Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke enig i alle disse forandringene. Jeg syns Blizzard er helt ok og syns ikke den har en slik value at den er verdt 1 mer mana enn f.eks Holy Nova.

Hvis konseptet her er at freeze som en gamemechanic har en 2 mana value, så må jo Frostbolt og Frost Shock også bli 1 mana dyrere.

Du kan jo ikke ha forskjellig mana value på en gamemechanic på forskjellige spells og/eller classes.

Syns Cone of Cold er helt ok også siden den bare rammer 3 minions. Derimot er Freeze for billig.

Min løsning på dette ville vært å fjernet kortet Freeze helt og latt de to andre være som de er idag.

Men siden de setter Freeze kortet til 2 mana og dermed også gir freeze som en gamemechanic en 2 mana value, så betyr det at de ikke har noe annet valg enn å øke manacost på Blizzard og Cone of Cold i tillegg.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Frost Nova koster 2 nå, så det blir 3 etter patchen. Syns ikke det nødvendigvis betyr at de trenger å øke mana cost på single target freeze (frost shock/frostbolt), aoe freeze er ekstremt mye sterkere.

Jeg spiller endel constructed nå, og når jeg møter mages er hele boardet mitt fryst gjennomsnittlig 4 av de 6 turnene fra turn 4 til 9 (for eksempel turn 4, 5, 6, 8). Det er ekstremt kjedelig og frustrerende å spille mot, glad for endringene. Det kan fortsatt skje selvfølgelig, men bare det at kortene blir nerfet kommer til å gjøre at mange slutter å spille denne type mage deck, så man slipper å møte det hele tiden ;)

Litt som rogue, jeg syns de fortsatt er ganske sterke, men pga de ble så kraftig nerfet er det ikke ofte man møter dem

Lenke til kommentar

Er Blizzard sin måte å balansere på riktig? Er det reelle behov for å gjøre endringer, eller trenger spillerbasen kun mer tid på å komme opp mottrekk mot de(n) dominerende deck'en(e) i øyeblikket?

Jeg har ikke spilt nok, eller har nok kort til å kunne svare på dette. Hadde en kamp mot en mage hvor jeg i stor grad var "freeze locked" det meste av kampen, så har erfart hvor kjedelig det er, men jeg regnet hovedårsaken til kampen at jeg ikke hadde en god nok deck. Hadde kun basis kort + noen av de du får fra nye levels, så jeg regnet med at jeg ikke hadde tilgjengelig det jeg trengte for å kunne slå en "freeze mage". F.eks. så vil silence fjerne freeze, i tillegg til alt annet, men er minion'en kraftig nok så kan det være verdt det for å klare å gjøre skade.

På den annen side, som en i yt kommentarene påpekte, dette er beta. Og skal man teste ut forskjellige balanserings tiltak, så er best å gjøre dette i beta fasen.

Skal bli spennende å se hva som blir de(n) neste dominerende deck'ene, og om vi vil se en reprise fra Blizzard igjen.

Lenke til kommentar

Jeg er som sagt uenig i forandringene.

Er enig i at noe måtte gjøres da Mage i contructed kunne ha 4 boardwide lockdowns og 2 til som kunne låse ned 3 minions.

Ville som nevnt latt manacosten være, men fjernet Frost Nova helt.

Og silence på egne minions for å komme ut av freeze er ganske dumt siden du fjerner alle slags buffs/egenskaper den minion måtte ha i tillegg.

Så den Trump-greia på streamen hans i går når det skjedde. Han holdt på å le seg ihjel og forsvant under bordet. Noe som i seg selv var ganske morsomt. :)

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Og silence på egne minions for å komme ut av freeze er ganske dumt siden du fjerner alle slags buffs/egenskaper den minion måtte ha i tillegg.

Vil ikke si at det er dumt, men det er situasjonsbetinget. Kommer an på hva som er viktig, beholde buffs hvis det er noen, eller få igjennom skade eller få til en nødvendig trade.
Lenke til kommentar

Koden over er brukt.

Ser heftig ut det her. Har sett en kompis spille det en del, men har ikke vært heldig nok til å komme inn i betaen selv enda. Akkurat den typen spill jeg har lett etter siden pcen brøt sammen.

System checken jeg trenger for å få en key klarer ikke å koble seg på nett heller. Noen med lignende erfaringer på mac?

Endret av NoNamesLeft
Lenke til kommentar

Det står under breaking news at open beta er utsatt, men alle som registrerte seg før 16. desember skal ha fått tilsendt key.

Blir med andre ord enda flere å spille mot. Goodie!

Kjedelig for alle som ikke har fått ut fingeren før 16. desember, men har man ikke gjort det er man kanskje heller ikke SÅ interessert :)

Prest er forøvrig fortsatt litt for lett å vinne med...

Lenke til kommentar

For en forskjell det er om man drafter aoe eller ikke med Druids i arena. Spilt Druid 4 ganger etter patchen:

6-3, 1 swipe

1-3, ingen aoe

1-3, ingen aoe

12-2, 2 swipe, 2 starfall

Velger stort sett bare den klassen jeg føler for eller ikke har spilt på lenge i arena, men tror kanskje Paladin er favoritten, decket blir alltid solid nok til at det aldri går ordentlig dårlig

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Aldri kommet meg lengre enn 7 :/

Trikset er å gjøre en god draft. Se på Trump sine arena vids for tips. Han er en ekstremt god drafter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...