Mats1988 Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Jeg har leid en leilighet i over 1 år nå, uten noen form for problemer med internettet. Men på søndag begynte det straks å gå sakte og jeg klarte ikke å streame noe eller spille noen MP spill. Har rundt 500-1000+ MS og farten som egentlig skal være 25/25 er nå rundt 4/2. Første jeg gjorde var å ringe til nettleverandøren, de kunne fortelle meg at de ikke har hatt noen avbrudd på linjen siden i Mai og at de kom seg inn og fant ikke noe tegn på treghet der. Så da tenkte jeg at det kunne være routeren. Routeren som er av merket Jensen something, står oppe hos huseier hvor jeg har fri tilgang med egen nøkkel og alt. Jeg ringte til support, og de fortalte meg hva jeg skulle gjøre. Noe med DNS / Mac adresse osv inne på routeren. Da dette var gjort, funket nettet kjempebra, men ikke mer enn ca 1 døgn før det igjen begynte å gå tregt. Denne routeren ble kjøpt for noen mnd'er siden og har vært helt grei helt til nå. Er det noe annet jeg kan prøve for å få has på problemene eller er det best å bare kjøpe en egen router av høyere kvalitet som jeg lar stå oppe til huseier mens jeg bor her. Og har dere noen anbefalinger? Har tenkt litt på å kjøpe den Asus Black Knight, da jeg ser den har fått gode tilbakemeldinger. Hilsen frustrert Mats. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 http://www.jensenscandinavia.com/wp-content/uploads/2013/04/Ruter-oppsett-steg-for-steg-1.pdf Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 12. september 2013 Forfatter Del Skrevet 12. september 2013 Har sett den, prøvde nå å bytte kanal fra 11 til 6, da det var et annet nettverk i min rekkevidde som brukte samme kanal. Får se hvordan det går. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Kjøp ny router, så blir det nok orden på sakene. 1 Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 13. september 2013 Forfatter Del Skrevet 13. september 2013 Våknet idag tidlig, fullt signal men null internet. Det blir vel å kjøpe en router som står oppe mens jeg bor her. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå