Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Prøvde meg på Kibler sin shadowpriest med reno nylig, men for meg er det faktisk blitt klin umulig å spille noe annet enn aggro i ranked for tiden. Hadde flere kamper hvor jeg rett og slett bare var død på runde 5-6, med en Reno deck. Greit nok, jeg har uflaks med åpningshender, men likevel. Håper standard endrer litt på metaen så det går an å spille noe annet enn arena og brawl. Lurer på hvorfor det har blitt sånn. Er dette ulempen med free to play?

Control warrior er faktisk det eneste unntaket for min del. Blir smorcet ned iblant, men har fortsatt over 60% winrate de siste 30+ kampene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spiller en annen Shadowpriest variant uten Reno, som fungerer fint for meg. Den er god mot SMORC og control (jeg vinner nesten alltid mot control warrior). Sliter mot Combo-druid og Freeze-mage, men det gjør de fleste control priest uansett.

Akkurat nå klatrer jeg med en Prophet Velen combo-deck, og den er utrolig morsom å spille med. Aggro dør som fluer og zoo sliter også mot dette decket. Suger mot control warrior, men vinner klart mot Freeze mage. Reno-decks har ingen sjanse mot dette decket.

Lenke til kommentar

Akkurat nå klatrer jeg med en Prophet Velen combo-deck, og den er utrolig morsom å spille med. Aggro dør som fluer og zoo sliter også mot dette decket. Suger mot control warrior, men vinner klart mot Freeze mage. Reno-decks har ingen sjanse mot dette decket.

Link? Kunne tenkt meg å prøve ut min golden Velens jeg fikk for en stund siden :D

Lenke til kommentar

Link? Kunne tenkt meg å prøve ut min golden Velens jeg fikk for en stund siden :D

Decklist. Her er guiden til decket.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Nei, nå får dere meg til å føle meg dårlig her. Trodde dere ville tippe et sted mellom 0 og 5 jeg. Decket fungerte veldig dårlig, men jeg klarte å karre til meg 4 wins. Eerie statue var et dødt kort. Og jeg hadde ingen våpen eller board clear. Det gjorde at jeg var veldig avhengig av å ha boardcontrol. Om jeg mistet det, eller hadde en dårlig åpningshånd tapte jeg. Hadde også som ATW poengterte for mange 4 drops som er gode i en bestemt situasjon, og ikke gode i seg selv. Å spille Murloc knight på turn 4 eller 5 er f.eks ikke så bra. Med mindre motstander ikke klarer å drepe den selvsagt. 

Men jeg hadde mange gode minions. Særlig earlygame minions mana 2-3. Det var vel slik jeg klarte å få 4 wins. 

Lenke til kommentar

Nei, nå får dere meg til å føle meg dårlig her. Trodde dere ville tippe et sted mellom 0 og 5 jeg. Decket fungerte veldig dårlig, men jeg klarte å karre til meg 4 wins. Eerie statue var et dødt kort. Og jeg hadde ingen våpen eller board clear. Det gjorde at jeg var veldig avhengig av å ha boardcontrol. Om jeg mistet det, eller hadde en dårlig åpningshånd tapte jeg. Hadde også som ATW poengterte for mange 4 drops som er gode i en bestemt situasjon, og ikke gode i seg selv. Å spille Murloc knight på turn 4 eller 5 er f.eks ikke så bra. Med mindre motstander ikke klarer å drepe den selvsagt. 

Men jeg hadde mange gode minions. Særlig earlygame minions mana 2-3. Det var vel slik jeg klarte å få 4 wins. 

Egentlig var eg meir enig i ATW, men gjetta meir håpefullt for å spre gjettinga utover. =) 

Kveldens arenarun. Korleis trur en at det gikk? 

post-35939-0-80822300-1460496253_thumb.png

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

hmm. Du har noen gode spells som inkluderer et par board clears. Men føler at 5 spells er for lite. Og jeg tipper du derfor satt med for mange minionkort i hånda ved flere anledninger, som hindret deg å gå fullt ut med dette decket. Da er mulighetene mindre. Men du har veldig mange gode minions. Og det er godt fordelt som manakurve. Derfor går jeg for wins. 

