Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Spilte min første arena på mange mange måneder. Har over 7k gull og ingenting å bruke det på så tenkte jeg kunne gjøre et par arenaer i uka til neste exp kommer. Men nå lurer jeg på hvorfor jeg gidder. Jeg draftet en elendig deck og tapte første kampen ganske greit. Men med tanke på at jeg hadde endel billige skitkort så gikk jeg for å eie brettet tidlig og så prøve å avgjøre kampen så tidlig som mulig. Litt zoo mentalitet. Det funket brukbart og jeg vant de 4 neste, før jeg da begynte å møte virkelig gode decks. Ble fullstendig eid og endte på 4-3. Greia er at med en så dårlig deck helt uten synergi så ble egentlig underholdsningsverdien lik null. Eneste jeg likte var at på 7 kamper så møtte jeg ikke på noe aoe, så jeg var ikke så paranoid som tidligere :D

 

Dere som spiller arena, hva er det som fenger egentlig, og hvor ofte drafter dere en ok eller bra deck?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slipper å møte juksepaver med OP kort som holder seg på lav rang for å få lette motstandere

 

Guilty as charged!  :w00t:

 

Selv holder jeg meg på lav rank for å mye lettere få fullført de daglige oppdragene, har ikke tid til å måtte spille dobbelt så mange runder på høyere rank for samme antall seiere. 

Lenke til kommentar

Enig med ATW, mye mindre ensformig enn constructed. Spillte litt constructed, control priest, i går kveld og endte opp mot 4 secret paladins og to tempo mage. Vant 5 av 6, men du vet jo hva de spiller før de gjør det så det blir kjipt i lengden.

 

Arena er den beste og den verste modusen i hearthstone. Det er gøy når du får reelle valg i draften og kan velge mellom brukbare kort, men så får du det draftet der du ender opp med bare skrot uten synergi og går 1-3 der seieren var mot motstander som DCet. 

 

Største problemet med arena er ubalansen mellom klassene. Paladin, Mage og Rogue er de sterkeste klassene, der Rogue er de som, hvis de får sterkt nok deck, valser over alle uten å gi en mulighet til å slå tilbake. Paladin er jevnt over sterkest da de har altfor mange gode common class cards, og det medfører at man møter dem mer enn noen andre. 

 

Siden nyttår har jeg spillt 35 arena runs, med average win på 5,94. Hvilke klasser jeg har møtt er som følger:

Paladin 29 % Mage 18 % Rogue 14 % Druid 9 % Shaman 8 % Priest 7 % Hunter 6 % Warlock 5 % Warrior 4 %

 

Så det er desverre relativt tydelig hvordan fordelingen er også her. Håper virkelig Blizz har tenkt til å gjøre et forsøk på balansering av dette i neste ekspansjon, for per i dag flyter det over av paladin og mage både i constructed og arena, og det er ikke bra for spillet...

Lenke til kommentar

Ja, arena er skeivfordelt med tanke på hvor gode klassene er. Synergi mener jeg man i liten grad kan regne med i arena, man kan fint klare seg godt i arena med deck som i liten grad har synergi (om man ikke trekker begrepet veldig langt).

 

Ellers er klassefordelingen omtrent som forventet, selv om jeg personlig mener warlock er litt undervurdert, warlock har noen gode commons i de siste settene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Med en winratio i arena på nesten 6, hva er gjennomsnittlig utbytte?

 

Jeg tipper rundt 150 gold (kanskje noe mindre, 120-130?) og en pakke. Du får gjerne mindre enn 150 gold på 6 wins (break even er som regel 7), men du får feks gjerne mer enn 300 gull om du har en på 2 wins og en på 10.

 

AtW

Lenke til kommentar

Med en winratio i arena på nesten 6, hva er gjennomsnittlig utbytte?

Med totalt 100 registrerte Arena runs med average på 5.77 wins så har jeg følgende utbytte:

125 gold

12 dust

1,01 packs

0,15 plain cards

0,14 golden cards

 

Stats for ulike mengder wins ser slik ut i gjennomsnitt for meg (tar bare med gull):

6 wins = 99

7 wins = 169

8 wins = 196

9 wins = 189 (jevnt over mye kort her, kan forklare hvorfor gold er lav)

10 win = 228 (kun 2 ganger så lite utvalg her, mye dust fra ett av dem)

11 win = 395 (kun 3 ganger, omtrent bare fått gull)

12 win = 425

Endret av UriasX
Lenke til kommentar

Jeg foretrekker ranked, da det etter min mening krever mer «skill», da man må heletiden tenke flere runder i forveien, ikke bare hva motstanderen legger ut samme runde.

 

Gleder meg til den nye Standard-modusen kommer på banen ja. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du ikke tenker på hva motstanderen kan finne på flere runder fremover når du spiller arena kommer du ikke så langt... Det er langt flere kort du må ta hensyn til i arena, i constructed vet du som oftest 90+% av kortstokken til motstander, bare ikke hvilke han har på hånda akkurat nå.

 

Skal du ta hensyn til swipe nummer 3 etter at han akkurat har brukt nr 2? Hva med truesilver nummer 4? 

Lenke til kommentar

Hvis du ikke tenker på hva motstanderen kan finne på flere runder fremover når du spiller arena kommer du ikke så langt... Det er langt flere kort du må ta hensyn til i arena, i constructed vet du som oftest 90+% av kortstokken til motstander, bare ikke hvilke han har på hånda akkurat nå.

