NuckChorris Skrevet 12. april 2016 Rapporter Del Skrevet 12. april 2016 Prøvde meg på Kibler sin shadowpriest med reno nylig, men for meg er det faktisk blitt klin umulig å spille noe annet enn aggro i ranked for tiden. Hadde flere kamper hvor jeg rett og slett bare var død på runde 5-6, med en Reno deck. Greit nok, jeg har uflaks med åpningshender, men likevel. Håper standard endrer litt på metaen så det går an å spille noe annet enn arena og brawl. Lurer på hvorfor det har blitt sånn. Er dette ulempen med free to play? Control warrior er faktisk det eneste unntaket for min del. Blir smorcet ned iblant, men har fortsatt over 60% winrate de siste 30+ kampene. Lenke til kommentar
Patton Skrevet 12. april 2016 Rapporter Del Skrevet 12. april 2016 Jeg spiller en annen Shadowpriest variant uten Reno, som fungerer fint for meg. Den er god mot SMORC og control (jeg vinner nesten alltid mot control warrior). Sliter mot Combo-druid og Freeze-mage, men det gjør de fleste control priest uansett. Akkurat nå klatrer jeg med en Prophet Velen combo-deck, og den er utrolig morsom å spille med. Aggro dør som fluer og zoo sliter også mot dette decket. Suger mot control warrior, men vinner klart mot Freeze mage. Reno-decks har ingen sjanse mot dette decket. Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 12. april 2016 Rapporter Del Skrevet 12. april 2016 Akkurat nå klatrer jeg med en Prophet Velen combo-deck, og den er utrolig morsom å spille med. Aggro dør som fluer og zoo sliter også mot dette decket. Suger mot control warrior, men vinner klart mot Freeze mage. Reno-decks har ingen sjanse mot dette decket. Link? Kunne tenkt meg å prøve ut min golden Velens jeg fikk for en stund siden Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. april 2016 Rapporter Del Skrevet 12. april 2016 Synes det er langt mindre aggro enn før jeg, og mange deck er kompetitive mot aggro også. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 12. april 2016 Rapporter Del Skrevet 12. april 2016 Noen som tør å gjette hvor mange arena wins dette decket tok? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. april 2016 Rapporter Del Skrevet 12. april 2016 Gjetter 6 eller 7, jevnt over god kvalitet på kortene, men få av de helt ville kortene til paladin, litt få 2 drops, og få "individuelt gode" 4-drops. AtW Lenke til kommentar
Patton Skrevet 12. april 2016 Rapporter Del Skrevet 12. april 2016 Akkurat nå klatrer jeg med en Prophet Velen combo-deck, og den er utrolig morsom å spille med. Aggro dør som fluer og zoo sliter også mot dette decket. Suger mot control warrior, men vinner klart mot Freeze mage. Reno-decks har ingen sjanse mot dette decket.Link? Kunne tenkt meg å prøve ut min golden Velens jeg fikk for en stund siden Decklist. Her er guiden til decket. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 12. april 2016 Rapporter Del Skrevet 12. april 2016 Noen som tør å gjette hvor mange arena wins dette decket tok? gjett.PNG Går litt høgare. 9 wins. No guts no glory =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 12. april 2016 Rapporter Del Skrevet 12. april 2016 Nei, nå får dere meg til å føle meg dårlig her. Trodde dere ville tippe et sted mellom 0 og 5 jeg. Decket fungerte veldig dårlig, men jeg klarte å karre til meg 4 wins. Eerie statue var et dødt kort. Og jeg hadde ingen våpen eller board clear. Det gjorde at jeg var veldig avhengig av å ha boardcontrol. Om jeg mistet det, eller hadde en dårlig åpningshånd tapte jeg. Hadde også som ATW poengterte for mange 4 drops som er gode i en bestemt situasjon, og ikke gode i seg selv. Å spille Murloc knight på turn 4 eller 5 er f.eks ikke så bra. Med mindre motstander ikke klarer å drepe den selvsagt. Men jeg hadde mange gode minions. Særlig earlygame minions mana 2-3. Det var vel slik jeg klarte å få 4 wins. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. april 2016 Rapporter Del Skrevet 12. april 2016 Slutttet å spille arena da jeg kun får dritt kort (i mine øyne) og motstanderne får alle kortene jeg ville ha.. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 12. april 2016 Rapporter Del Skrevet 12. april 2016 (endret) Nei, nå får dere meg til å føle meg dårlig her. Trodde dere ville tippe et sted mellom 0 og 5 jeg. Decket fungerte veldig dårlig, men jeg klarte å karre til meg 4 wins. Eerie statue var et dødt kort. Og jeg hadde ingen våpen eller board clear. Det gjorde at jeg var veldig avhengig av å ha boardcontrol. Om jeg mistet det, eller hadde en dårlig åpningshånd tapte jeg. Hadde også som ATW poengterte for mange 4 drops som er gode i en bestemt situasjon, og ikke gode i seg selv. Å spille Murloc knight på turn 4 eller 5 er f.eks ikke så bra. Med mindre motstander ikke klarer å drepe den selvsagt. Men jeg hadde mange gode minions. Særlig earlygame minions mana 2-3. Det var vel slik jeg klarte å få 4 wins. Egentlig var eg meir enig i ATW, men gjetta meir håpefullt for å spre gjettinga utover. =) Kveldens arenarun. Korleis trur en at det gikk? Endret 12. april 2016 av Whiteshit Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 12. april 2016 Rapporter Del Skrevet 12. april 2016 hmm. Du har noen gode spells som inkluderer et par board clears. Men føler at 5 spells er for lite. Og jeg tipper du derfor satt med for mange minionkort i hånda ved flere anledninger, som hindret deg å gå fullt ut med dette decket. Da er mulighetene mindre. Men du har veldig mange gode minions. Og det er godt fordelt som manakurve. Derfor går jeg for 7 wins. