Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid likt arena, men synes det er mye mer frustrerende å spille nå enn før. Det pleide alltid å være mulig å spille seg til 5-7 wins, selv med et relativt dårlig dekk. Nå derimot synes jeg forskjellen mellom drafts er blitt større, da spesielt i henhold til hvor mye AoE og removal man blir tilbudt.

 

Et dekk uten AoE removal er så utrolig avhengig av å ha board control for å kunne vinne, fordi det er vanskelig å bli kvitt alle motstanderens "threats" så du kan spille ut hånden din effektivt. Når man spiller to dekk uten AoE mot hverandre blir det derfor helt tombola. Den som trekker riktig vinner. Hvis man spiller et dekk uten AoE mot ett som har det, er man HELT screwed, siden du hverken kan ha råd til å fylle brettet og ta et stort forsprang, eller bare spille ett og ett kort.

 

Synes i mye større grad at jeg bare er en passiv observatør som spiller ut de mulighetene jeg har, istedenfor å kunne bruke "smart plays" til å overvinne bedre dekk. Om jeg får et dekk med bra early game og mye removal så går jeg nesten alltid 9+ wins. Om jeg får et dekk som ikke har noe særlig å skryte av, ligger jeg mellom 2 og 5.

 

Det morsomste i Hearthstone er likevel å lage nye dekk i Constructed synes jeg. Holder på å perfeksjonere et Warlock-dekk som er helt ulikt noe annet man ser for tiden. Det er dritgøy å se at jeg klarer å knuse folk på (hittil) rank 7-6 med et dekk jeg har laget helt selv. Tror jeg kan gå enda høyere og, har bare ikke spilt nok enda. Netdecking i constructed er utrolig kjedelig.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Jeg synes Arena er mye mer givende enn constructed. Det er en annen måte å tenke value på, det går mye mer på kortenes evne til å være verdifulle uten støtte av andre kort. Draft er jævlig gøy.

Draft er gøy, når du får en ok draft. Når en får valget mellom wisp, bloodsail corsair og silverback patriarch derimot... =P

 

drafta en druiddeck her i dag i arena. Blei faktisk en slags mechtheme (med alarm-o-bot). Funka...ikkje. =) men igjen, mest pga mangel av earlygame. ikkje at decken mangla earlygame. Eg fekk det berre ikkje i starten.

Lenke til kommentar

 

Jeg synes Arena er mye mer givende enn constructed. Det er en annen måte å tenke value på, det går mye mer på kortenes evne til å være verdifulle uten støtte av andre kort. Draft er jævlig gøy.

Draft er gøy, når du får en ok draft. Når en får valget mellom wisp, bloodsail corsair og silverback patriarch derimot... =P

 

drafta en druiddeck her i dag i arena. Blei faktisk en slags mechtheme (med alarm-o-bot). Funka...ikkje. =) men igjen, mest pga mangel av earlygame. ikkje at decken mangla earlygame. Eg fekk det berre ikkje i starten.

 

Det er umulig å få corsair på samme rekke som wisp eller silverback, man får alltid tre kort av samme sjeldenhet.

Lenke til kommentar

For min del har arena vært veldig varierende, men det har det forsåvidt alltid vært da jeg er en spiller midt på treet. I de to siste ble det 2-3 og 3-3, og de to før der endte 8-3 og 9-3. Det som er litt spesielt er hvor dårlig jeg til å tippe hvor god decken er. Av de fire jeg nevnte her så var den 9-3 med en deck jeg syntes var håpløs, mens den jeg gikk 3-3 med var noe av det beste jeg noen gang har draftet. 2 gode legendaries, epics, aoe, masse kvalitetskort over hele skalaen. Men du må likevel ha flaks. Det eneste jeg manglet var billige removal spells, og hva skjer i 3 av 6 kamper? Jo motspilleren spiller noe tidlig som han klarer å buffe, og vips er jeg på etterskudd uten mulighet til å hente meg inn igjen. Og uansett hvor bra deck du måtte ha så må du jo trekke de riktige tingene til riktig tid.

 

Frustrerende greier når du aldri kommer i gang med en god midrange-late game deck, men sånn er kortspill :) Synes uansett ikke det er så stor forskjell nå kontra før, annet enn at det er mindre aoe.

Lenke til kommentar

Fått buffet en minion til 7/2 mot druid. Likevel velger han to ganger å transformere til taunt over charge ... Why? Det er jo å forære meg seieren.

Må si GvG har gitt Rouge noen skikkelige muligheter på våpensiden. Tinker's Oil, auto-barber osv.

 

Uansett enig med resten. Arena har blitt veldig tilfeldig. Nå teller flaks mer enn dyktighet. Jeg vinner mer med drittkort enn med gode kort.

Lenke til kommentar

Shit så vanskelig det er å komme tilbake i arena når man havner bakpå. Når jeg ser på gode spillere så kaster de aldri bort kort, altså de coiner aldri ut en 2-drop uten at det er nødvendig eller de vet den overlever.

 

Men når jeg gjør det samme, og motstanderen spiller en minion, så havner jeg som regel bakpå og jeg kommer meg sjeldent tilbake. Noen som opplever det samme? Dette blir da mer og mer aktuelt jo mer jeg vinner, så fra 4-5 seiere så ryker jeg som regel ved at jeg havner på etterskudd tidlig.

Lenke til kommentar

Arena har blitt mye "raskere" etter GvG pga introduksjon av mange sterke early game minions og mindre AoE. Ha mer fokus på å ha mange 1/2-mana minions.

 

1 mana 2/1 (f.eks. Worgen Infiltrator og Leper gnome) er mye bedre nå enn før

2 mana 2/3 er bedre enn før

2 mana 3/2 er fortsatt bra

 

Hvis du gjør det vil du ofte ha mulighet til å spille noe på alle de første turene dine, og ta kontroll

Endret av Error
Lenke til kommentar

Ja er litt usikker på hvor mange 1-2 drops jeg bør ha. Jeg har vanligvis endel, men er jo elendig til å trekke de tidlig dessverre. Kan ikke ha halve decken med toere heller. Men er nok et poeng. Når det er mindre aoe så er det desto viktigere å ha noe å spille hver runde.

 

Og så var det rng da. Hadde en 1/1 acolyte of pain på brettet og hadde draftet dr. boom, som jeg da hadde i hånden. Motstanderen min hadde 1 kort så jeg valgte å være litt grådig og ikke spille rundt mct. Og hva skjer? Det ene kortet er selvfølgelig mct, han stjeler så klart dr. boom og top decker en 6/7 ogre. Kamp tapt og fra nå av kommer jeg alltid til å spille rundt mct, selv når motstanderen er tom for kort :p Litt synd at det er sånne kamper man husker hehe.

 

Edit: Men det går heldigvis begge veier. Spilte nettopp mot en priest og han trakk kort og koste seg mens jeg prøvde å få kontroll over brettet. Jeg har en jungle panther i stealth og en skadet river croc, han har loot hoarder og så spiller han explosive sheep. Jeg har da valget mellom å bare la han drepe mine minions eller redde min jungle panther med blessing of kings. Ender opp med det siste fordi jeg har ikke andre minions å spille denne runden, og så viser det seg at han ikke noe svar og min jungle panther gjør 21 dmg totalt. Hadde han ikke spilt explosive sheep så ville jeg aldri spilt bok på det tidspunktet og det ville blitt en helt annen kamp. Kunne fort tapt da han hadde en million kort på hånden, og siden dette var på 6 seiere så hadde han helt sikkert sw:d i decken. Rart hvordan små ting avgjør en kamp der og da.

Endret av Golamesh
Lenke til kommentar

Om jeg husker riktig så var det dr.boom, 2 x guardian of kings, force-tank max og lay on hands. Lay on hands var faktisk det eneste jeg hadde av card draw og jeg fikk ikke brukt den spesielt mye. Men det som gjorde denne decken bra var at jeg alltid hadde mange minions å spille tidlig, at det var en viss synergi mellom dem, og ikke minst 3 x truesilver og blessing of kings. Et bra våpen i arena er egentlig ganske sykt, selv om mange har ooze.

 

Jeg så ut til å gå 3-3 eller noe sånt, men når denne decken først begynte å fungere så holdt det til gull.

Lenke til kommentar

Spilte en runde ranked i sta på rank 10, brukte deathrattle magen min. Fikk en fin start med:

1. Undertaker

2. Undertaker + Leper Gnome

3. Loot hoarder + den 1 mana mech saken med rattle som gir spare part.

 

Karen fjernet det meste jeg hadde med thunderstorm men ragequittet allikevel og addet meg etterpå. Måtte høre hva han skulle si og ganske riktig, jeg kunne visst forvente en ban for å hacke alle de beste kortene til toppen av decket :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...