 

Skal du ta hensyn til swipe nummer 3 etter at han akkurat har brukt nr 2? Hva med truesilver nummer 4? 

 

Ja, det er sant, man må tenke framover i arena også, men er fosåvidt enig i at du må tenke lengre framover i constructed. Spiller du mot control warrior så begynner man tidlig å tenke hvordan man skal få ut slams, executes og brawl. (på den andre side trenger man sjelden å tenke særlig langt mot face-hunter). Sånn jeg ser det så er constructed mer et gjenomtenkt og forutsigbart spill der grundighet og lang-tidsarbeid belønnes. Mens arena er mer for kjapp tenking og improvisasjon i nye situasjoner.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Hvis du ikke tenker på hva motstanderen kan finne på flere runder fremover når du spiller arena kommer du ikke så langt... Det er langt flere kort du må ta hensyn til i arena, i constructed vet du som oftest 90+% av kortstokken til motstander, bare ikke hvilke han har på hånda akkurat nå.

 

Skal du ta hensyn til swipe nummer 3 etter at han akkurat har brukt nr 2? Hva med truesilver nummer 4? 

 

Ja, det er sant, man må tenke framover i arena også, men er fosåvidt enig i at du må tenke lengre framover i constructed. Spiller du mot control warrior så begynner man tidlig å tenke hvordan man skal få ut slams, executes og brawl. (på den andre side trenger man sjelden å tenke særlig langt mot face-hunter). Sånn jeg ser det så er constructed mer et gjenomtenkt og forutsigbart spill der grundighet og lang-tidsarbeid belønnes. Mens arena er mer for kjapp tenking og improvisasjon i nye situasjoner.

 

AtW

 

Da er vi enige :)

Lenke til kommentar

Hele spillet er fucked

 

Arena: Får totalt av 5 Mage kort, resten random og ingen heroer

Motstander 1: Har hero kort og flere mage kort i løpet av spilelt enn jeg har i kortstokken

Motstander 2: Har flust av gode minions og 10+ Mage kort

 

Ranked: Møter bare spillere med gull kort og andre kort som er totalt OP

 

Møte og en motstander som bruke Reno kortet 3 fuckings ganger, skulle ikke vært mulig

Lenke til kommentar

 

Med en winratio i arena på nesten 6, hva er gjennomsnittlig utbytte?

 

 

Jeg tipper rundt 150 gold (kanskje noe mindre, 120-130?) og en pakke. Du får gjerne mindre enn 150 gold på 6 wins (break even er som regel 7), men du får feks gjerne mer enn 300 gull om du har en på 2 wins og en på 10.

 

AtW

Jeg har aldri fått 150 gull eller mer på 6 wins. Så målet er alltid 7 wins så jeg ikke bruker gull på arena.

 

Ellers har jeg tidenes dårligste tapsrekke nå... Mage: 0-3 Druid 0-3 nå er jeg på rogue 1-2. Aldri opplevd så dårlig før, på magen og druiden hadde jeg til og med greie kort.

Lenke til kommentar

 

 

Med en winratio i arena på nesten 6, hva er gjennomsnittlig utbytte?

 

Jeg tipper rundt 150 gold (kanskje noe mindre, 120-130?) og en pakke. Du får gjerne mindre enn 150 gold på 6 wins (break even er som regel 7), men du får feks gjerne mer enn 300 gull om du har en på 2 wins og en på 10.

 

AtW

Jeg har aldri fått 150 gull eller mer på 6 wins. Så målet er alltid 7 wins så jeg ikke bruker gull på arena.

 

Ellers har jeg tidenes dårligste tapsrekke nå... Mage: 0-3 Druid 0-3 nå er jeg på rogue 1-2. Aldri opplevd så dårlig før, på magen og druiden hadde jeg til og med greie kort.

 

 

Ja, har hatt et merkelig hardt arena-opplegg i det siste jeg også, 2-3 wins sikkert 5 ganger på rad, så plutselig 2 12-wins på rad, og så 2 wins to ganger til. Deckene har stort sett hat helt fin kvalitet, men ikke eksepsjonelt i alle tilfellene. Nesten så jeg begynner å lure på om de har endret på noe matchmaking eller noe, men er vel kanskje sånn som skjer fra tid til annen.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Møte og en motstander som bruke Reno kortet 3 fuckings ganger, skulle ikke vært mulig

Gang Up? Er flere kort som tillater deg å spille samme kort flere ganger. Er jo hele prinsippet til eks. Fatigue Rouge/Druid.

 

Her er det snakk om Reno kortet, det som tar deg fra 1 HP til 30 HP

1: Panda monk returnerte til hånden

2 og 3 husker jeg ikke hva slags kort, men det ene var ihvertfall det rogue kortet

Lenke til kommentar

Ja du møtte en mill/fatigue rogue. Er det som er poenget med decken og det høres ut som at du møter det for første gang, så kanskje ikke så lett å vite hva den beste taktikken er.

 

Men jeg skjønner at det ikke er så lett å komme inn i Hearthstone på dette tidspunktet, uten å bruke mye penger. Nye standard modusen gjør i hvert det litt bedre, iom at du ikke trenger alle expansions for å "ta igjen" resten. Ikke at du trenger absolutt alle kortene nå heller da men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...