en brukbar start så blir du kjørt over rimelig kjapt, og det er noen decks som er bare helt håpløst å spille mot. Yogg decks feks hvor du til slutt bare kaster terningen. Gjorde noen dailies i dag og møtte flere Yogg huntere, med ørten secrets, lock and load osv. Tilfeldighet eller tilfeldighet. Samtidig så føles det fortsatt som at man har altfor lite hp i HS. I hvert fall for kontrollspillere som meg.

 

Så hvorfor spiller jeg fortsatt? Godt spørsmål. Har vel et lite håp om at det skal bli mer interessant etter hvert og da må man jo ha gull. Så når jeg har 3 dailies så pleier jeg å gjøre dem. Får se hvor lenge man gidder det hehe.

Lenke til kommentar

Gjør vanligvis det samme ATW. Ranker til rundt 5, men de siste par månedene har jeg kun endt opp rundt rank 10. Gidder rett og slett ikke å spille mer og liker ikke metaen i det hele tatt. HS har hatt et aggro fokus veldig lenge og kampene føles veldig likt hele veien synes jeg. Har du ikke en god eller en brukbar start så blir du kjørt over rimelig kjapt, og det er noen decks som er bare helt håpløst å spille mot. Yogg decks feks hvor du til slutt bare kaster terningen. Gjorde noen dailies i dag og møtte flere Yogg huntere, med ørten secrets, lock and load osv. Tilfeldighet eller tilfeldighet. Samtidig så føles det fortsatt som at man har altfor lite hp i HS. I hvert fall for kontrollspillere som meg.

 

Så hvorfor spiller jeg fortsatt? Godt spørsmål. Har vel et lite håp om at det skal bli mer interessant etter hvert og da må man jo ha gull. Så når jeg har 3 dailies så pleier jeg å gjøre dem. Får se hvor lenge man gidder det hehe.

Arena er heilt ut?

Lenke til kommentar

Ja egentlig. Har ikke spilt så mye arena, men har både 12 wins og 0-3 så føler jeg er ferdig der hehe. Og med tanke på hvor lite flaks jeg har i brawls så er det ikke spesielt fristende å gå inn i arena hvor flaks avgjør hvor bra deck du skal spille med, stort sett.

 

Hvordan er draftingen nå forresten? 100% tilfeldig eller får du et visst antall rares, epics osv?

Lenke til kommentar

Jeg er ganske uenig i den vurderingen, constructed er mye mer cutt-throat og jevne deck, der man må ha gode kort i starten, arena er i mine øyne mer bygd på skill enn constructed. (men jeg er nok litt biased).

 

Første og siste kort er ihvertfall garantert rare eller sjeldnere, resten er tilfeldig tror jeg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg er ganske uenig i den vurderingen, constructed er mye mer cutt-throat og jevne deck, der man må ha gode kort i starten, arena er i mine øyne mer bygd på skill enn constructed. (men jeg er nok litt biased).

 

Tja, hva er egentlig skill i HS? Etter min mening er det først og fremst å gjøre det beste trekket som har minst sjanse for å bli straffet. Spille rundt ting og planlegge de neste rundene dine. I arena vet du jo aldri hva du møter, så du kan jo ikke spille rundt spesielt mye. Å spille ting i riktig rekkefølge og slikt krever ikke spesielt mye, og det er jo også likt i begge moduser.

 

Kan jo spørre deg om følgende. Hva krever mest ferdigheter? Å vinne en turnering med verdens beste spillere i vanlig format, eller vinne samme turnering hvor spillerne spiller arena? Om vi da tenker oss at spillerne er like god i både ranked og arena. Etter min mening er det ikke tvil.

Lenke til kommentar

Det er lett å få alle kort man trenger uten å bruke penger. Man trenger ikke alle kort. De aller fleste deck har ikke mer enn maks et par Legendaries. Og disse kan craftes.

 

Personlig har jeg alltid nok dust til å lage et hvilket som helst deck. Jeg har ikke alle kort, men om jeg har lyst til å lage et spesifikt deck, så kan jeg det. Jeg kan ikke spille alle decks samtidig, men det har jeg heller aldri trengt.

 

Jeg har ALDRI ikke kunne spille et deck, fordi jeg manglet et viktig kort.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Jeg kan også det nå, men måtte spille en god del for å komme i den situasjonen.. Men jeg tulla da, både i Ranked og Arena er det ferdigheter og ikke flaks som gjør at de er de samme spillerene som kommer til legendary eller får 12 wins gang på gang hele tiden. Vanskelig og si hvor det trengs mest ferdigheter.

Lenke til kommentar

Arena er skill og ranked er penger ;)

Arena er mest flaks, da en først må ha flaks for å få de beste kortene og deretter trekke disse kortene i rett rekkefølge

Har sett mange "dårlige" spillere komme med mange seire, rett og slett fordi de har gode kort

 

Ranked er litt mindre flaks, da en stort sett må lage stokken selv, av alle de kortene en har/lager

 

Men, så lenge en ikke velger 3 kort en starter med, all the time, så vil spillet alltid være basert på flaks

Lenke til kommentar

Det er lett å få alle kort man trenger uten å bruke penger. Man trenger ikke alle kort. De aller fleste deck har ikke mer enn maks et par Legendaries. Og disse kan craftes.

 

Personlig har jeg alltid nok dust til å lage et hvilket som helst deck. Jeg har ikke alle kort, men om jeg har lyst til å lage et spesifikt deck, så kan jeg det. Jeg kan ikke spille alle decks samtidig, men det har jeg heller aldri trengt.

 

Jeg har ALDRI ikke kunne spille et deck, fordi jeg manglet et viktig kort.

 

Ja, det er et relevant poeng, jeg har i praksis alle legendaries jeg trenger nå. Selv om også det tar litt tid om man vil ha litt variasjon i dekkene, i tillegg er det alltid et spørsmål hvor raskt man skal krafte etter enn ny expansion kommer om man har "lite midler".

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Arena er skill og ranked er penger ;)

Arena er mest flaks, da en først må ha flaks for å få de beste kortene og deretter trekke disse kortene i rett rekkefølge

Har sett mange "dårlige" spillere komme med mange seire, rett og slett fordi de har gode kort

 

Ranked er litt mindre flaks, da en stort sett må lage stokken selv, av alle de kortene en har/lager

 

Men, så lenge en ikke velger 3 kort en starter med, all the time, så vil spillet alltid være basert på flaks

 

Du må lage decken selv ja, men viss du leser litt rundt får du en deck rett I fanget som du lett ranker deg opp med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...