Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten tvil best å spille rush decks, ja.

 

Mye bedre å spille 5-minutter games med 60% win rate, enn å spille 10-minutter games med 65% win rate.

Det kommer an på hva målet ditt er. Stige i rank så kjapt som mulig? Ja da er rush decks best. Ha det gøy? Da kommer det an på preferansen din. Jeg spilte en del Aggro Paladin og Face-hunter i for noen måneder siden, men det ble jeg veldig fort lei. Nå spiller jeg en secret mage. Veldig morsomt deck, som av og til kverker motstanderen din i runde 5-7, men har en brukbar late game.

Lenke til kommentar

Det kommer an på hva målet ditt er. Stige i rank så kjapt som mulig? Ja da er rush decks best. Ha det gøy? Da kommer det an på preferansen din.

 

Problemet med å ha det gøy er at det kommer veldig an på hvilken motstand du møter. Om man ikke liker aggro så har man selvfølgelig muligheten til å ikke spille aggro selv, men hvor morsomt er det da å møte 70-80% aggro til tider? Det er synd det ikke er mulig å gjøre slik de har gjort i noen turneringer tidligere, nemlig muligheten for å banne en klasse. Det ville ikke funket i praksis i ranked, men fy søren så mye bedre det ville blitt. Men for min del så er det kombinasjonen aggro og rng som gjør at jeg vurderer å ta meg en lengre pause :wee:

 

Det er litt snodig, for de 4-5 deckene jeg spiller mest, og som da er control eller midrange, så har jeg en seiersprosent på 50-65%. Men likevel så føles det ikke spesielt bra å spille for tiden. Og det er disse kampene hvor du er død på runde 5, omtrent uten å ha spilt et kort, og når tilfeldigheter avgjør som gjør at jeg mister all lyst til å spille videre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

hadde du brukt ancient og heala deg selv for 5 turen før, pluss hero power for 1 armor så hadde han ikke hatt lethal. Men ser ut som du spilte shade og shredder istedet.

 

Da regner jeg med at du døde på hans turn 8 med force coin/innervate savage roar. Eller kanskje redusert kostnad på bakgrunn av en tidligere spilt thaurissan?

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Har dere noen generelle tips å komme med til en delvis nybegynner i arena? Føler jeg sliter veldig og får lite utbytte av de 150 gulla. Tror det meste jeg har fått er 3 wins. Alle tips settes pris på!

 

Solide minions er viktigere i arena, gode stats for mana, type boulderfist ogre, chillwind yeti osv, mere "gimiicky" kort er mindre verd, ikke verdsett "combo-kort" særlig høyt. Det er viktig å ikke falle tilbake i starten av spillet, du bør helst ha minst 6 2 drops, så du er ganske sikker på å få en 2-drop tidlig.  Area of effect og removal er gull verd.

 

AtW

Lenke til kommentar

hadde du brukt ancient og heala deg selv for 5 turen før, pluss hero power for 1 armor så hadde han ikke hatt lethal. Men ser ut som du spilte shade og shredder istedet.

 

Er det en ting man må regne med i hs så er det at druid har komboen :grin2:

 

Tapte nettopp mot handlock som control warrior...på runde 6! Hva faen. Som om det ikke er nok aggro så skal plutselig handlock leke aggro også. Coin + ancient watcher -> ironbeak owl -> life tap -> defender of argus -> doomguard -> dobbel darkbomb. Og som vanlig så sitter jeg der med Grommash og Alexstrasza i åpningshånden og ser dum ut.

 

Edit: Og kampen etter møter jeg facehunter. På runde 3 har jeg 13 hp.. 13! Spillet er jo ødelagt..

Endret av Golamesh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Det heter demon handlock. Og er en variasjon av handlock. Man kjører da 2 voidcallers, malganis og doomguard/infernal. Tanken er at voidcallers skal hente ut doomguard eller/og malganis. Så har man gjerne jaraxus også.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Det heter demon handlock. Og er en variasjon av handlock. Man kjører da 2 voidcallers, malganis og doomguard/infernal. Tanken er at voidcallers skal hente ut doomguard eller/og malganis. Så har man gjerne jaraxus også.

 

Det er ikke handlock i mine øyne, det er demonlock.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

 

Det heter demon handlock. Og er en variasjon av handlock. Man kjører da 2 voidcallers, malganis og doomguard/infernal. Tanken er at voidcallers skal hente ut doomguard eller/og malganis. Så har man gjerne jaraxus også.

 

Det er ikke handlock i mine øyne, det er demonlock.

 

AtW

 

 

en demonlock kjører ikke mountain giant/molten og drakes som demon handlock gjør. Dessuten er det andre store forskjeller som ville gjort det ganske meningsløst å kalle demonlock og demon handlock for det samme. De er rett og slett veldig forskjellige både i oppbygning, og mana kurve. Denne arketypen blir kalt demon handlock av hearthstone community, da ser jeg ikke helt hvorfor du ikke skulle innrette deg etter det. 

Endret av Kron
Lenke til kommentar

 

 

Det heter demon handlock. Og er en variasjon av handlock. Man kjører da 2 voidcallers, malganis og doomguard/infernal. Tanken er at voidcallers skal hente ut doomguard eller/og malganis. Så har man gjerne jaraxus også.

 

Det er ikke handlock i mine øyne, det er demonlock.

 

AtW

 

 

en demonlock kjører ikke mountain giant/molten og drakes som demon handlock gjør. Dessuten er det andre store forskjeller som ville gjort det ganske meningsløst å kalle demonlock og demon handlock for det samme. De er rett og slett veldig forskjellige både i oppbygning, og mana kurve. Denne arketypen blir kalt demon handlock av hearthstone community, da ser jeg ikke helt hvorfor du ikke skulle innrette deg etter det. 

 

 

Greit nok, kall  det demon handlock da, samme det, er ikke "vanlig handlock" og har en mer aggresiv kurve enn "vanlig handlock" er poenget.

 

AtW

Lenke til kommentar

Eneste forskjellen er jo doomguards og voidcallers. Resten av decken og spillemåten er jo handlock så det er ikke en deck som pleier å drepe deg tidlig for å si det på den måten. Pleide ikke handlock å kjøre charge + power overwhelming før? Ble vel ikke mindre handlock av den grunn?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Nei, men for å skille det fra mer tradisjonelle handlock deck, så blir det kalt demon handlock. 

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Eneste forskjellen er jo doomguards og voidcallers. Resten av decken og spillemåten er jo handlock så det er ikke en deck som pleier å drepe deg tidlig for å si det på den måten. Pleide ikke handlock å kjøre charge + power overwhelming før? Ble vel ikke mindre handlock av den grunn?

 

Er allikevel mer aggresivt, kjører ofte zombie chow også, vanlig handlock har jo ofte ingen angripene lowdrops i det hele tatt som ikke er tauntgivers (om du ikke teller ugla), og voidcaller får ting ut på bordet ganske raskt. Sier ikke at det er noe rush-deck akkurat, men det er ikke så passivt som handlock.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...