Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Tom for kort på hånden, ikke i decken. Var bare litt sykt at det kom 2 slike kamper på rad.

 

Men deckene må jo ha blitt trekt endel, iogmed at du viste at belcherene dine lå på bunnen? Joa, det er jo litt spesielt at det skjer to ganger på rad, men mer eller mindre sannsynlige ting skjer jo hele tiden i spillet, og det høres ikke så ekstremt usannsynlig ut.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På bunnen var vel kanskje en overdrivelse, men nedre halvdel av decken var de i hvert fall. Det som gjorde det litt spesielt var at de tre siste rundene i de to kampene var identiske. Tre kort igjen på hånden, druiden spiller force + savage roar som tar meg ned til godt under 10 hp, jeg spiller lay on hands, druiden spiller kombo nr. to hvor da ett av kortene ble top decket. Og så skjer nøyaktig det samme i neste kamp, uten at jeg klarer å trekke en belcher i løpet av de to kampene.

 

Jeg synes det er ekstremt usannsynlig. Ikke at det skjer, men at det skjer to ganger på rad. Men ja du har helt rett. Det er ofte at ting som skjer i hs føles veldig usannsynlig, men som faktisk ikke er det.

Lenke til kommentar

Ja, eller, det skjer usannsynlig ting i HS hele tiden, men det skjer jo også veldig mange ting :) Var egentlig det jeg ville fram til, det er masse ting som er tilfeldig hver eneste match, så det skjer jo usannsynlige ting ganske ofte. Skjønner godt at du bet deg merke i det, var ikke meningen å "disse" opplevelsen. Bare litt drodling rundt dette at det ofte skjer rare ting.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Typisk at alle spiller kjempesakte når jeg har skikkelig dårlig tid med å gjøre ferdig oppdraget før midnatt, og ikke har plass til flere oppdrag. Endte med at jeg bare klarte 3 wins i løpet av en time med mechmage, og klarte ikke gjøre meg ferdig med oppdraget. Kjenner jeg blir litt forbanna på Hearthstone :wee:

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

Ja, samme her. Irriterende å kjøpe en 60 pakning med GvG-kort uten å få noen av de kortene du har mest lyst på. Regner med jeg kjøper Black Mountain, så får jeg spare opp gull til utvidelsen etter Black Mountain. Har forstått det sånn at det uansett "lønner" seg å kjøpe disse eventyrene for ekte penger, sammenlignet med gull.

Lenke til kommentar

 

Har forstått det sånn at det uansett "lønner" seg å kjøpe disse eventyrene for ekte penger, sammenlignet med gull.

Hvorfor det?

For min del blir det spare opp det gull jeg klarer, men kommer nok sikkert til å bruke litt penger (for første gang i HS).

 

Jeg tror det kan forklares slik: De billigste pakkene med kort kan kjøpes i 60-pakningen, og hver pakke koster da 1,05 euro(63/60). Det ser ut til at denne pakken koster 25 euro, eller 3500 gull for å låse opp alle de forskjellige delene.

 

For 25 Euro kan du kjøpe 23 pakker (25/1,05)

For 3500 gull kan du kjøpe 35 pakker.

 

Derfor blir det bedre å kjøpe pakken for ekte penger, og heller bruke gullet på kortpakker siden man får flere kort.

Lenke til kommentar

3500 er for mye gull for en sånn liten expansion, samme med naxx, men lite jeg kan gjøre med det dessverre.Penger blir nok ikke brukt.

 

AtW

Fordelen med naxx imot card packs er at du vet hvilke kort du får og kan velge ut hvilke wings du må fullføre for å få de kortene du ønsker deg.

Lenke til kommentar

Svarte å da, jeg som nettopp svei av 1500g i shoppen :p

 

Syns nesten disse expansionene kommer litt vel fort om dagen. Har ikke rukket å fått noen av de gode gvg kortene enda.

 

De må bare komme med nye kort med jevne mellomrom. Det er egentlig eneste måten et slikt kortspill overlever, spesielt i starten.

 

Problemet er hvor lite valuta du får for pengene i hs, enten vi snakker om å bruke ekte penger eller gull/dust. For å kjøpe alle kortene med ekte penger må du bruke en grotesk mengde. Skal du kjøpe alle kortene med gull så må du spille latterlig mye. Alt er dyrt i spillet. Selv det å lage kortene selv koster skjorta. For å lage ett common kort må du altså disenchante åtte! common kort for å få nok dust. Fem rares for å få nok til å lage ett rare kort, og fire epics/legendaries for å kunne lage ett nytt epic/legendary kort. Unntaket er gullkort, men det er uansett svindyrt. Og ja jeg vet du kan få dust via arena.

 

Og nei det er ingen som tvinger oss til å skaffe alle kortene, men det er jo der underholdningsverdien ligger. Ingen gidder å spille de samme deckene hele tiden. Det er jo nettopp derfor det kommer nye kort med jevne mellomrom. Jeg håper folk sier stopp snart. Så lenge folk kjøper kort i haugevis så er det ingen grunn for Blizzard til å ta livet av deres nye gullkalv. De har ingen grunn til å senke prisene akkurat nå.

Lenke til kommentar

Har aldri vært noe glad i å spille Hunter, det kan mine 4 wins i ranked med den klassen vise til. I dag bestemte jeg meg for å prøve et Feign Death-deck jeg fant på nett, og dette var jo skikkelig morsomt!

 

Hvis jeg kun har Stalagg/Feugen ute på bordet, og ingen av de har dødd tidligere, fungerer Feign Death da? Har ikke fått prøvd å spille Feign Death med kun en av de i spill, men jeg tror ikke det funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...