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 13. april 2016 Rapporter Del Skrevet 13. april 2016 hmm. Du har noen gode spells som inkluderer et par board clears. Men føler at 5 spells er for lite. Og jeg tipper du derfor satt med for mange minionkort i hånda ved flere anledninger, som hindret deg å gå fullt ut med dette decket. Da er mulighetene mindre. Men du har veldig mange gode minions. Og det er godt fordelt som manakurve. Derfor går jeg for 7 wins. Den gjekk faktisk 11 wins. Litt overraska sjølv. Men tapa kom pga mangel på removal og altfor heavy hand. Beste kamp var mot druid då eg klarte å køyre murloc tidecaller turn 1, murloc tidehunter turn 2, og dark peddler - som ga meg murloc tidecaller turn 3. =) Stakkars stakkars druiden (som hadde 2 swipes, men då var skaden alt gjort) =) Et par clutch games med 1-3 hp også, men hadde også en misplay på eine tapet mitt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. april 2016 Rapporter Del Skrevet 13. april 2016 hmm. Du har noen gode spells som inkluderer et par board clears. Men føler at 5 spells er for lite. Og jeg tipper du derfor satt med for mange minionkort i hånda ved flere anledninger, som hindret deg å gå fullt ut med dette decket. Da er mulighetene mindre. Men du har veldig mange gode minions. Og det er godt fordelt som manakurve. Derfor går jeg for 7 wins. 5 spells av den kvaliteten er ihvertfall ikke under snittet for warlock. Ellers er jeg ikke så overrasket over at det gikk bra (lett å si nå i etterkant seff ), warlock er en arena-klasse folk undervurderer, som du sier, så blir det ofte ganske tette games, pga tappinga, men warlock er i mine øyne kanskje den tredje eller fjerde beste klassen i arena i disse dager. AtW Lenke til kommentar
Roedthaarogfregner Skrevet 14. april 2016 Rapporter Del Skrevet 14. april 2016 (endret) Ny brawl med deckbuilding.Hadde quests for Shaman og Paladin. For disse funka det bra å velge ut ca 14 store minions (5 cost og høyere) og så Goldshire/Annoy-o-tron/Ironfur/Senjin og litt stuff som lar deg komme dit at du kan kaste dem. Stranglethorn tiger var ekstremt god value i begge, comboa fint med Aldor Peacekeeper og Windspeaker for å ta ut flere store trusler og cleare board før du dropper War Golems og Force tanks osv.Denne metoden har en stor svakhet: Priest med mye destruction/entomb.Kort med discover er generelt enda bedre enn vanlig denne brawlen, da du kan plukke ting brawl-reglene ikke ville tillatt.Mye av motstanden er mage, så det er muligens det viktigste å kunne kontre.Edit:Glemte litt begrunnelser: BGH og mange av kortene med best value er ikke med, altså lønner det seg mer enn normalt med "størst". Det er vanskeligere å svare på multiple store trusler. Endret 14. april 2016 av Roedthaarogfregner Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 14. april 2016 Rapporter Del Skrevet 14. april 2016 Så ut som at demon zoo funker relativt bra i denne brawlen også. Blir litt flere tyngre kort enn normalt, da det er en del auto-includes som er borte, men voidcaller + malganis/jaraxxus er fremdeles god value Lenke til kommentar
Roedthaarogfregner Skrevet 14. april 2016 Rapporter Del Skrevet 14. april 2016 Kan se for meg at det funker. Warlock har vel en del minions med oddetall som attack value i utgangspunktet. Har sett den "destroy 2 random enemy minions, discard 2 cards"-greia spilt med ganske god effekt i denne brawlen og. Lite borti den til vanlig. Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 14. april 2016 Rapporter Del Skrevet 14. april 2016 Lagde en standard paladeck med mye 4 Cost cards. Fikk gjort 5 wins questet på 6 kamper:) Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 14. april 2016 Rapporter Del Skrevet 14. april 2016 Tips angående Nozdormu + Curse of Rafaam decket som visstnok er populært for tiden. Hvis motstander får spillt begge cursene + Noz (Emperor discount) så bruker animasjonene så lang tid at du har ca 0,5 sekunder igjen av turen din når du får lov å gjøre noe, altså taper du kampen. MEN: Hvis du trykker på animasjonen mens de skjer, altså musetrykk på curse kortet osv, så blir animasjonen stoppet. Dette gjelder visst for alle animasjoner. Jeg hadde ingen anelse om at det funket på denne måten, så tenkte at jeg sikkert ikke var alene om dette 2 Lenke til kommentar
Roedthaarogfregner Skrevet 14. april 2016 Rapporter Del Skrevet 14. april 2016 (endret) Tips angående Nozdormu + Curse of Rafaam decket som visstnok er populært for tiden. Hvis motstander får spillt begge cursene + Noz (Emperor discount) så bruker animasjonene så lang tid at du har ca 0,5 sekunder igjen av turen din når du får lov å gjøre noe, altså taper du kampen. MEN: Hvis du trykker på animasjonen mens de skjer, altså musetrykk på curse kortet osv, så blir animasjonen stoppet. Dette gjelder visst for alle animasjoner. Jeg hadde ingen anelse om at det funket på denne måten, så tenkte at jeg sikkert ikke var alene om dette Første gangen jeg spilte Nozdormu tapte jeg pga turer som forsvant i animasjoner fra motstanders tur. Godt å vite at det finnes løsninger. Edit: Btw, lurer på å ta med Millhouse i zoolock for the lulz. Hvor dumt er det? Endret 14. april 2016 av Roedthaarogfregner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå