Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Ikke enig i hva? Tror du må ha misforstått noe her, for jeg skjønner ikke bæret av innlegget ditt.

Nei, han har faktisk rett. Er flere som mener at en kan si at 1x dust tilsvarer 1x gold. Hvis en regner med det, så går en even ved 2 eller 3 seiere. Det kommer selvsagt an på om du kan dra nytte av dust eller ikke.

Men formulerte meg litt dårlig, mente selvsagt at 7 seiere er det en trenger får å få nok gold til å kunne kjøpe en nye runde Arena.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mindcontrol er OP? Haha, den koster 8 mana. Syns det er ganske balansert jeg.

Bare å la være å spille store creatures. Baser deg på mange små/mellomstor som buffer hverandre.

Etter turn 7 vel og merke. Ingenting er morsommere enn å ikke ha noen taunts på bordet og masse små/mellomstore creatures og bare brenne han ned sakte men sikkert mens han sitter der med Mindcontrol på hånda og venter på at jeg skal caste noe stort eller i det minste noe med taunt.

Det er jo dette som gjør Hearthstone utfordrende. Å kunne forutse og legge en strategi mot sånt.

F.eks aldri spille noe stort creature etter turn 7 med annet du kan håndtere at den blir mindcontroled mot en Priest, f.eks ikke spille ut mange creatures med liten hp med annet de kan gjøre noe den runden de blir spilt etter turn 6 mot en Mage, osv.

Hadde Hearthstone bare vært en enkel og fordummet utgave at Magic: The Gathering så hadde det jo ikke vært like morsomt.

Den er fordummet ja, men strategi delen er fortsatt tilstede, noe som gjør spillet morsomt, utfordrende og gir en herlig mestringsfølelse når ting går din vei. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Tingen er at om en priest har board control når man når 8 mana, som priest faktisk er ganske gode til å klare. På grunn av shadow word og healing, så er kampen nesten garantert tapt. Spiller du en stor creature så blir den mind controled. Om du ikke gjør det vil ikke priesten har store problemer med å beholde kontroll. Skal du slå en priest må kontrollen over bordet avgjøres tidlig. Det er en grunn til at Priests er så populært nå.

Mind control burde koste 10 mana. Ikke bare kan du fjerne en minion i kontroll av fienden til en verdi av 6-8 mana, men du får selv kontroll over den. Verdien er ofte 12-16 mana. Mind controller du en 5 cost minion hadde du gått i null. Men nå kan du mind controlle en cost 4 minion og gå i null. Det er for OP. Og det er ikke bare jeg som sier det.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Helt enig i at priest er OP, men det er ikke utelukkende mind control som gjør det. Syns mer det er kombinasjonen av sw:p og sw:d sammen med mc, som gir dem 3 minion removals, uavhengig av hp, mens andre klasser har maks 1.

Som cappo blant annet sier, eneste måten å spille mot mc på er å aldri spille en stor minion hvis du ikke selv kan håndtere den om den blir mind controlet. Så hvis man er shaman må man f.eks ha hex på hånda for å spille earth elemental eller lignende fra turn7 og utover. Men dette liker jeg ikke overhodet, det betyr at selv om man er maksimalt forberedt på mind control (med sin egen hex), så er det fortsatt presten som går "seirende" ut av traden, siden du må bruke to gode kort, og han bare ett.

Man kan jo ikke alltid spare f.eks hex til å bruke den på sine egne minions som blir mc heller, legger presten ut en 1/7 warden i runde 4 er man jo plent nødt til å håndtere den med en gang, tilfelle presten sitter med inner fire, eller enda verre, divine spirit+inner fire.

Lenke til kommentar

Mulig Priest er føles OP i Play når de kan wombocombo ræva av deg, men i Arena er det ikke så ofte at Priest er et problem.

Nesten samme hvilken klasse du spiller, så er overrun en gyldig og god taktikk.

Med overrun mener jeg mange små creatures. Helst med 3 hp slik at motstanderen hvertfall må kaste bort 2 Holy Nova for å kverke dem.

Du har jo f.eks Mulitshot som Hunter. Irriterende som faen, for skal du ha 2 eller flere creatures på bordet etter turn 3 så må de ha 4+ hp.

Spilte mot en Priest en gang med en Mage deck. Han hadde ikke sjans. Eneste jeg hadde på bordet var 2 Mana Wyrms som endte opp som 5/3 på turn 4 og han var død turn 5.

Overrun ftw! :p

Eller hva med når du som Mage har Counterspell secret? Spille stort creature for å lokke ut Mindcontrol. Countered! Ahh.. deilig å se han waste hele turn for ingenting. :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Lagde meg en kjapp Priest deck og spilte en kamp, møtte shaman. Coin+warden turn3, divine spirit+inner fire og angripe heroen hans for 14dmg turn4, han hadde ikke trukket hex/silence, så turn5 nye 14dmg og seier med holy nova. Da gadd jeg ikke mer..

Det kommer selvfølgelig ikke til å skje hver gang, men at man kan ha en 14/14 klar til å angripe på turn 4 er bare tragisk. Begynner å mislike Priest like mye som rogue pre-patch :p

Inkluderer man faceless manipulators i decket sitt så utgjør de kombinert med sw:d ytterligere 2 mindcontrols.. Lykke til med å slå det lategame

Lenke til kommentar

Hehe helt grei start dette, liker enrage warrior mye, men er veldig dependant på rette kards i starten (som jeg fikk) og har ikke unlocket mye siden jeg ikke vil bruke mye penger på å kjøpe cards ^^ Han spilte den 7/8 taunt elementalen runden etterpå så jeg vant ganske klart xD Fikk den board staten der med cleave + whirlwind for boardclear + pumpup og blood rage eller hva det kortet heter (1 dmg så får minionen +2hp) morsomt ^^

post-262771-0-20483500-1383873063_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har en fullstendig useriøs deck på druid som baserer seg på å få ut alarmbot på turn 1 med innervate og så er resten av decken stappet med endgame monstre, board removals og nourish/wild growth. Som regel taper du ganske hardt, men det er likevel verdt det de gangene du får ut en "insert 9 manacost legendary" på tur 2.

Lenke til kommentar

Har funnet meg en meget bra mage deck syns jeg.

Mye card draw, cone of cold/blizzard for å beholde kontroll en stund, før jeg lar de overta i lategame og avgjør med iceblock/ragnaros/pyroblast. Skulle gjerne hatt archmage antonidas der istedet for ragnaros, men har ikke det kortet enda.

Iceblock er en veldig bra secret, rett å slett fordi den aldri trigger. Det betyr at motstander ofte spiller "sub-optimal" plays fordi de må passe på at jeg ikke får for stort utbytte i tilfelle det er counterspell, vaporize eller mirror entity, som er de tre vanligste mage secretene.

Var allerede master 3 før jeg begynte med dette decket, og hadde ca 55-60% winrate med paladin og shaman decks, med denne magen har jeg foreløpig 25-4!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...