Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Singel? Forhold? Veien til en varig lykke!

Anbefalte innlegg

Har lyst til å dele en god videopresentasjon fra Erik Mørch som har mange gode perspektiver på samliv. Han jobber som advokat i konfliktsituasjoner om barn men har også på bakgrunn av ønske om større forståelse for situasjoner satt seg en god del inn i psykologi og emner rundt dette fra andre kilder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

På dette stadiet av livet mitt er det helt topp å være singel.

Har vært i lengre forhold tidligere, så vett forsåvidt godt hvordan gresset er på den andre siden.

Lenke til kommentar

Sånn vi mennesker er laget bare, i dag erstatter folk kjærighet med andre ting bare, men det er ikke like effektivt.

Hvis vi skal trekke fram "sånn vi mennesker er laget" så er vi stort sett innrettet for å holde sammen i ca to år, med andre ord lenge nok til å få en unge og se til at den overlever det første kritiske leveåret før flokken overtar ansvaret for å passe på tassen. Unntak finnes såklart, men biologisk sett er de fleste av oss laget for å holde sammen i ca to år før ting begynner å skrante.

Disclaimer: Før jeg eventuelt blir grillet så er dette snakk om rene biologiske faktorer. Miljømessige faktorer, holdninger, sosiale normer etc kommer på toppen og kan fint bidra til at forholdet varer livet ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis vi skal trekke fram "sånn vi mennesker er laget" så er vi stort sett innrettet for å holde sammen i ca to år, med andre ord lenge nok til å få en unge og se til at den overlever det første kritiske leveåret før flokken overtar ansvaret for å passe på tassen. Unntak finnes såklart, men biologisk sett er de fleste av oss laget for å holde sammen i ca to år før ting begynner å skrante.

Disclaimer: Før jeg eventuelt blir grillet så er dette snakk om rene biologiske faktorer. Miljømessige faktorer, holdninger, sosiale normer etc kommer på toppen og kan fint bidra til at forholdet varer livet ut.

Ja, var vel litt dårlig formulert fra min side. Rent biogisk, så har du vel rett, men det er jo derfor vi har en hjerne da kan man si, så vi skal kunne ta bedre valg for fremtiden. Jeg tror fortsatt at det å finne seg noen basert på gjensidig, seksuell tiltrekning, er det mest riktige - så tar fornuften over og holder ting samlet livet ut, det er nok det vi vinner mest på ...

Endret av Intueri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...