Lenke til kommentar

hmm. Du har noen gode spells som inkluderer et par board clears. Men føler at 5 spells er for lite. Og jeg tipper du derfor satt med for mange minionkort i hånda ved flere anledninger, som hindret deg å gå fullt ut med dette decket. Da er mulighetene mindre. Men du har veldig mange gode minions. Og det er godt fordelt som manakurve. Derfor går jeg for wins. 

Den gjekk faktisk 11 wins. Litt overraska sjølv. Men tapa kom pga mangel på removal og altfor heavy hand.

Beste kamp var mot druid då eg klarte å køyre murloc tidecaller turn 1, murloc tidehunter turn 2, og dark peddler - som ga meg murloc tidecaller turn 3. =) Stakkars stakkars druiden (som hadde 2 swipes, men då var skaden alt gjort) =)

Et par clutch games med 1-3 hp også, men hadde også en misplay på eine tapet mitt.

Lenke til kommentar

5 spells av den kvaliteten er ihvertfall ikke under snittet for warlock.

Ellers er jeg ikke så overrasket over at det gikk bra (lett å si nå i etterkant seff :)), warlock er en arena-klasse folk undervurderer, som du sier, så blir det ofte ganske tette games, pga tappinga, men warlock er i mine øyne kanskje den tredje eller fjerde beste klassen i arena i disse dager.

AtW

Lenke til kommentar

Ny brawl med deckbuilding.

Hadde quests for Shaman og Paladin. For disse funka det bra å velge ut ca 14 store minions (5 cost og høyere) og så Goldshire/Annoy-o-tron/Ironfur/Senjin og litt stuff som lar deg komme dit at du kan kaste dem. Stranglethorn tiger var ekstremt god value i begge, comboa fint med Aldor Peacekeeper og Windspeaker for å ta ut flere store trusler og cleare board før du dropper War Golems og Force tanks osv.

Denne metoden har en stor svakhet: Priest med mye destruction/entomb.

Kort med discover er generelt enda bedre enn vanlig denne brawlen, da du kan plukke ting brawl-reglene ikke ville tillatt.

Mye av motstanden er mage, så det er muligens det viktigste å kunne kontre.

Edit:
Glemte litt begrunnelser: BGH  og mange av kortene med best value er ikke med, altså lønner det seg mer enn normalt med "størst". Det er vanskeligere å svare på multiple store trusler.

Endret av Roedthaarogfregner
Lenke til kommentar

Tips angående Nozdormu + Curse of Rafaam decket som visstnok er populært for tiden.

Hvis motstander får spillt begge cursene + Noz (Emperor discount) så bruker animasjonene så lang tid at du har ca 0,5 sekunder igjen av turen din når du får lov å gjøre noe, altså taper du kampen.

MEN: Hvis du trykker på animasjonen mens de skjer, altså musetrykk på curse kortet osv, så blir animasjonen stoppet. Dette gjelder visst for alle animasjoner. Jeg hadde ingen anelse om at det funket på denne måten, så tenkte at jeg sikkert ikke var alene om dette :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tips angående Nozdormu + Curse of Rafaam decket som visstnok er populært for tiden.

Hvis motstander får spillt begge cursene + Noz (Emperor discount) så bruker animasjonene så lang tid at du har ca 0,5 sekunder igjen av turen din når du får lov å gjøre noe, altså taper du kampen.

MEN: Hvis du trykker på animasjonen mens de skjer, altså musetrykk på curse kortet osv, så blir animasjonen stoppet. Dette gjelder visst for alle animasjoner. Jeg hadde ingen anelse om at det funket på denne måten, så tenkte at jeg sikkert ikke var alene om dette :)

Første gangen jeg spilte Nozdormu tapte jeg pga turer som forsvant i animasjoner fra motstanders tur. Godt å vite at det finnes løsninger.

Edit:

Btw, lurer på å ta med Millhouse i zoolock for the lulz. Hvor dumt er det?

Endret av Roedthaarogfregner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...