Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg skjønner tydeligvis ikkje arena lenger etter old gods. Der eg før gjekk i snitt 6-7 wins er eg no rundt 3 i snitt.

Overkøyrt kver gang, eller offer for den sjukaste RNG. Og draftsa kan eg ikkje skylde på heller.

Det virker å ha blitt sykt mye mer random, og utrolig avhengig av starthånd. Hadde akkurat en 4-3 arena med Paladin der jeg valset over motstander i seierene, men havnet håpløst langt bakpå tidlig i tapene. Færre og færre boardclears og fryktelig sticky minions gjør at det er fryktelig vanskelig å snu kamper, så den som leder i åpningen vinner gjerne kampen så lenge de kan følge opp med nogenlunde gode kort. 

 

Synes de burde gjøre noe i neste utvidelse for å forsøke å balansere arena littegrann. Flere av klassene er ubrukelige, og det er stort sett tempo som gjelder og ingen ting annet...

Lenke til kommentar

Problemet med Arena er nok at det ikke er noe ranking system så en møter stort sett spillere som er mye bedre enn seg selv

Hvis du stort sett møter bedre spillere enn deg selv betyr det jo at du er dårligere enn gjennomsnittet...

 

Jo flere wins du får, jo høyere sannsynlighet er det for å møte gode spillere fordi de også har flere wins. Det er ranking systemet i Arena.

Lenke til kommentar

 

Eg skjønner tydeligvis ikkje arena lenger etter old gods. Der eg før gjekk i snitt 6-7 wins er eg no rundt 3 i snitt.

Overkøyrt kver gang, eller offer for den sjukaste RNG. Og draftsa kan eg ikkje skylde på heller.

Det virker å ha blitt sykt mye mer random, og utrolig avhengig av starthånd. Hadde akkurat en 4-3 arena med Paladin der jeg valset over motstander i seierene, men havnet håpløst langt bakpå tidlig i tapene. Færre og færre boardclears og fryktelig sticky minions gjør at det er fryktelig vanskelig å snu kamper, så den som leder i åpningen vinner gjerne kampen så lenge de kan følge opp med nogenlunde gode kort. 

 

Synes de burde gjøre noe i neste utvidelse for å forsøke å balansere arena littegrann. Flere av klassene er ubrukelige, og det er stort sett tempo som gjelder og ingen ting annet...

 

Hadde en lignande. Relativt god draft faktisk med rett nok et par "ubrukelige kort" som en alltid får, men 2 truesilvers, conc, kings osv. Men i alle tre tapa får eg ikkje 1-2 drop. Sjølv om eg drafter lavare enn nokensinne egentlig. 

Har vore med i andre drafts der en sitter med følelsen "faen her har eg drafta altfor mykje lategame" men som knuser til med 10+

 

Ironisk nok hadde eg en warlockdraft nylig som gjekk 10wins. Og det var før eg begynte kampane den eg predicta skulle gå minst.

 

skulle vel satt opp en ny "gjett kor mange wins denne draften gikk" snart. ^^

Lenke til kommentar

Det virker å ha blitt sykt mye mer random, og utrolig avhengig av starthånd.

 

Tror det er en god analyse. Du ser det samme i endel brawls. Feks den som var nå hvor du fikk random legendaries. Den som spiller noe stort først vinner stort sett, for du har ikke spells til å snu kampen og er avhengig av at motstanderen ikke spiller flere minions eller at du spiller minions selv som er perfekt for situasjonen. Det skjer ikke så ofte så du blir som regel smorcet ned om du kommer på etterskudd.

 

Har forresten noen ville vinnprosenter i ranked for tiden. 67% på 45 kamper med miracle rogue og 70% på ca 30 kamper med tempo warrior. Har ikke spilt så voldsomt med kamper, men det funker bra så langt.

Lenke til kommentar

Starter motstander med stort kort og du ikke har motspill = Concede

Motspiller gir også opp om du starter med stort kort

F.eks 10/10 kort uten dikkedarer er 20 skade, da en slipper neste store kort i neste runde

 

Mye OP kort i denne Brawl, som Alexstrasza og den minion som henter kort fra stokken (begge de er automatisk concede)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...